«Ψαλίδι» στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων λόγω κορωνοϊού ζητούν γονείς

Θέτουν θέμα αποτίμησης της τηλεκπαίδευσης - Τι απαντά η ΟΙΕΛΕ στο star.gr

Δείτε εδώ τι είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Λεοντείου Σχολής Ν. Σμύρνης Γιάννης Φωτιάδης

Την αναλογική μείωση των διδάκτρων στα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ζητά με ανοικτό ψήφισμα στο διαδίκτυο ο Σύλλογος Γονέων της Λεοντείου Σχολής στη Ν. Σμύρνη.

«Μέσα σε 3 ημέρες έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1.500 ηλεκτρονικές υπογραφές, δεν απευθύνεται όμως μόνο στους γονείς του σχολείου μας. Αφορά σε ένα γενικότερο πρόβλημα που εισπράττουμε και από πολλούς άλλους γονείς, άλλων ιδιωτικών σχολείων γι’ αυτό και δεν το περιορίζουμε μόνο προς εμάς», είπε στο star.gr o πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Λεοντείου Σχολής Ν. Σμύρνης Γιάννης Φωτιάδης.

Κορωνοϊός: Πότε τελειώνει η πανδημία στον κόσμο και στην Ελλάδα

Όπως εξήγησε τα σχολεία κλήθηκαν από την πρώτη ημέρα της καραντίνας να στραφούν σε ένα διαφορετικό μοντέλο εκπαίδευσης. «Ήταν μία δύσκολη κατάσταση για όλους, γονείς και εκπαιδευτικούς το εξ αποστάσεως μοντέλο εκπαίδευσης» είπε και πρόσθεσε: «Στην πορεία αυτή προέκυψαν διάφορα ζητήματα. Ένα από αυτά είναι ότι μαθητές δεν λαμβάνουν το εκπαιδευτικό έργο για το οποίο έχει δεσμευτεί το υπουργείο Παιδείας ότι εκτελείται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, ωράριο και περιβάλλον. Κατά συνέπεια αρκετοί γονείς ζητούν να υπάρξει μία διευκόλυνση σχετικά με το θέμα των διδάκτρων, τόσο για την τρέχουσα σχολική περίοδο, όσο και τις επόμενες».

Πρύτανης ΕΚΠΑ: Πόσο ασφαλές είναι το κολύμπι στη θάλασσα λόγω κορωνοϊού

Όπως συμπλήρωσε, η πανδημία έχει δημιουργήσει ήδη προβλήματα σε πολλές οικογένειες, ενώ ο Σύλλογος έχει καταγράψει μαρτυρίες οικογενειών στις οποίες έχει υπάρξει παύση του εισοδήματος και μείωση των μισθών. 

Σύμφωνα με το κ. Φωτιάδη στόχος του ψηφίσματος είναι η άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπουργείων για την αποσαφήνιση των κριτηρίων σχετικά με την αναπροσαρμογή των διδάκτρων στην ιδιωτική εκπαίδευση, με βάση την εφαρμογή της σχετικής απόφασης όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1217 στις 8 Απριλίου 2020.

Όπως πρόσθεσε: «Ουσιαστικά θέλουμε αφενός να γίνει τόσο μία αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο έχει παρασχεθεί τη φετινή σχολική περίοδο κι αφετέρου σε μία νέα κατάσταση που θα περιέλθουμε με τη νέα σχολική περίοδο, αυτό που λέμε εμείς μικτό μοντέλο εκπαίδευσης όπου θα έχουμε τόσο δια ζώσης διδασκαλία, όσο και εξ αποστάσεως, να υπάρχει μία αντίστοιχη οικονομική πολιτική, η οποία να μπορεί να είναι βιώσιμη και για τα σχολεία και για τους γονείς. Εκτός από τη μείωση των διδάκτρων αναφερόμαστε και σε άλλου είδους διευκολύνσεις που κάθε σχολείο θα τις προσαρμόσει ανάλογα με τη δική του πολιτική».

