Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου: Τι είναι και πώς λειτουργεί

Ταχύτερες και ευκολότερες οι μεταβιβάσεις για τους φορολογούμενους

Σπίτι συμβόλαιο

Μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου.

Η εφαρμογή του θα επιτρέψει στους φορολογούμενους να ολοκληρώνουν τις μεταβιβάσεις ταχύτερα και χωρίς να χρειάζεται να αναζητούν τα 17 δικαιολογητικά, που απαιτούνται σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου, καθώς όλα θα βρίσκονται «μέσα» στον Ηλεκτρονικό φάκελο ακινήτου.

Τι είναι και πώς λειτουργεί ηλεκτρονικός φάκελος

1.  Δημιουργείται  ηλεκτρονική  με την ονομασία «Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου», που λειτουργεί μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr–Ε.Ψ.Π.) με σκοπό την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας συλλογής δικαιολογητικών που απαιτούνται στη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων για τη σύσταση, μετάθεση, αλλοίωση ή κατάργηση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο.

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δικαιούνται τριετή απαλλαγή

2. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα συνδέεται με πληροφοριακά συστήματα φορέων του Δημοσίου και ιδίως με τα πληροφοριακά  συστήματα  της  Ανεξάρτητης  Αρχής  Δημοσίων  Εσόδων  (Α.Α.Δ.Ε.),  του Ηλεκτρονικού  Εθνικού  Φορέα  Κοινωνικής  Ασφάλισης  (e-ΕΦΚΑ),  του  ν.π.δ.δ.  «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) και του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», από τα οποία αντλεί  πληροφορίες  και  έγγραφα.

3. Τα ενδιαφερόμενα μέρη και ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σχετική πράξη εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών -  της  Γενικής  Γραμματείας  Πληροφοριακών  Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TAXISnet), ή  με  τη  χρήση  των  διαπιστευτηρίων  του  Μητρώου Συμβολαιογράφων, αντίστοιχα. Κατά την έκταση που αυτό προβλέπεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα,  τα ενδιαφερόμενα μέρη  και  ο  συμβολαιογράφος  μπορούν,  μέσω  της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, να εξουσιοδοτούν αλλήλους για τη διενέργεια των παρεχόμενων από την ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών και την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών.

4. Στο  πλαίσιο  λειτουργίας  της ηλεκτρονικής πλατφόρμας,  ο  εξουσιοδοτημένος συμβολαιογράφος, μπορεί:

α) να αιτείται την έκδοση ή την εξαγωγή εγγράφων ή την άντληση πληροφοριών από την ΑΑΔΕ, τον e-ΕΦΚΑ, το Ελληνικό Κτηματολόγιο, το Τεχνικό Επιμελητήριο.

β) να αιτείται τη διόρθωση των ως άνω εγγράφων ή πληροφοριών και

γ) να αναρτά έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου αυτά δεν είναι δυνατόν να εκδοθούν ή να εξαχθούν ηλεκτρονικά κατά τα ανωτέρω, υπέχοντας ευθύνη ως προς την ακρίβεια και την πληρότητα αυτών.

5. Τα έγγραφα που εκδίδονται ή εξάγονται από τους φορείς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας  επέχουν  θέση  πρωτοτύπου  εγγράφου  και  προσαρτώνται  στο συμβολαιογραφικό έγγραφο χωρίς άλλες διατυπώσεις.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top