Με click away και εκπτώσεις ανοίγουν τα μαγαζιά την ερχόμενη Δευτέρα 11/01

Κορκίδης στο star.gr: Θέλει πολλά κλικ η αγορά για να σωθεί

Όλα όσα είπε ο Βασίλης Κορκίδης πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής

Tη Δευτέρα 11/01 ανοίγει εκ νέου το εμπόριο με τη μέθοδο του click away, επανέρχεται το κανονικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, ενώ ξεκινούν και οι χειμερινές εκπτώσεις. Το μη χείρον βέλτιστον λένε από την πλευρά τους οι έμποροι οι οποίοι προσδοκούσαν να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους με τη μέθοδο του click in shop, δηλαδή με φυσική παρουσία του πελάτη κατόπιν ραντεβού στα καταστήματά τους. 

«Οι δύο πρώτες εβδομάδες είναι και οι πιο δυνατές και αυτές που όλοι οι καταναλωτές περιμένουν να κάνουν τις αγορές τους μετά την Πρωτοχρονιά. Είναι η τελευταία ευκαιρία για τη χειμερινή αγορά η περίοδος των εκπτώσεων», είπε στο star.gr ο Βασίλης Κορκίδης πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.

 Ο Βασίλης Κορκίδης πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής (φωτογραφία αρχείου eurokinissi)

Ο ίδιος χαρακτήρισε το click away «παρηγοριά», αλλά και εργαλείο για τους εμπόρους που καλούνται να το αξιοποιήσουν όσο περισσότερο γίνεται προκειμένου να επωφεληθούν από την περίοδο των εκπτώσεων.

 Τι θα γίνει με τις χειμερινές εκπτώσεις - Πότε ξεκινούν, πόσο θα διαρκέσουν

Βουτιά για τον εορταστικό τζίρο

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, ελέω κορωνοϊού και των περιορισμών στις αγορές ο εορταστικός τζίρος κινήθηκε στο 1/3 της περσινής χρονιάς.

«Τα 3,5 δισ. έγιναν 1,5 και σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα τρόφιμα. Τρεις στους δέκα καταναλωτές έκαναν χρήση του click away. Ο ημερήσιος τζίρος περιορίστηκε κατά μέσο όρο στο 15 με 20% ενός μικρού ή μεγαλύτερου εμπορικού καταστήματος. Δεν μιλάμε για τζίρο, αλλά για μία είσπραξη που επέτρεψε στους εμπόρους και στους εργαζόμενους να κάνουν γιορτές», είπε χαρακτηριστικά.

Επανέρχεται το click away από τη Δευτέρα 11 Iανουαρίου

Αναφορικά με το μικρό αριθμό των καταναλωτών που έκαναν χρήση του click away μέσα στις γιορτές, εξήγησε ότι υπήρχε μία μικρότερη διάθεση κατανάλωσης από τους ίδιους.

Έρευνα έδειξε ότι 3ις στους 10 δεν έκαναν καθόλου αγορές ή περιόρισαν τις αγορές τους έως 50 ευρώ. Οι 2 στους 10 ξόδεψαν μέχρι 100 ευρώ, οι 3 στους 10 μέχρι 200 και οι δύο στους δέκα μέχρι 500 ευρώ.

Πρόσθεσε δε, ότι κυρίαρχα συναισθήματα στην αγορά ήταν η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια, ενώ η μεγαλύτερη κοινωνική ομάδα στη χώρα οι συνταξιούχοι, που αριθμεί περίπου 3,5 εκατομμύρια, δεν είναι εξοικειωμένη με το click away ή με κάποια άλλη ηλεκτρονική online μορφή πώλησης.

Βασιλακόπουλος: «Αύξηση 8-9% των κρουσμάτων από το click away»

Κερδισμένοι οι τομείς της αγοράς που σχετίζονται με την πανδημία

Μόλις τέσσερις κλάδοι της αγοράς σημείωσαν αύξηση την εορταστική περίοδο. Τα τρόφιμα κατέγραψαν μία αύξηση 5%, τα φαρμακευτικά προϊόντα 4%, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλων  gadgets ήταν στο συν 10%, ενώ ένα επιπλέον 15% κατέγραψαν οι εταιρείες courier μόνο το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου.

«Δούλεψε οτιδήποτε έχει σχέση με την πανδημία. Ο κόσμος έφτιαξε γραφεία στο σπίτι του για να μπορεί να δουλεύει από απόσταση, προμηθεύτηκε υπολογιστές για την τηλεκπαίδευση των παιδιών ή για να μπορεί να έχει μία επαφή με τον έξω κόσμο», σχολίασε ο κ. Κορκίδης.

Μεγάλοι χαμένοι ήταν η αγορά κοσμημάτων, με την πτώση να αγγίζει το 50%, τα καλλυντικά που κατέγραψαν μείωση κατά 37%, η ένδυση και υπόδηση που έκλεισαν στο -30% και τα είδη σπιτιού και επίπλου που συρρικνώθηκαν κατά 20%.

Θα αυξηθούν τα κρούσματα κορωνοϊού; Η έρευνα στα λύματα της Αττικής

Ευρηματικές οι μικρές επιχειρήσεις στο click away

Το μεγάλο παράπονο των καταναλωτών αφορούσε σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη τις μεγάλες πλατφόρμες και τις εταιρείες logistics και courier για το χρόνο παράδοσης των προϊόντων.

«Εκεί η μικρή εμπορική επιχείρηση έδειξε την ευελιξία της, την ευρηματικότητά της και εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητά της, καλύπτοντας αυτό το χρονικό κενό που δημιουργούσαν οι μεγάλες πλατφόρμες και οι εταιρείες courier», είπε.

Κορωνοϊός: «Δύσκολοι οι μήνες έως τον Μάρτιο»

Όπως πρόσθεσε, πολλές μικρές επιχειρήσεις προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα τον πελάτη, έκαναν βιντεοκλήση μαζί του, δείχνοντας τα προϊόντα στα ράφια και δίνοντας πληροφορίες για το μέγεθος, το χρώμα κτλ. 

«Επίσης σε πολλές κοινωνικές ομάδες, ευάλωτες και ευαίσθητες όπως οι συνταξιούχοι, οι ηλικιωμένοι και τα ΑμεΑ τα μικρά καταστήματα ειδικά τα συνοικιακά έκαναν παράδοση κατ’ οίκον, αν όχι την ίδια ημέρα, την επόμενη εντός 24 ωρών», συμπλήρωσε.

Οι καταστηματάρχες παραδίδουν κατ' οίκον λόγω αναστολής click away

«Θέλει πολλά κλικ η αγορά για να σωθεί»

Αν και τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του καταναλωτή μέσα στο κατάστημα, οι έμποροι αναγνωρίζουν ότι αυτή την περίοδο και ενδεχομένως και για το επόμενο διάστημα το click away θα είναι το μόνο εργαλείο στα χέρια τους για να μπορέσουν να κρατήσουν τις επιχειρήσεις τους ζωντανές.

Υπό αυτό το πλαίσιο ο κ. Κορκίδης συνέστησε την προσοχή των εμπόρων, καθώς μπορεί όπως είπε να εκκινεί εκ νέου το click away την προσεχή Δευτέρα, αλλά δεν παύει να είναι υπό παρακολούθηση.

«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πώς το χρησιμοποιούμε, για να μη το στερηθούμε στις εκπτώσεις. Το click away ήρθε για να μείνει, μακάρι να μεταλλαχθεί σε click inside και μετά να πάμε στο click to open. Θέλει πολλά κλικ η αγορά ωστόσο, για να σωθεί», είπε.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top