Η Nissan επέστρεψε μετά από καιρό στην μικρομεσαία κατηγορία με ένα επιτυχημένο μοντέλο το Pulsar. Όμως δεν σταμάτησε εκεί. Πήρε το 5θυρο μοντέλο και το πριμοδότησε με 1600άρη υπερτροφοδοτούμενο  μοτέρ  με τον κωδικό 1.6 DiG- T 190 που αν μη τι άλλο ικανοποιεί και τους πιο γρήγορους οδηγούς με τα 190 ζωντανά του άλογα. Όμως αντίθετα με τους ανταγωνιστές του  κράτησε χαμηλούς τόνους όσον αφορά την σχεδίαση που δεν διαφέρει σχεδόν σε τίποτα με τα «ταπεινά» αδέλφια του . Με λιτή σχεδίαση οι διαφορές επικεντρώνονται στο ταμπελάκι  στο πίσω μέρος όπου αναγράφεται ο κωδικός του κινητήρα και στις 17άρες ή 18άρες ζάντες αλουμινίου  με τις πέντε ακτίνες σε συνδυασμό μαύρου και ασημί  χρώματος.  Το Pulsar  είναι ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο με καμπύλες  και ανετ'οτατους χώρους.

Περνώντας στο εσωτερικό  ψάχνεις να βρεις  κάτι που να σε παραπέμπει σε γρήγορη έκδοση. Απουσιάζουν και τα μεταλλικά πεντάλ και το τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος  και τα μπάκετ αγωνιστικά καθίσματα. Την ίδια στιγμή  όταν  κάθεσαι πίσω χωρίς υπερβολή η απόσταση από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων είναι τέτοια που μπορείς να βολευτείς ακόμη και με …σταυροπόδι με το κεφάλι σου να απέχει αρκετά από την οροφή. Αν τώρα νομίζετε ότι υπάρχει κανένα τρυκ ευρυχωρία σε βάρος του πορτμπαγκάζ κάνετε λάθος καθώς τα διαθέσιμα λίτρα είναι 385 τιμή πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Τι υπάρχει ακόμη; Σύγχρονο και νεανικό ταμπλό, όμορφος πίνακας οργάνων με οθόνη υγρών κρυστάλλων ανάμεσα τους και έγχρωμη οθόνη 5,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα  όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του συστήματος πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης.. Από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας δεν θα μείνεις παραπονεμένος καθώς υπάρχει μεταξύ άλλων  η ασπίδα προστασίας  Nissan Safety Shield  και οι περιφερειακές κάμερες 360 μοιρών

.Όμως όλα αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα  ειδικά όταν έχεις στην διάθεση σου 190 άλογα στις 5600 σ.α.λ.. Πατάμε τον διακόπτη εκκίνησης ,βάζουμε πρώτη στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ξεκινάμε με το γκάζι στο πάτωμα.  Το μοτέρ  ανεβάζει στροφές χωρίς η εξάτμιση να βγάζει σπορ ήχο. Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται χωρίς κομπιάσματα  και το μοτέρ δείχνει τις αρετές του  χωρίς ξεσπάσματα αλλά με γραμμικό τρόπο . Ο κινητήρας 1.6 DiG-T είναι νέας γενιάς με υπερτροφοδότη , άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό,  με την ροπή των240 Nm να εμφανίζεται μεταξύ 1.600 έως  5.200  σ.α.λ.  Βγαίνουμε σε ανοιχτό δρόμο με μεγάλες ευθείες για να δοκιμάσουμε τις δυνατότητες του μοτέρ.

Ξεκινάμε  και καλύπτουμε τα 0-100 χλμ.ώρα σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα . Η βελόνα  ταχύμετρου ανεβαίνει με ευκολία και χωρίς να το καταλάβουμε χάρη στις «απλωμένες»  σχέσεις και μετά από ελάχιστο χρόνο αγγίζει τα το217 χλμ./ώρα  . Βλέπουμε ότι έχει και άλλο αλλά δεν επιμένουμε . Το Pulsra «καταπίνει» τα χιλιόμετρα  με ευκολία και με σταθερότητα .Χωρίς να γίνεται εμφανές το σπορτίβικο DNA του αυτοκινήτου καθώς λείπουν τα αεροδυναμικά στοιχεία  και οι αναρτήσεις «κούτσουρο» . Μπαίνουμε σε επαρχιακό δρόμο με πολλές και κλειστές στροφές κρατώντας γρήγορους ρυθμούς. Οι αναρτήσεις έχουν ιδανική ρύθμιση μεταξύ άνεσης και σπορ οδήγησης ενώ αν θελήσεις κάτι περισσότερο μάλλον πρέπει να πας σε εκδόσεις Nismo. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και τα φρένα σταματούν το αυτοκίνητο υποδειγματικά. Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της κατανάλωσης  καθώς η μέση τιμή δεν ξεπέρασε τα 8,5 λίτρα /100 χλμ. αν και του …αλλάξαμε τα φώτα στο πάτημα του γκαζιού. ( εκπομπές ρύπων CO2 στα 138 γρ./χλμ.).

Σε τελική ανάλυση το Nissan Pulsar 1.6 DiG- T είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ανετότατους χώρους , χωρίς ακρότητες στην σχεδίαση που «κρύβει» με έξυπνο τρόπο την δύναμη του. «Δεν σπάει-δεν χαλάει» και το σημαντικότερο προσφέρεται σε ενδιαφέρουσα τιμή. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 22570 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: