10 είναι οι λόγοι που έχει αυξηθεί η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας

Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνει ειδικός, μέσω του star.gr

Όλα όσα είπε ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής

Καθημερινή ρουτίνα έχει γίνει για χιλιάδες οδηγούς η ταλαιπωρία που βιώνουν σε κεντρικές οδικές αρτηρίας της πρωτεύουσας λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος. Η κίνηση επέστρεψε μετά από δύο χρόνια lockdown και τις τελευταίες εβδομάδες, παρά τη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων, σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Οι αναμονές στα οχήματα είναι πλέον πολύωρες, ενώ αποστάσεις λίγων χιλιομέτρων διανύονται σε πολλαπλάσιο χρόνο. 

«Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στη Λ. Κηφισού και στις δύο κατευθύνσεις. Προβλήματα καταγράφονται και στη Λ. Αθηνών στο ρεύμα προς Κόρινθο, από το Χαϊδάρι μέχρι και τον Σκαραμαγκά, στην περιφερειακή της Κατεχάκη και στον άξονα Καλλιρρόης- Αρδηττού- Βασιλέως Κωνσταντίνου.

κυκλοφοριακό κονφούζιο

Καθημερινά οι οδηγοί ταλαιπωρούνται σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας λόγω της αυξημένης κίνησης

Τελευταία και στην άνοδο της Συγγρού έχει αυξηθεί πάρα πολύ η κίνηση, όπου σημειώνεται βραδυπορία, κατά τις ώρες συμφόρησης, από τον Νέο Κόσμο και πάνω, παρότι είναι σε εφαρμογή το μέτρο του δακτυλίου», είπε στο star.gr ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.

 ΚΙΜΩΝ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ

O Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής

Την ίδια ώρα, όπως σημείωσε, οι ώρες αιχμής έχουν μετατοπιστεί προς τα πίσω. 

«Πλέον καταγράφονται συμφορήσεις από τις 8:00 έως και τις 10:30 και μετά το μεσημέρι από τις 14:00 μέχρι και τις 5:30 το απόγευμα», συμπλήρωσε.

Βίντεο ντοκουμέντο: Τρελή πορεία λεωφορείου στη Μαραθώνος

Πού οφείλεται η αυξημένη κίνηση στους δρόμους της Αθήνας 

Σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη πίσω από τη ραγδαία αύξηση της κίνησης στην Αττική, κρύβονται μία σειρά από παράγοντες.

Συγκεκριμένα:

  • Oι αυξημένες ανάγκες κινητικότητας που έχουν οι πολίτες μετά την περίοδο της πανδημίας

«Δύο χρόνια πανδημίας μας κράτησαν αρκετά πίσω στις υποχρεώσεις μας, στις ανάγκες μας, ακόμη και στον τρόπο ζωής μας. Υπάρχει λοιπόν αυξημένη ανάγκη να βγούμε έξω και να καλύψουμε αυτές τις υποχρεώσεις», εξήγησε.

Κυκλοφοριακό κονφούζιο ( φωτ. αρχείου eurokinissi)
  • Δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Μετά από επικοινωνία του star.gr με τον ΟΑΣΑ, προέκυψε ότι έχει επιστρέψει στα ΜΜΜ μόνο το 75% του επιβατικού κοινού που τα χρησιμοποιούσε πριν από την πανδημία. 

«Σταδιακά αποκαθίσταται η επιβατική κίνηση, ωστόσο αυτό γίνεται με αργούς ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση δεν αποτυπώνεται η αύξηση της τιμής της βενζίνης στην επιβατική κίνηση», ανέφεραν πηγές. 

γέμισμα ρεζερβουάρ με βενζίνη

(φωτ. αρχείου eurokinissi)

«Υπολείπεται ακόμα ένα 25% του επιβατικού κοινού, το οποίο εκτιμάται ότι θα επιστρέψει περίπου τον Σεπτέμβριο», εκτίμησε από την πλευρά του και ο κ. Λογοθέτης.

  • Αυξήθηκε ο στόλος των οχημάτων στην Αττική

Σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη, μέσα στην πανδημία, πουλήθηκαν σχεδόν 200.000 αυτοκίνητα και σημειώθηκε ρεκόρ πωλήσεων, χωρίς όμως να είναι ανάλογη η αύξηση αυτή με την απόσυρση των παλαιών οχημάτων. 

«Ο στόλος των οχημάτων πλέον ξεπερνά τα 2,5 εκατομμύρια στην Αττική. Το πρόβλημα είναι όμως ότι κυκλοφορούν σε υποδομές σχεδιασμένες για ένα εκατομμύριο οχήματα», συμπλήρωσε.

Καταργείται η μάσκα - Τι θα ισχύει σε καταστήματα, σούπερμαρκετ και ΜΜΜ

  • Ο πληθυσμός σχεδόν διπλασιάζεται μέσα στην τουριστική περίοδο

Αυτόν το μήνα καταγράφεται έντονη τουριστική κίνηση στην Αττική. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μετακινήσεις τουριστών από το λιμάνι, προς το αεροδρόμιο και προς το κέντρο της Αθήνας, συν τις περιηγήσεις.

