Kαι οι ελεγκτές ελέγχονται λέει η Κομισιόν για τον διάδρομο του αεροδρομίου Μακεδονία

Ερωτηματικό αν ενδείκνυται με όλες τις καιρικές συνθήκες για απo-/προσγειώσεις αεροσκαφών μεσαίας κατηγορίας

Κομισιόν για το αεροδρόμιο Μακεδονία

Βρυξέλλες, του Θάνου Αθανασίου

Kαι οι ελεγκτές ελέγχονται λέει η Κομισιόν για τον τροχόδρομο του αεροδρομίου Μακεδονία, η ασφαλής ή μη χρήση του οποίου είναι μεν εθνική αρμοδιότητα, αλλά η σχετική κοινοτική υπηρεσία θα κρίνει στις αρχές του επομένου έτους τι standards έχουν τηρηθεί.

Πρέπει να σας πω ότι στις αρχές του επομένου έτους, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αερομεταφορών, θα ξεκινήσει ελέγχους τήρησης των στάνταρ από τις αρμόδιες εθνικές αρχές των Κρατών Μελών, στον τομέα της αεροπορίας, στα αεροδρόμια και σε ό,τι αφορά άλλους κανόνες ασφαλείας της αεροπορίας, με στόχο να διασφαλίσει ότι το σύνολο των κανόνων, που προκύπτουν από την υπάρχουσα κανονιστική νομοθεσία και συμφωνίες, εφαρμόζονται στην πράξη με έναν συμβατό με τα standards  τρόπο σε όλη την Ευρώπη. Ακόμα και για αυτή την ανησυχία, την οποία κατανοώ, θα υπάρχει μια δράση από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας της Αεροπορίας, για να διασφαλίσει την συμβατή εφαρμογή των κανόνων”:  Αυτή ήταν η απάντηση το Εκπροσώπου της Κομισιόν Eνρίκο Μπρίβιο, σε σχέση το αν και κατά πόσο η ΕΕ μπορεί να επέμβει για να διαπιστώσει αν η χρήση του τροχόδρομου που βρίσκεται παράλληλα με τον διάδρομο 16 -34 του διεθνούς αερολιμένα της Θεσσαλονίκης (LGTS) είναι ασφαλής για τους επιβάτες και τα αεροσκάφη.

Το Star έθεσε το ζήτημα στην Κομισιόν, καθώς ο τροχόδρομος, σύμφωνα με πηγές της αεροπορικής βιομηχανίας  δεν ενδείκνυται κατά τις περισσότερες καιρικές συνθήκες για από/προσγειώσεις αεροσκαφών μεσαίας κατηγορίας (airbus 319 - 320 - 321 και παραλλαγές του 737) καθώς είναι κοντύτερος, στενότερος και άνευ οπτικών βοηθημάτων. Οι προσεγγίσεις είναι πλέον μόνο όψεως και η διόρθωση πλευρικών ανέμων δεν μπορεί να επιτευχθεί με ασφάλεια λόγο του μικρού φάρδους. Χιλιάδες επιβάτες ταλαιπωρούνται και η 2η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας έχει μείνει ουσιαστικά χωρίς αεροδρόμιο.

Ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείται ο τροχόδρομος είναι η εκσκαφή και ανακατασκευή της σύνδεσης (το σημείο τομής “Χ”) των διαδρόμων 10 - 28 (που είναι κλειστός λόγω των έργων επέκτασης) και του 16 - 34 (που έκλεισε καθώς τέμνεται με τον 10 - 28). Η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο είχε γνωματεύσει ήδη από το περασμένο εξάμηνο ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος αναβάθμισης της ασφάλτου.

Η Fraport έχει γιγάντια εμπειρία στο θέμα.  Οι ελληνικές αρχές όμως επέμειναν να γίνει το έργο, χωρίς προηγουμένως να εξασφαλίσουν τίποτα καλύτερο από τον τροχόδρομο - που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ομίχλη, χαμηλή ορατότητα αέρα κτλ.

Καταρχήν θα ήθελα να πω ότι η διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου ασφαλείας των επιβατών, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα της Κομισιόν και όπως θα δείτε σήμερα έχουμε και μια αναθεωρημένη λίστα με τις αεροπορικές εταιρίες που δεν επιτρέπεται να επιχειρούν στην ΕΕ και δεν τηρούν τα διεθνή στάνταρς ασφαλείας”, σημείωσε ο Ενρίκο Μπρίβιο, Εκπρόσωπος της Κομισιόν.

“Σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα, το θέμα της ασφάλειας των αεροδρομίων, πρόκειται για αρμοδιότητα των εθνικών αρχών”. Σημείωσε δε ότι “δεν έχει παραληφθεί ακόμα καμία καταγγελία ούτε από την Κομισιόν, ούτε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας”.

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top