Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Έρευνα για τον κλάδο της διασκέδασης-ψυχαγωγίας στην Ελλάδα-Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων

«Θύμα» της οικονομικής κρίσης είναι και ο τομέας της διασκέδασης-ψυχαγωγίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διπλωματική έρευνα της Μαρίας Κυπραίου, που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότεροι από τους ερωτώμενους, όταν έχουν ελεύθερο χρόνο, προτιμούν να διασκεδάζουν πηγαίνοντας για φαγητό (μέσος όρος 4 σε μία κλίμακα από το 1 έως 5 όπου 1=Καθόλου και 5=Πολύ). 

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Ακολουθούν κατά σειρά προτίμησης η έξοδος για καφέ και για ποτό-μουσική, η διασκέδαση στο σπίτι, η έξοδος για κινηματογράφο, για θέατρο και τέλος για χορό σαν θέαμα.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Οι ημέρες που προτιμώνται για έξοδο είναι Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή και Πέμπτη (με σειρά προτίμησης), ενώ σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι είναι μέτρια ικανοποιημένοι από την συχνότητα αλλά και τον τρόπο διασκέδασής τους (κατά μέσο όρο 3,2 και 3,48 αντίστοιχα σε μία κλίμακα 1 έως 5). 

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουνΗ κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Στην ερώτηση σε ποιο προάστιο της Αττικής προτιμάτε να διασκεδάζετε όταν βγαίνετε από το σπίτι οι περισσότεροι απάντησαν το κέντρο της Αθήνας.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Σε ότι αφορά τα είδη πολιτισμικής κατανάλωσης που προτιμά η πλειοψηφία των ερωτώμενων είναι τα εξής: "Παραστάσεις πειραματικού-σύγχρονου θεάτρου και αρχαίου θεάτρου" σε ποσοστό 29,3%, "Δραματικές -Κοινωνικές" ταινίες στον κινηματογράφο σε ποσοστό 20,7%.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το συντριπτικό ποσοστό των ερωτώμενων (44,7%, 134 άτομα) απάντησε πως "Δεν παρακολουθεί παραστάσεις χορού", ενώ πολύ χαμηλά στις προτιμήσεις είναι η παρακολούθηση ελληνικών χορών (5% των ερωτώμενων το προτιμά, 15 άτομα). Επίσης πάρα πολύ μικρό είναι το ποσοστό εκείνων που δεν πηγαίνουν κινηματογράφο, μόλις το 2% των ερωτώμενων, δηλαδή έξι άτομα.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Παράλληλα, όσοι βγαίνουν για φαγητό  προτιμούν περισσότερο τα "μεζεδοπωλεία-ουζάδικα" (25,7% των ερωτώμενων), ενώ το συντριπτικό ποσοστό του 80,7%, απολαμβάνει τον καφέ του σε "μοντέρνες καφετέριες".

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Επιπλέον, οι περισσότεροι ερωτώμενοι προτιμούν σε ποσοστό 55,3% τα μπαρ για να ακούσουν μουσική και να απολαύσουν το ποτό τους, ενώ όταν επιλέγουν να διασκεδάσουν στο σπίτι τους, οι περισσότεροι (35,7% ), βλέπουν τηλεόραση (ταινία, σειρά, ειδήσεις).

