Ψάχνουν στο ίντερνετ αλλά αγοράζουν από το κατάστημα οι Έλληνες

Αυξάνεται, ωστόσο, διαρκώς το ποσοστό όσων κάνουν αγορές από το διαδίκτυο

Ψάχνουν προσφορές στο ίντερνετ αλλά... αγοράζουν απ'το κατάστημα οι Έλληνες

Ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της αγοράς διεκδικεί το ελληνικό διαδίκτυο.

Τόσο ο τζίρος, όσο και το ποσοστό των Ελλήνων που πραγματοποιούν αγορές από ίντερνετ, αυξάνεται σταθερά.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), το 2017 ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανήλθε σε 4,5-5 δισ. ευρώ, από 4 δισ. ευρώ το 2016. (αύξηση 12% έως 20%).

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, 3,5 εκατομμύρια Έλληνες (ποσοστό 36% ή ένας στους τρεις)  επιλέγουν τις online αγορές, δηλώνοντας ότι βρίσκουν μεγαλύτερη ποικιλία αλλά και καλύτερες τιμές.

Πάνω από 1.800 ευρώ το χρόνo για ηλεκτρονικό shopping

Μάλιστα, το 15% αυτών δηλώνει ότι αγοράζει μόνο από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα (εντός ή εκτός ΕΕ), με τις αγορές τους να αφορούν κυρίως τεχνολογικά προϊόντα (gadgets, κινητά, υπολογιστές, κλπ).

Πάνω από 1.800 ευρώ το χρόνo για ηλεκτρονικό shopping

Όσον αφορά τα χρήματα που ξοδεύουν οι Έλληνες για αγορές μέσω διαδικτύου, το ποσό αυξάνεται εντυπωσιακά (στοιχεία του Ecommerce Europe):

•    Το 2015 η μέση δαπάνη ανά Έλληνα για αγορές στο διαδίκτυο ήταν 1.556, 7 ευρώ
•    Το 2016 η μέση δαπάνη ανά Έλληνα για αγορές στο διαδίκτυο ήταν 1.689,4 ευρώ
•    Το 2017 η μέση δαπάνη ανά Έλληνα για αγορές στο διαδίκτυο ήταν 1.758,3 ευρώ
•    Το 2018, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η μέση δαπάνη ανά Έλληνα για αγορές στο διαδίκτυο θα ανέλθει 1.818,8 ευρώ (αύξηση 262,1 ευρώ ή περίπου 15% σε σχέση με το 2015)

Ψάχνουν στο ίντερνετ αλλά αγοράζουν από το κατάστημα

Παρά τη μεγάλη αύξηση στον αριθμό των Ελλήνων online shoppers, ένα μεγάλο ποσοστό επιμένει φανατικά στον παραδοσιακό τρόπο αλλά αφού πρώτα εκμεταλλευτεί τη «δύναμη» του διαδικτύου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Ηλεκτρονικές αγορές: Προσοχή στις «προσφορές» - Πως εξαπατούν τον κόσμο

E-φαρμακεία: Προϊόντα σε τιμές εκπτώσεων... με ένα κλικ

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της «Future Buy» της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK, σχεδόν οι μισοί Έλληνες (47%) αγοράζουν σε φυσικά καταστήματα αλλά… αφού πρώτα ελέγξουν τιμές και βασικά χαρακτηριστικά των προϊόντων στο ίντερνετ. 

Κοινώς, κάνουν το – λεγόμενο – webrooming: έρευνα αγοράς στο ίντερνετ και στη συνέχεια επισκέπτονται το κατάστημα για να δουν ιδίοις όμμασι τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, πριν τα αγοράσουν.

Το αντίθετο – showrooming, όπως αποκαλείται – κάνει ένας στους τέσσερις Έλληνες (24%). Δηλαδή, ψάχνει πρώτα ένα προϊόν σε φυσικό κατάστημα και αφού το επιλέξει, πηγαίνει στο σπίτι του και το αγοράζει online στην πιο συμφέρουσα τιμή που θα βρει.

Τι αγοράζουμε από το ίντερνετ

Τη μερίδα του λεόντος στα 3,5 εκατομμύρια των Ελλήνων, που αγοράζουν προϊόντα από το ίντερνετ, κατέχουν τα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα πακέτα διακοπών, τα ξενοδοχεία αλλά και τα τεχνικά εξαρτήματα.

Συγκεκριμένα, οι κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων* που αγόρασαν online οι Έλληνες το 2017 είναι:

•    Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%)
•    Διαμονή σε καταλύματα (72%)
•    Εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (67%)
•    Εισιτήρια σε εκδηλώσεις (66%)
•    Ένδυση/υπόδηση (61%)
•    Παραγγελία έτοιμου φαγητού (59%)
•    Βιβλία (49%)
•    Ηλεκτρονικές συσκευές (47%)
•    Προϊόντα προσωπικής φροντίδας (45%)
•    Βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής (41%).

* τα ποσοστά δείχνουν τα ποσοστά των συμμετεχόντων που έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά από τη συγκεκριμένη κατηγορία το δεκάμηνο 2017 – Πηγή: ELTRUN

Πως επιλέγουν ηλεκτρονικό κατάστημα

Σύμφωνα με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι κύριοι παράγοντες για να επιλέξει ηλεκτρονικό κατάστημα για τις αγορές ένας καταναλωτής είναι:

•    ο ασφαλής τρόπος πληρωμής μέσω γνωστού φορέα (46%)
•    οι χαμηλές τιμές και προσφορές (42%)
•    η ταχύτητα και ευκολία στην πλοήγηση (37%)
•    οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (35%)
•    οι καλές κριτικές σε blogs/forums κλπ (32%),
•    η ευχρηστία του site (29%)
•    η σωστή εξυπηρέτηση (27%)

Παράλληλα, σημαντικό στοιχείο για τους online shoppers είναι και η πιστοποίηση (Trustmark) που προσφέρει ο GRECA (ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου).

 

Πέτρος Κατσαβριάς

pkatsavrias@star.gr

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top