Μεγάλη Βρετανία: Βγήκαν τα μαχαίρια για λίγη... βενζίνη!

Εξαντλούνται βενζίνη και ντίζελ στα πρατήρια καυσίμων

βενζίνη

Χάος επικρατεί στα πρατήρια καυσίμων της Μεγάλης Βρετανίας με χιλιάδες Βρετανούς να τρέχουν να εφοδιαστούν με βενζίνη και πετρέλαιο. Η έλλειψη οδηγών φορτηγών έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στο να σπεύσουν πανικόβλητοι να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους σε ορισμένες αγγλικές πόλεις, σχηματίζοντας μεγάλες ουρές στα πρατήρια, αρκετά από τα οποία έχουν «στεγνώσει» ή απλά κλείσει.

Ένας από τους οδηγούς μάλιστα που περίμενε σε ουρά έξω από βενζινάδικο, έβγαλε μαχαίρι και απείλησε άλλον οδηγό μετά από λογομαχία στην περιοχή Ουέλινγκ. Το περιστατικό καταγράφηκε σε βίντεο και δημοσιεύτηκε στο Twitter.

Στη συνέχεια, χτύπησε με κλωτσιές την πόρτα και στο τζάμι του αυτοκινήτου. Η αστυνομία έσπευσε στο σημείο και έδωσε τέλος στο επεισόδιο.

Εξαντλούνται τα καύσιμα στο Ηνωμένο Βασίλειο

Η Βρετανία είναι έτοιμη να εισαγάγει περαιτέρω μέτρα για να βοηθήσει να διανεμηθούν καύσιμα στα πρατήρια βενζίνης μετά τα προβλήματα τις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών, δήλωσε τη Δευτέρα εκπρόσωπος του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον.

Βαθαίνει η κρίση με τα καύσιμα στη Βρετανία / AP Images

«Αυτό που κάνουμε ως υπεύθυνη κυβέρνηση (είναι) να προχωρήσουμε στα απαραίτητα προκαταρκτικά βήματα, εάν χρειαστούν περαιτέρω μέτρα», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Τα καύσιμα έχουν εξαντληθεί στο 50% έως και 90% των αντλιών βενζίνης και ντίζελ στα πρατήρια καυσίμων ορισμένων περιοχών, ανακοίνωσε σήμερα ο Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου Πετρελαίου (PRA), που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το πρόβλημα ξεκίνησε την Παρασκευή το μεσημέρι μετά την ανακοίνωση γνωστής εταιρείας υδρογονανθράκων ότι «κλείνει προσωρινά μικρό αριθμό πρατηρίων της καθώς δεν μπορούσε να τα εφοδιάσει». Και αυτό διότι δεν υπάρχουν «αρκετοί οδηγοί βυτιοφόρων να μεταφέρουν καύσιμα σε όλα της τα πρατήρια», όπως σημείωνε. Η ανακοίνωση πανικόβαλε τον κόσμο, ο οποίος έσπευσε να γεμίσει τα ντεπόζιτα των οχημάτων του, με αποτέλεσμα από την πρώτη στιγμή, αλλά και μέσα στο σαββατοκύριακο να δημιουργηθούν τεράστιες ουρές οχημάτων έξω από τα βενζινάδικα.

Βαθαίνει η κρίση με τα καύσιμα στη Βρετανία / AP Images

Χαρακτηριστικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι πως ο υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς, σε χθεσινή του συνέντευξη στο BBC, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν ακόμη και οδηγοί του στρατού για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες των πρατηρίων υγρών καυσίμων -- αν και, όπως τόνισε, «δεν υπάρχει έλλειψη καυσίμων στην χώρα», εννοώντας φυσικά στις αποθήκες, ενώ απέδωσε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί «στον πανικό που προκλήθηκε». Γι' αυτό και κάλεσε τους Βρετανούς «να είναι πιο λογικοί και να γεμίζουν τα αυτοκίνητα τους μόνο όταν χρειάζεται».

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση Τζόνσον ετοιμάζεται να κάνει πιο εύκολους τους κανονισμούς για τις βίζες που χορηγούνται σε ξένους οδηγούς φορτηγών, με στόχο να προσελκύσει άμεσα 5.000 επαγγελματίες. Επιπλέον προσανατολίζεται ακόμη και στην επιστράτευση του εξεταστικού συστήματος του υπουργείου 'Αμυνας ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός διεξαγωγής των εξετάσεων οδηγών φορτηγών.

