Πτώση του τζίρου, της τάξης του 20%, σημειώθηκε στα εμπορικά καταστήματα, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, από έρευνα που έγινε σε 10 μεγάλες πόλεις.
Ειδικότερα:
-Μία στις πέντε επιχειρήσεις δηλώνει πτώση τζίρου από 31%- 40%
-Μία στις τέσσερις πτώση από 11% έως 20% και
-Μία στις δέκα πτώση 10%
Η μείωση στην εμπορική αγορά της Αθήνας κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20% ενώ αντίστοιχο ήταν το εύρος πτώσης και στη Θεσσαλονίκη, όπως και στον Πειραιά.
Όσον αφορά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης, παρατηρήθηκε διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% ήταν μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Σχετικά με τις πωλήσεις, το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα.
Παράλληλα, η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών, για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, ήταν η πρώτη περίοδος, δηλαδή από 9/1/2016 έως 31/1/2016. Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά, όσον αφορά την αγοραστική κίνηση μεταξύ των τριών δεκαπενθήμερων.
Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή, 15 Ιανουαρίου, το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά.
Στο ίδιο πλαίσιο, μόλις το 2% προχώρησε σε πρόσληψη υπαλλήλου για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τη λειτουργία του καταστήματος τις Κυριακές. Στο 31% επεκτάθηκε το ωράριο εργασίας των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 67% ο ιδιοκτήτης επωμίστηκε προσωπικά την κάλυψη αυτής της ανάγκης.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.