Άνοιγμα σχολείων: Διχάζονται οι επιστημόνες - Τι δείχνουν οι έρευνες

Την ίδια στιγμή, ο κ. Φωτιάδης διευκρίνισε ότι ο Σύλλογος τιμά τους εκπαιδευτικούς και σέβεται το έργο τους. «Είδαμε εκπαιδευτικούς με μία συγκινητική προσπάθεια να ζητούν να ανταποκριθούν στο νέο τρόπο διδασκαλίας και ταυτόχρονα γονείς να προσπαθούν να κάνουν το ίδιο με τα παιδιά», είπε και τόνισε: «Είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς και δε θέλουμε στο παραμικρό να επηρεαστούν από αυτήν τη διαδικασία. Το λέω αυτό γιατί ο Σύλλογός μας έχει στοχοποιηθεί από ανακριβή και αναληθή δημοσιεύματα τα οποία στρέφουν τη γνώμη των γονέων και τη σκέψη τους, ότι είμαστε απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Είναι άδικο αυτό».

Άνοιγμα σχολείων: Αρνούνται οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στις 6 Μάϊου

Αξιολογώντας η ΟΙΕΛΕ την τηλεκπαίδευση

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με το star.gr o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Μιχάλης Κουρουτός, αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση, είπε ότι το μεγαλύτερο βάρος έπεσε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα στην τάξη της Γ' Λυκείου. 

«Υπάρχουν δύο ειδών τηλεκπαιδεύσεις, η σύγχρονη και η ασύγχρονη. Ζήσαμε με τον κορωνοϊό κάτι πρωτόγνωρο για την εκπαιδευτική κοινότητα. Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού ήταν πολύ μεγαλύτερη από τη συμβατική εκπαίδευση και πολύ πιο δύσκολη», είπε χαρακτηριστικά.

Άρση μέτρων: Τι πρέπει να προσέχουν επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα

Ερωτώμενος σχετικά με τον ημερήσιο αριθμό ωρών τηλεκπαίδευσης, ο κ. Κουρουτός απάντησε ότι υπήρξαν περιπτώσεις σχολείων όπου «καθ’ υπερβολή» διεξάγονταν για 6 και 8 ώρες, και άλλα σχολεία στα οποία 3-4 ώρες μαθήματος εξ αποστάσεως ήταν ικανοποιητικές.

Κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό ανέφερε ότι τα ιδιωτικά σχολεία κινήθηκαν σε δύο επίπεδα, οπότε τελικά σχεδόν όλα, κατάφεραν να καλύψουν την προβλεπόμενη ύλη, πέρα από τις επαναλήψεις. 

«Δεν είναι εύκολο να γίνει αποτίμηση άμεσα της τηλεκπαίδευσης. Θα διαπιστωθεί η αξία της, την επόμενη χρονιά στις επαναλήψεις της ύλης. Σε ό,τι έχει να κάνει με την Γ' Λυκείου θα φανεί στις αποδόσεις των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις», πρόσθεσε.

Κορωνοϊός: Κανένας νέος θάνατος στη χώρα - 10 νέα κρούσματα

Η αντίδραση της ΟΙΕΛΕ στο ανοικτό ψήφισμα

Σφοδρή ήταν η αντίδραση της Ομοσπονδίας των Ιδιωτικών Λειτουργών στο ανοικτό ψήφισμα του Συλλόγου Γονέων της Λεοντείου Σχολής Ν. Σμύρνης. «Είναι απαράδεκτο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ενός Μη Κερδοσκοπικού Σχολείου να στρέφεται εναντίον των εκπαιδευτικών που αποτελούν τη διοίκηση του σχολείου. Το σχολείο διοικείται από εκπαιδευτικούς μάχιμους που ταυτόχρονα διδάσκουν στο σχολείο και είναι μοντέλο αυτοδιοίκησης σε όλο το χώρο της εκπαίδευσης. Επομένως, τα προβλήματα αυτά λύνονται μόνο με διάλογο, γιατί δεν έχουν απέναντι τους στη διοίκηση εργοδοσία και την έννοια του κέρδους», σημείωσε ο κ. Κουρουτός. 

Όπως επεσήμανε, τα δίδακτρα είναι 5.000 ευρώ τον χρόνο, τα μισά από τα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία, προσθέτοντας: «Το γεγονός ότι το ψήφισμα καλεί όλους τους γονείς και των κερδοσκοπικών σχολείων, για μας είναι ένα σημείο που θέλει διερεύνηση και δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Τα ελληνογαλλικά σχολεία έχουν ενιαίο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων των μαθημάτων και υπάρχει ένας διαρκής ειλικρινής διάλογος για την επίλυση όλων των προβλημάτων που προκάλεσε η κρίση».

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top