Τα σενάρια για το Ακαδημαϊκό Απολυτήριο και το «τέλος» των Πανελλαδικών

Ντόμινο αλλαγών μετά την ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ

Τα σενάρια για το Ακαδημαϊκό Απολυτήριο και το «τέλος» των Πανελλαδικών

Το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη μη κρατικά πανεπιστήμια φέρνει μεγάλες αλλαγές για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας που φτάνουν μέχρι τα λύκειά της. 

Το «ντόμινο» αυτών των αλλαγών ίσως να φέρει και το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων ή τη ριζική αλλαγή της φυσιογνωμίας τους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα». 

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας!  

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της εφημερίδας, οι αλλαγές που μελετώνται αυτή την περίοδο έχουν στόχο να κρατήσουν την αξιοπιστία της διόρθωσης στα γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων με το σύστημα που ισχύει σήμερα, αλλά να «εξαφανίσουν» την κουλτούρα των θεμάτων που επιλέγονται κάθε χρόνο με βάση τη λογική της αυξημένης δυσκολίας ή της σχετικής ευκολίας, κάτι που συχνά προκαλεί παράπονα ή αμφισβητήσεις.

Η Τράπεζα Θεμάτων και το Ακαδημαϊκό Απολυτήριο

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», το θέμα του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου θα συνδεθεί με τις συνολικές αλλαγές που σχεδιάζονται αυτή τη στιγμή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο και επενδύει ιδιαίτερα στην (κομβική για τα παραπάνω) ενίσχυση της Τράπεζας Θεμάτων. Ειδικά, η Τράπεζα Θεμάτων ενισχύεται με σειρά νέων ερωτημάτων ανά μάθημα, ενώ στο μέλλον αναμένεται να δώσει διέξοδο στη μορφή των εθνικών εξετάσεων για τον… δρόμο προς το Ακαδημαϊκό Απολυτήριο.

Για την απόκτηση του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα συνεκτιμώνται οι βαθμοί του Απολυτηρίου των τριών τάξεων του Λυκείου σε ένα ποσοστό για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. 

Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με μια μορφή «αποδυναμωμένων» βαθμολογικά πανελλαδικών εξετάσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η «ομπρέλα» των επιδόσεων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. 

Τα παραπάνω θα συνδεθούν με την περίοδο εφαρμογής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία, δηλαδή τη σχολική χρονιά 2025-26. Όπως λένε ανώτερα στελέχη του ΙΕΠ με τα οποία μίλησε η εφημερίδα, «η Τράπεζα Θεμάτων σε αυτό το νέο εξεταστικό σκηνικό μέσα στα λύκεια θα είναι μερικώς ή πλήρως αξιοποιήσιμη», ενώ μπορεί να εφαρμοστούν και άλλες μορφές εξέτασης, όπως τα τεστ πολλαπλών επιλογών.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top