«Έχουμε πλέον αρκετά διώροφα λεωφορεία, τουλάχιστον 40 στον αριθμό, τα οποία κινούνται όλο το 24ωρο εντός του δακτυλίου, Καλλιμάρμαρο, Ακρόπολη, Ζάππειο, στο κέντρο της Αθήνας», ανέφερε ο κ. Λογοθέτης.

τουρίστες

Ο πληθυσμός της Αθήνας σχεδόν διπλασιάζεται μέσα στην τουριστική περίοδο. 

  • Κορυφώνεται η κινητικότητα των μαθητών ενόψει των Πανελληνίων 

Όπως εξήγησε ο κ. Λογοθέτης, ο Μάιος είναι ο πιο δύσκολος κυκλοφοριακά μήνας. Η λειτουργία των σχολείων και η πιο έντονη κινητικότητα των μαθητών (δραστηριότητες, φροντιστήρια, προετοιμασία για εξετάσεις), καθώς είμαστε μια ανάσα πριν από τις Πανελλήνιες αποτελεί ένα πρόσθετο φορτίο στην κυκλοφορία.

«Μία μικρή πτώση θα υπάρξει από τα μέσα Ιουνίου και μετά, οπότε θα κλείσουν τα σχολεία. Τη μεγάλη διαφορά θα τη δούμε από τα μέσα Ιουλίου, οπότε θα ξεκινήσουν και οι καλοκαιρινές άδειες και έτσι θα αποσυμφορηθεί κάπως η κατάσταση», εκτίμησε.

Τιμές Καυσίμων: Πού Έχουν Φτάσει Σε Ολόκληρη Τη Χώρα - Video

  • Αυξήθηκε ο στόλος των αστικών λεωφορείων 

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, μέσα στην πανδημία ενισχύθηκε ο στόλος των αστικών λεωφορείων με 300 νέα οχήματα που μπήκαν στο οδικό δίκτυο. 

«Οπότε τα περίπου 900 λεωφορεία έχουν πλέον ξεπεράσει τα 1.200- 1.250, τα οποία κυκλοφορούν διαρκώς πάνω στο οδικό δίκτυο», ανέφεραν στο star.gr. 

Μειώθηκε το επιβατικό κοινό μέσα στην πανδημία

Μειώθηκε το επιβατικό κοινό μέσα στην πανδημία
  • Το «ράλι» της τιμής της βενζίνης κρατά χαμηλές τις ταχύτητες και αδειάζει γρήγορα τα ντεπόζιτα

Σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη, διπλά έχει επιδράσει η αύξησης της τιμής της βενζίνης, στον χρόνο που περνούν οι οδηγοί στον δρόμο. 

«Αφενός οι ταχύτητες διατηρούνται πιο χαμηλά για λόγους εξοικονόμησης καυσίμου (ακόμη και σε δρόμους ανοιχτούς, όπως η κάθοδος της Συγγρού και η Ποσειδώνος προς Γλυφάδα) και αφετέρου και το πιο σημαντικό, είναι ότι έχουν αυξηθεί τα οχήματα που “μένουν” στη μέση του δρόμου λόγω βενζίνης. 

γέμισμα ρεζερβουάρ αυτοκινήτου με καύσιμα

Η ραγδαία αύξηση της τιμής της βενζίνης λόγω της ενεργειακής κρίσης, επιτείνει το κυκλοφοριακό κονφούζιο στους δρόμους της πόλης (φωτ. αρχείου eurokinissi)

Δεν έχουμε ακόμη προσαρμοστεί στις νέες τιμές, με αποτέλεσμα βάζοντας από συνήθεια βενζίνη αξίας 5 και 10 ευρώ, πολλές φορές αυτή μπορεί να μην επαρκεί για να ολοκληρώσει το αυτοκίνητό μας τη διαδρομή του και να μας “αφήνει” ακόμη και στις κεντρικότατες οδικές αρτηρίες, όπως ο Κηφισός», εξήγησε. 

Όπως πρόσθεσε, καθημερινά μόνο στον Κηφισό μπορεί να καταγράφονται ακόμη και 8 τέτοια συμβάντα, αριθμός που είναι διπλάσιος σε σχέση με την περίοδο πριν από την αύξηση της βενζίνης». 

ακινητοποιημένο όχημα

Ακινητοποιημένα οχήματα (φωτ. αρχείου eurokinissi)
  • Αυξήθηκαν τα ακινητοποιημένα οχήματα στο οδικό δίκτυο λόγω κακής συντήρησης 

Επιπλέον, μέσα στην πανδημία πολλοί ήταν όσοι αμέλησαν να κάνουν σέρβις τα αυτοκίνητά τους, ενώ κάποια άλλα έμειναν για αρκετό καιρό ακινητοποιήμενα. 

«Αποτέλεσμα αυτού είναι το τελευταίo διάστημα να υπάρχουν και πολλά αυτοκίνητα τα οποία μένουν, είτε από κακή συντήρηση, είτε από κακή κατάσταση των ελαστικών σε κεντρικούς δρόμους», σημείωσε.