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Την ίδια ώρα, πάνω από τους μισούς ερωτώμενους και συγκεκριμένα το 61,7% (185 άτομα), προτιμούν να βγουν με φίλους.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Από την ανάλυση των δεδομένων έγινε σαφές πως η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά τους Έλληνες.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 54,3% ανέφερε πως το εισόδημά του τα τελευταία χρόνια, -από το 2009 και μετά- έχει μειωθεί, ενώ το 33,3% έχει μηνιαίο εισόδημα 501-1000 ευρώ.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Το 80,9% των ερωτώμενων, ξοδεύει σε κάθε έξοδο από 0 έως 30 ευρώ. Μόνο το 3,3% (10 άτομα) είπε πως ξοδεύει από 51 ευρώ και άνω.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Επίσης, το 4,7% των ερωτώμενων, απάντησε πως δεν εργάζεται.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Ενδεικτική της οικονομικής και ψυχολογικής κατάστασης των ερωτώμενων στα χρόνια της κρίσης είναι επίσης το γεγονός ότι περίπου 6 στους 10 είπαν πως τους επόμενους μήνες, οι δαπάνες για κάθε έξοδό τους, θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, ενώ μόλις το 2,7% των ερωτώμενων απάντησε ότι θα τις αυξήσει.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Το 68% των ερωτώμενων, απάντησε ότι τα χρόνια πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση στην Αθήνα, διασκέδαζε περισσότερο συχνά σε σχέση με τώρα, ενώ το 7,7%, είπε ότι διασκέδαζε λιγότερο συχνά συγκριτικά με σήμερα.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι περισσότεροι βγαίνουν μία (σε ποσοστό 42%) έως δύο φορές (σε ποσοστό 30%) την εβδομάδα, ενώ κανένας δεν βγαίνει 7 φορές την εβδομάδα.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Οι γυναίκες δείχνουν επίσης να είναι πιο ικανοποιημένες (μέσος όρος 3,54, σε μία κλίμακα 1-5 οπου 1= Καθόλου και 5=Πολύ) από τον τρόπο που διασκεδάζουν σε σχέση με τους άνδρες (μέσος όρος 3,39), αλλά και πάλι η διαφορά είναι πολύ μικρή.

Παράλληλα, διερευνήθηκαν οι προτιμήσεις στη διασκέδαση ανάλογα με την απασχόληση των ερωτώμενων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το θέατρο το επιλέγουν περισσότερο οι συνταξιούχοι, τον χορό σαν θέαμα όσοι ασχολούνται με τα οικιακά, τον κινηματογράφο όσοι δεν εργάζονται, το φαγητό οι εργαζόμενοι, τον καφέ οι φοιτητές, το ποτό οι εργαζόμενοι, το να μένουν σπίτι οι συνταξιούχοι και το να επισκέπτονται σπίτια φίλων ή συγγενών, όσοι ασχολούνται με οικιακά.

Επίσης, περισσότερο ικανοποιημένοι από το ΠΟΣΟ διασκεδάζουν, είναι όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ μέχρι 29 ετών και από το ΠΩΣ διασκεδάζουν είναι οι 30-39 ετών. Όσο μεγαλώνει η ηλικία κάποιου, τόσο μειώνεται και ο βαθμός ικανοποίησης.

Τέλος, διαπιστώθηκε ότι όσο μεγαλώνει η ηλικία κάποιου, τόσο λιγότερες φορές την εβδομάδα βγαίνει αλλά, όταν βγει θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε σχέση με κάποιον νεότερο.

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουνΗ κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Η κρίση ΨΑΛΙΔΙΣΕ τη διασκέδαση των Ελλήνων! Που και πότε ΞΕΔΙΝΟΥΝ-Πόσα ξοδεύουν

Βάσει όλων των παραπάνω συμπερασμάτων, και δεδομένου ότι η οικονομική δυνατότητα των Ελλήνων έχει περιοριστεί κατά πολύ, -αφού το μηνιαίο εισόδημα των περισσότερων έχει μειωθεί ενώ οι φόροι και οι απαιτήσεις της καθημερινότητας αυξάνονται-, ο κλάδος της διασκέδασης δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος και αμέτοχος. Οφείλει να αφουγκράζεται συνεχώς τις απαιτήσεις της καθημερινότητας, τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τα προβλήματα των καταναλωτών, να προσαρμόζεται σε αυτά και να βρίσκει λύσεις.

*Να σημειωθεί ότι η έρευνα είχε μέγεθος δείγματος 300 άτομα και πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικής δημοσκόπησης (ερωτηματολόγιο) από 1/11/2016 έως 30/11/2016. Eπιβλέπων καθηγητής: Γεώργιος Μπάλτας, Καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Της Μαρίας Κυπραίου 

email: mkipreou@star.gr

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top