E-φαρμακεία: Προϊόντα σε τιμές εκπτώσεων... με ένα κλικ

Φθηνότερα 25% τα προϊόντα κατά μέσο όρο – Γιατί τα προτιμούν οι μαμάδες

ηλεκτρονικα φαρμακεια βρεφικα γαλατα e-φαρμακεια καλλυντικα συμπληρωματα

Ολοένα και περισσότερους «οπαδούς» αποκτούν τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Ο κλάδος καταγράφει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, με τους καταναλωτές να στρέφονται σε αυτά για να εκμεταλλευτούν τόσο την ευκολία (παράδοση στο σπίτι) όσο και τις σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές σε καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής αλλά και βρεφικά είδη (από γάλατα μέχρι πάνες και προϊόντα περιποίησης).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία συμβούλων ηλεκτρονικού επιχειρείν, Convert Group, στο 3ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Φαρμακείο με τίτλο "Η Επόμενη Μέρα του Ηλεκτρονικού Φαρμακείου", ο ρυθμός ανόδου των e-φαρμακείων είναι της τάξεως του 16%.

Μάλιστα, ο τζίρος σχεδόν διπλασιάστηκε μέσα σε μόλις 2 χρόνια: από 69 εκατομμύρια ευρώ το 2015, έφτασε στα 90 εκατομμύρια ευρώ το 2016 και το 2017 έκλεισε στα 110 εκατομμύρια ευρώ (τιμές λιανικής χωρίς ΦΠΑ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μέση έκπτωση που κερδίζει ο καταναλωτής αγοράζοντας από online φαρμακεία ανέρχεται σε 25%. Ωστόσο, αναλόγως το προϊόν και την προσφορά, το κέρδος μπορεί κάποιες φορές να ανέλθει ακόμη και στο 40% της τιμής, σε σχέση με το φαρμακείο της γειτονιάς.

Τι αγοράζουν οι καταναλωτές από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

Πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 51% των προϊόντων που αγοράζονται από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Ακολουθεί η κατηγορία των βιταμινών και των συμπληρωμάτων διατροφής με 28% και η βρεφική και παιδική φροντίδα με 14%.

Η δυνατότητα παράδοσης στο σπίτι, και μάλιστα δωρεάν με αγορές που ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο χρηματικό όριο (συνήθως τα 30 ευρώ), είναι αυτή που τα έχει κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή στις μαμάδες.

«Το γεγονός ότι μπορώ χωρίς άγχος να κάνω την παραγγελία από τη δουλειά είναι σωτήριο», δηλώνει στο star.gr η Ελένη Σ., 34 ετών, από τη Νίκαια. Ως μητέρα δύο παιδιών, φροντίζει – όπως λέει – να παίρνει ποσότητες απ’ ότι χρειάζεται ώστε να «κερδίζει» τα δωρεάν μεταφορικά.

«Συνήθως παίρνω γάλατα για τις μικρές αλλά συχνά παίρνω και άλλα προϊόντα, όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα, ή – λόγω θέρους – αντιηλιακά», δηλώνει η ίδια, προσθέτοντας με χιούμορ πως «όλο και κάτι για τη μαμά θα προσθέσω στο καλάθι των αγορών».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα online φαρμακεία δε δραστηριοποιούνται στην αγορά φαρμάκου, που είναι ο βασικός κορμός των πωλήσεων των φαρμακείων. Γι’ αυτό και στα ηλεκτρονικά καταστήματα ο καταναλωτής θα βρει μόνο κάποια από τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα

Πως επιλέγουν τα online φαρμακεία

Ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών επιλέγουν με πρωταρχικό κριτήριο την τιμή.

«Μπορείς, πλέον πολύ εύκολα να συγκρίνεις τις τιμές σε μηχανές αναζητήσεις και να βρεις την πιο συμφέρουσα προσφορά» τονίζει η 34χρονη μητέρα.

Όπως εξηγεί η ίδια, σε καλλυντικά προϊόντα, συχνά επιλέγει απλά αυτό με την πιο συμφέρουσα τιμή. Όταν όμως παραγγέλνει και βρεφικά προϊόντα, δίνει μεγάλη βαρύτητα στην αξιοπιστία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

«Αυτό προκύπτει είτε εμπειρικά, από προηγούμενες αγορές σε ένα κατάστημα, είτε αναζητώντας κριτικές από άλλους χρήστες. Συνήθως όταν βλέπει κανείς δεκάδες θετικά σχόλια για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, σημαίνει ότι είναι “τσεκαρισμένη” η ασφάλεια και η ποιότητα» δηλώνει στο star.gr.

Πέτρος Κατσαβριάς
pkatsavrias@star.gr

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top