Πατάει γκάζι ο τουρισμός: Πάνω από 1 εκατ. αφίξεις ήδη κλεισμένες για Μάιο

  • Αυξήθηκαν τα ακινητοποιημένα οχήματα στο οδικό δίκτυο λόγω συγκρούσεων 

Περισσότερες μικροσυγκρούσεις, οι οποίες οφείλονται όχι μόνο στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και στην απόσπαση της προσοχής των οδηγών, οδηγούν στην αύξηση της κίνησης στους δρόμους. 

«Ένας τρόπος για να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί τη συμφόρηση στον δρόμο είναι η χρήση των έξυπνων κινητών τους και η περιήγηση στα social media. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποσπάται η προσοχή τους και να έχουμε και πάρα πολλές καραμπόλες», είπε.

οδηγός αυτοκινήτου στέλνει γραπτό μήνυμα με το έξυπνο κινητό του

(φωτ. αρχείου unsplash)

Στο σημείο αυτό επέρριψε ευθύνες για την κίνηση στους δρόμους και στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες προτρέπουν, όπως σημείωσε, τους οδηγούς να παραμένουν μετά τη σύγκρουση, ακινητοποιημένοι, στη λωρίδα κυκλοφορίας τους. 

Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν τα δρομολόγια με το «Λευκό Βέλος»

  • Έχουν αυξηθεί τα αυτοκίνητα που κάνουν στάση ή σταθμεύουν παράνομα

Η παράνομη στάθμευση είναι ένας ακόμα λόγος που επιτείνει την κίνηση στους δρόμους της πόλης. 

«Το παρατηρούμε σε κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως στη Θησέως, στη Συγγρού ψηλά μετά τους Στύλους του Ολυμπίου Διός στην κάθοδο, την Πατησίων, την Ακαδημίας, την 3η Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για σημεία στα οποία παρατηρείται συμφόρηση διότι τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται πάνω στην λωρίδα κυκλοφορίας», είπε ο κ. Λογοθέτης.

βραδυπορία Αθήνα

Αυξημένη κίνηση και χαμηλές ταχύτητες και στο κέντρο της Αθήνας

Ιταλία: Αυτοκίνητο έπεσε στον κήπο παιδικού σταθμού - Ένα παιδί νεκρό

Προτάσεις για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος

Σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη, οι προτάσεις για τη βελτίωση της εικόνας στους δρόμους θα πρέπει να κινηθούν σε δύο επίπεδα, το ένα αφορά στη νοοτροπία των χρηστών του οδικού δικτύου και το άλλο στις υποδομές.

Συγκεκριμένα πρέπει:

  • Να αποφεύγονται οι ώρες αιχμής στους δρόμους 
  • Να επιστρέψει και πάλι το επιβατικό κοινό στα ΜΜΜ, τα οποία σίγουρα πρέπει άμεσα να εκσυγχρονίσουν τον στόλο τους με νέα οχήματα
  • Να υιοθετηθούν εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς, όπως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα 
  • Να δημιουργηθούν νέες υποδομές

«Λείπουν οι χώροι στάθμευσης. Είμαστε μία τουριστική περιοχή στην οποία δεν υπάρχει οριοθετημένος χώρος στάθμευσης για τα τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν τουρίστες για να επισκεφτούν π.χ. το Παναθηναϊκό Στάδιο. Εξαίρεση αποτελεί το μικρό πάρκινγκ στο μνημείο της Ακρόπολης επί της Ροβέρτου Γκάλι, το οποίο δεν επαρκή όμως. Χρειάζονται υπόγεια πάρκινγκ τόσο για τα λεωφορεία, όσο και για τα ΙΧ, κυρίως κοντά στους σταθμούς του μετρό, όπου μπορεί να γίνει συνδυαστική μεταφορά», σημείωσε.

πάρκινγκ Αθήνα

Πάρκινγκ στην Αθήνα (φωτ. αρχείου eurokinissi)
  • Να μπουν έξυπνα φανάρια, που καταγράφουν διαρκώς τις μεταβολές στην κυκλοφορία και προσαρμόζονται ανάλογα με τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες

«Ήδη εξετάζεται από τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, ο οποίος έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα. Μάλιστα στις 24 του μήνα θα πραγματοποιηθεί σχετικό συνέδριο, με στόχο τη βελτίωση της βιωσιμότητας των μεταφορών στην Αττική.
Από εκεί και πέρα την κατάσταση θα βελτιώσουν και τα εποπτικά μέσα, τα οποία ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης για την παρακολούθηση των τροχαίων παραβάσεων, όπως το κόκκινο ή η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α). Το επόμενο χρονικό διάστημα και υπάρχουν κάμερες που θα αστυνομεύουν τις λωρίδες έκτακτης ανάγκης, καθώς και την ταχύτητα» είπε, μιλώντας στο star.gr.

  • Nα επανέλθει η τηλεργασία, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των δρόμων
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top