Τα θέμα που έχει δημιουργηθεί με την έλλειψη οδηγών βυτιοφόρων, αλλά και άλλων μεγάλων οχημάτων, οφείλεται σε δύο παράγοντες. Πρώτα απ΄ όλα στο Brexit, καθώς χιλιάδες οδηγοί αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα, και, δεύτερον, στην πανδημία, καθώς από την μια σταμάτησαν οι εξετάσεις για άδειες οδήγησης σε νέους οδηγούς και από την άλλη πολλοί από αυτούς έφυγαν από την Βρετανία φοβούμενοι ότι θα αποκλειστούν.

Βαθαίνει η κρίση με τα καύσιμα στη Βρετανία / AP Images

Σε πολλά βενζινάδικα, που έχουν ακόμη υγρά καύσιμα, έχει επιβληθεί πλαφόν 30 με 50 στερλινών ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πελάτες.

Για να λυθεί πάντως το θέμα χρειάζονται 100.000 επαγγελματίες οδηγοί μεγάλων οχημάτων. Γι' αυτό πολλοί εκφράζουν φόβους ότι σύντομα θα γίνουν πιο εμφανή τα προβλήματα στην τροφοδοσία, «ειδικά όσο πλησιάζουμε προς τις γιορτές των Χριστουγέννων, όταν η ζήτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη», όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζουν.

Ο ηγέτης των Εργατικών σερ Κιρ Στάρμερ κατηγόρησε την κυβέρνηση για «πλήρη έλλειψη σχεδιασμού» καθώς, όπως επισήμανε, ήταν γνωστό πως, «όταν θα βγαίναμε από την ΕΕ, θα υπήρχε ανάγκη για ένα εφεδρικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κατάστασης».

Άδεια και τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Η χώρα παλεύει με μια κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εκτός από τα καύσιμα, οι Βρετανοί αντιμετωπίζουν άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ τους τελευταίους μήνες, από εμφιαλωμένο νερό μέχρι φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει υποστηρίξει ότι τα περισσότερα προβλήματα σχετίζονται με τον κορωνοϊό, υποστηρίζοντας ότι άλλες χώρες παλεύουν με προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκύπτουν από την πανδημία. Επισημαίνουν επίσης ότι οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου, και όχι μόνο οι ξένοι οδηγοί φορτηγών, έχουν εγκαταλείψει τον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, οδηγώντας σε μαζική έλλειψη προσωπικού. 

Ελάχιστα τα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ / AP Images

Η υπόλοιπη Ευρώπη δεν έχει έλλειψη βενζίνης και έχει καταφέρει να κρατήσει τα ράφια των σούπερ μάρκετ εφοδιασμένα. Τούτου λεχθέντος, πάντως, το POLITICO αναφέρει ότι η ΕΕ πράγματι αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη οδηγών - και το πρόβλημα υπήρχε πριν από την πανδημία. 

Ανεξάρτητα όμως από αυτό όμως, το Brexit έχει συμβάλει καθοριστικά στην τρέχουσα κρίση που κατακλύζει το Ηνωμένο Βασίλειο. Περίπου 14.000 οδηγοί από την ΕΕ εγκατέλειψαν τη Βρετανία πέρυσι, ενώ χιλιάδες εργαζόμενοι στη βιομηχανία τροφίμων επέστρεψαν επίσης στις χώρες καταγωγής τους. Το γεγονός ότι το Λονδίνο αναγκάζεται να εκδίδει επείγουσες βίζες σε εργαζόμενους από την ΕΕ δείχνει την εξάρτησή του από μη Βρετανούς εργαζόμενους. Η ειρωνεία είναι αδιαμφισβήτητη - αφού πολλοί Brexiteers είχαν κατηγορήσει τους Ευρωπαίους εργαζόμενους ότι παίρνουν θέσεις εργασίας. 

Ελάχιστα τα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ / AP Images

Υπενθυμίζεται ότι η Βρετανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν το μήνα ότι, λόγω των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, θα αναβάλει την απαιτούμενη γραφειοκρατία και τους ελέγχους μετά το Brexit για τα εμπορεύματα που εισέρχονται στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αντίθετα, η ΕΕ έχει θέσει σε εφαρμογή τους ελέγχους για τους Βρετανούς εξαγωγείς από τον Ιανουάριο. Αυτό ουσιαστικά δίνει στους προμηθευτές της ΕΕ ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ομολόγων τους από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς δεν χρειάζεται να συμμορφωθούν με επαχθείς τελωνειακούς ελέγχους. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top