Καλπάζει το online shopping – Προσοχή στις προσφορές που… «δαγκώνουν»

Πολλοί Έλληνες αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού

Ηλεκτρονικές αγορές

Είτε ως βασική επιλογή είτε επικουρικά στις αγορές ενός καταναλωτή, το online shopping κερδίζει σαρωτικά έδαφος τα τελευταία χρόνια, συνεπικουρούμενο και από την επέλαση των smartphone και των tablets. 

Μάλιστα, καθώς το διαδίκτυο δε γνωρίζει σύνορα, πολλοί καταναλωτές αγοράζουν από online καταστήματα του εξωτερικού.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα διασυνοριακών καταναλωτών της Paypal & Ipos, που έγινε σε 31 χώρες, το 55% (δηλαδή, ένας στους δύο διαδικτυακούς καταναλωτές) πραγματοποιεί online αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ψάχνουν στο ίντερνετ αλλά αγοράζουν από το κατάστημα οι Έλληνες

Ο βασικός λόγος είναι οι καλύτερες τιμές (απάντηση που έδωσε το 72% των ερωτηθέντων) αλλά και η πρόσβαση σε μη διαθέσιμα στην εκάστοτε χώρα είδη (49% των απαντήσεων).

Κερδίζουν έδαφος οι αγορές από κινητά και tablet

Παραγγελίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό και από φορητές συσκευές, όπως είναι τα "έξυπνα" κινητά τηλέφωνα (smartphones) και tablets. 

Πρώτοι, μακράν, σε αυτή διαδικασία αγορών οι Κινέζοι με 53%, δεύτεροι έρχονται οι Ινδοί με 48% και τρίτοι οι κάτοικοι των ΗΠΑ με 45%.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό είναι στο 25%, ενώ κοντά σε αυτά τα επίπεδα κινούνται η Ουγγαρία (27%) και η Τσεχία (22%).

Οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές / tablets / κινητά & περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%). 

Προσοχή στις προσφορές που «δε μπορείς να αρνηθείς»

Η αγορά του διαδικτύου, ωστόσο, δεν αποτελεί πεδίον δόξης λαμπρό μόνο για τους καταναλωτές αλλά και τους «αετονύχηδες», που βλέπουν μπροστά τους χρυσές ευκαιρίες για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές με δήθεν προσφορές «που δε μπορείς να αρνηθείς».

Ηλεκτρονικές αγορές: Προσοχή στις «προσφορές» - Πως εξαπατούν τον κόσμο

«Το απόλυτο δέλεαρ είναι η χαμηλή τιμή, η αναζήτηση ευκαιρίας. Δε λέει κανείς “όχι” στις προσφορές, ειδικά στο διαδίκτυο, όπου κανείς μπορεί να βρει πολλές και σημαντικές. Ωστόσο, η επιλογή της αγοράς από τον καταναλωτή πρέπει να γίνεται με σύνεση, μετά από έρευνα και με κριτική διάθεση» είχε τονίσει στο star.gr η Αθηνά Κοντογιάννη, αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή.

Προφανώς, όταν μιλάμε για online αγορές από το εξωτερικό, με τα μεγάλα και γνωστά καταστήματα (Amazon, Assos, κλπ), ο καταναλωτής μπορεί να είναι σίγουρος ότι δεν κινδυνεύει.

Ωστόσο, καθώς ξεπηδούν συνεχώς νέα online καταστήματα με δελεαστικές, ο καταναλωτής θα πρέπει να κάνει και μια δεύτερη έρευνα αγοράς, η οποία θα αφορά την αξιοπιστία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στο εξωτερικό.

Συνήθως, όπως είχε εξηγήσει η κα Κοντογιάννη, οι κριτικές από καταναλωτές που ήδη έχουν αγοράσει από ένα e-shop, αποτελούν μια καλή ένδειξη για την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό του.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top