Κινητή τηλεφωνία: Αλλαγές σε χρεώσεις, συμβόλαια και αποζημιώσεις

Πότε αλλάζει το συμβόλαιο χωρίς ποινή – Τι θα ισχύει για σταθερή-ίντερνετ

Μεγάλες αλλαγές στις χρεώσεις των συνδρομητών και τα συμβόλαια κινητής και σταθερής τηλεφωνίας σηματοδοτεί ο νέος κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Οι καταναλωτές θα μπορούν, πλέον, να αλλάζουν συνολικά το πακέτο των υπηρεσιών του συμβολαίου τους, κοινώς να αλλάζουν πρόγραμμα, εάν κάποια από τις υπηρεσίες (πχ. η χρήση δεδομένων για ίντερνετ, κλπ) αποδειχθεί προβληματική. Μέχρι σήμερα, επιτρεπόταν να αλλάξει μόνο η συγκεκριμένη υπηρεσία, όχι το συνολικό πακέτο.

Όσον αφορά τα συμβόλαια, μέχρι σήμερα οι εταιρείες μπορούσαν (και έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις) όταν ολοκληρώνοταν το συμβόλαιο με τον συνδρομητή, να επαναφέρουν τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις. Δηλαδή, εάν κάποιος είχε συμβόλαιο στα 40 ευρώ (με έκπτωση, αντί για 50 ευρώ) για 24 μήνες, οι εταιρείες μπορούσα να επαναφέρουν αυτόματα μετά τους 24 μήνες τη χρέωση των 50 ευρώ. Πλέον, η μετατροπή του συμβολαίου σε αορίστου χρόνου θα γίνεται χωρίς κόστος, δηλαδή (με βάση το συγκεκριμένο παράδειγμα0 στα 40 ευρώ.

Για τους καταναλωτές, που θα αποφασίσουν να «σπάσουν» τα συμβόλαιά τους, πριν αυτά λήξουν η Επιτροπή αποφάσισε η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης να γίνεται με βάση την πραγματική χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική. Δηλαδή, με το αν είχε συμμφωνηθεί ένα πρόγραμμα στα 40 ευρώ με έκπτωση, αντί για 50 ευρώ, το «πέναλτι» να υπολογίζεται με βάση τα 40 ευρώ και όχι τα 50, όπως γινόταν.

Τι γίνεται με τις φραγές εισερχομένων κλήσεων

Σχετικά με τις φραγές εισερχομένων κλήσεων, όταν ο καταναλωτής έχει οφειλές στον πάροχο, η Επιτροπή ορίζει πως οι πάροχοι πρέπει να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Παράλληλα, μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.

Τέλος, το όριο για την αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ, αντί 100 ευρώ, που είναι σήμερα.

Ελάχιστη ταχύτητα τα 4 Mbps και μέγιστη χρέωση τα 28 ευρώ για διαδίκτυο και σταθερή

Όσον αφορά την πρόσβαση στο διαδίκτυο, η Επιτροπή βάζει όριο τα 4 Mbps στην ελάχιστη πραγματική ταχύτητα download (ονομαστική ταχύτητα 10 Mbps).

Σχετικά με τις χρεώσεις, η EETT κρίνει σκόπιμο να οριστεί μέγιστη επιτρεπτή χρέωση της υπηρεσίας επαρκούς ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο και φωνητικών υπηρεσιών ύψους 28 ευρώ το μήνα συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α και τελών.

Παράλληλα, σημειώνει πως πρέπει να παρέχονται τουλάχιστον 30 GByte διαθέσιμα για κατανάλωση το μήνα σε περίπτωση, που η υπηρεσία δεν προσφέρεται με flat rate χρέωση, δηλαδή με σταθερό ποσό ανά μήνα.

Εξάλλου, πάντα σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, θα πρέπει να προσφέρει δωρεάν απεριόριστες κλήσεις σε αστικά και υπεραστικά ή χρόνο ομιλίας 1500 λεπτών το μήνα προς σταθερά ή σταθερά και κινητά δίκτυα.

Στόχος της καθολικής υπηρεσίας είναι όλοι οι καταναλωτές στην ελληνική επικράτεια να έχουν πρόσβαση, σε προσιτή τιμή, σε διατιθέμενη υπηρεσία επαρκούς ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο και σε υπηρεσίες φωνητικών επικοινωνιών.

Δείτε εδώ ολόκληρο τον νέο Κανονισμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΕΕΤΤ)

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top