Βομβαρδισμός από email για το «ok» στα προσωπικά δεδομένα

Τρέχει την τελευταία στιγμή για μία ακόμη φορά η Ελλάδα

Προσωπικά δεδομένα: Δώρο μέχρι… και tablet για το «ok»

Τις διαδικασίες συμμόρφωσης με τον νέο Γενικό Κανονισμό για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR) καλείται να ακολουθήσει αμέσως το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά και το ίδιο το Δημόσιο.

Ο νέος κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τίθεται σε εφαρμογή από τις 25 Μαΐου 2018 και φέρνει μεγάλες αλλαγές στην προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, θεσπίζοντας ισχυρές άμυνες για τους πολίτες αλλά και ενισχυμένα πλαίσια προστασίας σε περίπτωσης παραβίασης των κανόνων.

Διαβάστε ακόμη: Τι αλλάζει στα προσωπικά μας δεδομένα από τις 25 Μαΐου

Τελευταία στιγμή η Ελλάδα, ανέτοιμο το Δημόσιο

Όπως όλα δείχνουν, η ελληνική συνήθεια της… τελευταίας στιγμής είναι και εδώ παρούσα.

Σύμφωνα με έρευνα της σουηδικής εισπρακτικής εταιρείας Intrum, η Ελλάδα μέχρι τις 23 Μαρτίου ήταν ουραγός της Ευρώπης στο θέμα της συμμόρφωσης.

Ειδικότερα, το 69% των επιχειρήσεων της χώρας μας δεν ήταν ενημερωμένες (!) για τον νέο Κανονισμό, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη ήταν στο 27%. Από κοντά ακολουθούσαν η Βοσνία και η Σλοβενία με ποσοστό 67% και 62% αντίστοιχα, ενώ η Δανία και η Τσεχία είχαν ήδη αριστεύσει αφού μόλις το 2% και το 6% δεν είχαν ενημερωθεί για τις αλλαγές στο θέμα της διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων.

* Ο νέος Κανονισμός αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων που τηρούν στοιχεία πελατών αλλά και το ίδιο το Δημόσιο

Ανέτοιμο δείχνει, την ίδια ώρα, και το Δημόσιο, με την Ελλάδα μάλιστα να μην έχει ενσωματώσει ακόμη την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Όπως προβλέπεται, το Δημόσιο υποχρεούται να ορίσει Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (ΥΠΔ) σε κάθε φορέα του, κάτι που δεν έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό.

Τι κινδύνους μπορεί να εγκυμονεί αυτό; Εκτούς από τους προφανείς κινδύνους που μπορεί να εγκυμονεί η κακή χρήση των προσωπικών δεδομένων, πλέον… «καίει» και σε οικονομικό επίπεδο. Οι πολίτες θα μπορούν να προσφύγουν ευκολότερα στη δικαιοσύνη, ζητώντας αποζημίωση, ενώ τα πρόστιμα θα είναι υψηλά.

Ήδη, πάντως, έχει αρχίσει να συζητείται στις Βρυξέλλες, μια «άτυπη» περίοδος προσαρμογής καθώς είναι αρκετά κράτη-μέλη βρίσκονται στη θέση της Ελλάδας.

Αυτό θα αφορά για όχι την ισχύ του Κανονισμού, η οποία θα επέλθει σε κάθε περίπτωση από το Σάββατο 25 Μαΐου, αλλά τα πρόστιμα που (δε) θα επιβάλλονται για μια μικρή περίοδο. 

Ζούκερμπεργκ: Ελάχιστοι θα είναι έτοιμοι έως τις 25 Μαΐου

Τουλάχιστον, είναι… παρήγορες οι εκτιμήσεις του Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

* O ιδρυτής του facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Αντόνιο Ταγιάνι

Το «αφεντικό» του facebοok μιλώντας την Τρίτη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είπε πως το δημοφιλές κοινωνικό μέσο θα είναι έτοιμο αλλά θα βρίσκεται στην πλευρά της μειοψηφίας, καθώς «πολύ λίγες εταιρείες θα είναι 100% έτοιμες στις 25 Μαΐου».

Κληρώνουν μέχρι και tablet για το «ok» στα προσωπικά δεδομένα!

Σε βομβαρδισμό από email έχουν επιδοθεί, εξάλλου, χιλιάδες εταιρείες προς τους καταναλωτές.

Με το ορόσημο της 25ης Μαΐου να πλησιάζει, τα newsletter των εταιρειών (που αποστέλλονται σε δεκάδες χιλιάδες πολίτες) κινδυνεύουν να μείνουν… μισά.

* Κάποιες εταιρείες καταφεύγουν στο χιούμορ για να πείσουν τους καταναλωτές αποδεχθούν τους νέους όρους

Εάν οι χρήστες δεν δηλώσουν εκ νέου ότι έχουν ενημερωθεί για τα δικαιώματά τους και επιθυμούν να λαμβάνουν ενημερωτικά email με προσφορές και διαφημίσεις, τότε θα πρέπει να σταματήσει η αποστολή τους.

Έτσι, για να διατηρήσουν την «πελατεία» που με «κόπο» έχουν χτίσει, οι εταιρείες στέλνουν επανειλημμένα εκκλήσεις για το «ok» των χρηστών, επιστρατεύοντας είτε το χιούμορ τους είτε… κληρώσεις με δώρα, όπως tablet!

* Ακόμη πιο ισχυρό το δέλεαρ των κληρώσεων, με δώρα που τραβούν την προσοχή του κοινού, όπως τα tablet

Ο νέος Γενικός Κανονισμός για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR) με λίγα λόγια
  •  Οι εταιρείες - όταν δεν υπάρχει άλλη νόμιμη βάση επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων προσώπων- υποχρεώνονται να ζητούν τη ρητή, σαφή, θετική  και εν πλήρει επιγνώσει συγκατάθεση του χρήστη για να συλλέξουν, να επεξεργαστούν ή να αποθηκεύσουν δεδομένα που τον αφορούν. Δεν αρκούν τα προσυμπληρωμένα «κουτάκια» αποδοχής κ.λπ.
  •  Αφορά τα προσωπικά δεδομένα όλων των πολιτών της ΕΕ, ακόμα κι αν τα δεδομένα αυτά συλλέγονται και αποθηκεύονται από εταιρείες εκτός της Ένωσης.
  • Κάθε πολίτης της ΕΕ αποκτά το δικαίωμα να ζητά από τις διαδικτυακές επιχειρήσεις πλήρη αντίγραφα των αποθηκευμένων δεδομένων που τον αφορούν, καθώς και εξηγήσεις για το πώς και από ποιους επεξεργάζονται τα δεδομένα του. 
  • Συχνά σε τηλεφωνικές επικοινωνίες, ακούμε πως «η κλήση αυτή ενδέχεται να καταγραφεί για λόγους ασφάλειας». Στο εξής δε θα είναι αυτό αρκετό για να δηλώσει τη συγκατάθεση του πελάτη. Αντίθετα, θα μπορεί να ζητήσει ακύρωση και διαγραφή της ηχογράφησης, ακόμα και αφού θα έχει αρχίσει.
  • Τα πρόστιμα μπορούν να φτάσουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ ή το 4% επί του παγκόσμιου τζίρου μιας εταιρείας (όποιο είναι μεγαλύτερο)

 

Πέτρος Κατσαβριάς

pkatsavrias@star.gr

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top