Σε ανηλεή πόλεμο τιμών και προσφορών έχουν επιδοθεί οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με το τοπίο σε πανελλαδικό επίπεδο να αλλάζει άρδην μετά και την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος».
Σύμφωνα με την ενδιαφέρουσα έρευνα που διεξήγαγε και παρουσίασε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI (και την οποία προμηθεύτηκε το star.gr), οι πελάτες της «Μαρινόπουλος» αποτέλεσαν… αντικείμενο του πόθου για τις υπόλοιπες αλυσίδες.
Σε πανελλαδικό επίπεδο, η μερίδα του λέοντος (42%) προτίμησε να κατευθυνθεί προς την «ΑΒ Βασιλόπουλος», ενώ 1 στους 4 καταναλωτές (24%) προτίμησε τη γερμανική αλυσίδα Lidl.
Μάλιστα, τόνισαν οι μεν πως επέλεξαν την πρώτη για την ποικιλία, τις τιμές αλλά και τα οφέλη από την κάρτα AB, ενώ οι δε πως επέλεξαν τη δεύτερη για τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές.
Όσον αφορά την Αττική, ο απόλυτος κυρίαρχος είναι η «Σκλαβενίτης» που πήρε (εκτός από τις εγκαταστάσεις) και το 55% των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος».
Στη Μακεδονία, εξάλλου, η πλειοψηφία (46%) προτίμησε να κατευθυνθεί προς την αλυσίδα «Μασούτης».
Στην Ήπειρο, την Κεντρική και Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη η περισσότερο ευνοημένη από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» ήταν η «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι 1 στους 2 πρώην πελάτες της Μαρινόπουλος (51%) δηλώνει πρόθυμος να επιστρέψει στα νέα καταστήματα με την ταμπέλα της «Σκλαβενίτης».
Όσον αφορά τις μηνιαίες δαπάνες στα σούπερ μάρκετ, πρωταθλητές αναδεικνύονται… οι άνδρες (332 ευρώ έναντι 308 οι γυναίκες)!
Στη μάχη των… ηλικιών, οι πιο σπάταλοι αναδεικνύονται οι μεσήλικες με 368 ευρώ μηνιαίως (ηλικίες 55-64 ετών), ενώ οι πιο συγκρατημένοι οι νεότεροι με 238 ευρώ (25-34 ετών).
Η μέση δαπάνη για το 2017 διαμορφώνεται στα 317 ευρώ, ενώ οι εκτιμήσεις για το 2018 λένε πως θα μείνει σταθερό ή θα μειωθεί.
Ένα πολύ σημαντικό σημείο της έρευνας είναι αυτό για τα επώνυμα προϊόντα και την ιδιωτικά ετικέτα.
Αν και τα δεύτερα έζησαν στιγμές... δόξας τα τελευταία χρόνια με το ποσοστό τους στο καλάθι των καταναλωτών να υπερδιπλασιάζεται μέσα σε μια δεκαετία (από 5,9% το 2007 στο 16,8% το 2017), τα επώνυμα προϊόντα παίρνουν… ρεβάνς.
Ο πόλεμος των προσφορών έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές και πάλι πίσω σε αυτά, με αποτέλεσμα να σημειώνεται μικρή μείωση στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
«Καλά, πως ζουν χωρίς περίπτερο;»: πρόκειται για (κλασική) χιουμοριστική ατάκα των Ελλήνων τουριστών όταν επισκέπτονται το εξωτερικό. Κι όμως έχει απόλυτη βάση!
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες παραμένουν πιστοί και κατά την κρίση σε παραδοσιακά δίκτυα όπως τα περίπτερα, τα αρτοποιεία, τα φαρμακεία και τα καταστήματα καλλυντικών, παρά το γεγονός ότι την πλειοψηφία αυτών των προϊόντων τα βρίσκουν και στα σούπερ μάρκετ.
Όσον αφορά, πάντως τα φρέσκα προϊόντα (κρέας, ψάρια, φρούτα, κλπ.) η πλειοψηφία επιλέγει τα σούπερ μάρκετ για τις αγορές της.
Πέτρος Κατσαβριάς
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.