Μαζική απεργία στη Γαλλία: Παραλύει για δεύτερη μέρα η χώρα

«Νέκρωσαν« τα ΜΜΜ - Μποτιλιάρισμα άνω των 350 χιλιομέτρων

Δείτε στο video του Reuters τα επεισόδια που ξέσπασαν στις χθεσινές συγκεντρώσεις 

Για δεύτερη μέρα έχουν «νεκρώσει» τα πάντα στη Γαλλία, λόγω της μαζικής απεργίας που ξεκίνησε χθες και συνεχίζεται σήμερα. Αύριο αναμένονται νέες διαδηλώσεις, ενώ το συντονιστικό των συνδικαλιστικών οργανώσεων και οι οργανώσεις νεολαίας συνεδριάζουν σήμερα για να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους.

Γαλλία: Σοβαρά επεισόδια και δακρυγόνα ανήμερα της μαζικής απεργίας

«Παρέλυσαν» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς 

Τα προβλήματα στις μεταφορές παραμένουν σημαντικά. Στο Παρίσι, συνεχίζεται μέχρι τη Δευτέρα η απεργία των RATP (δημόσιες συγκοινωνίες) και εννέα από τις 14 γραμμές του μετρό παραμένουν κλειστές. 

Λίγο πριν από τις 09:00 ώρα Ελλάδας, ο ενημερωτικός ιστότοπος για την οδική κυκλοφορία Sytadin κατέγραφε μποτιλιαρίσματα άνω των 350 χλμ. στην περιοχή του Παρισιού.

Η δυσαρέσκεια κυρίως σε όσους χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην περιοχή του Παρισιού είναι μεγάλη. Σύμφωνα με την υπηρεσία σιδηροδρόμων SNCF «κυκλοφορεί ένα τρένο στα πέντε».

Γιατί οι Γάλλοι τα έχουν «βάλει» με τον Μακρόν

Στον Σταθμό του Βορρά, η αίθουσα που οδηγεί στις αποβάθρες των τρένων που εξυπηρετούν τα προάστια και οι μεγάλες γραμμές δεν είχαν καθόλου κόσμο, ενώ υπογείως, στις αποβάθρες του μετρό υπήρχε συνωστισμός, διαπίστωσε δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείο.

Ο σταθμός του Στρασβούργου, στην ανατολική Γαλλία, ήταν επίσης σχεδόν έρημος.

Στη Γαλλία, η διοίκηση του SNCF αναμένει ακύρωση του 90% των δρομολογίων των τρένων υψηλής ταχύτητας TGV και του 70% εκείνων στο περιφερειακό δίκτυο. Το ποσοστό των απεργών στην εταιρία σιδηροδρόμων έφθασε χθες το 55,6%.

Η Air France ανακοίνωσε την ακύρωση σήμερα Παρασκευή του 30% των εσωτερικών πτήσεών της και του 10% των πτήσεων μεσαίων αποστάσεων. Τα αεροσκάφη των EasyJet, Transavia και Ryanair παραμένουν επίσης καθηλωμένα στο έδαφος. Οι αεροπορικές εταιρίες κλήθηκαν να μειώσουν κατά 20% το πρόγραμμά τους.

Στα σχολεία, ο υπουργός Παιδείας εκτιμά το ποσοστό των απεργών στο 10% έναντι 51,15% στην πρωτοβάθμια και 42,32% στη δευτεροβάθμια χθες.

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στους δρόμους – Δακρυγόνα και συγκρούσεις

Χθες, Πέμπτη, τουλάχιστον 800.000 άνθρωποι διαδήλωσαν στη χώρα, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών, ενώ ολόκληροι τομείς επιβράδυναν τη δραστηριότητά τους.

Το συνδικάτο CGT έκανε λόγο για 1,5 εκατ. και πλέον διαδηλωτές και είδε στην κινητοποίηση «έναν πρώτο πετυχημένο σταθμό». 

Η κυβέρνηση επιχείρησε να ξαναπάρει το πάνω χέρι ανακοινώνοντας κάποιες τελευταίες συζητήσεις με τα συνδικάτα τη Δευτέρα. Η υπουργός Αλληλεγγύης Ανιές Μπουζίν δήλωσε πως «η οργή των Γάλλων» που εκφράστηκε χθες «έχει ακουστεί».

Χθες, ορισμένες διαδηλώσεις σημαδεύτηκαν από συγκρούσεις, στο Παρίσι, στη Λιόν, στο Μονπελιέ και στην Τουλούζη, κυρίως.

Ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ απέτισε «φόρο τιμής» στα συνδικάτα, σημειώνοντας πως «σε έναν μεγάλο αριθμό πόλεων» οι διαδηλώσεις «κύλησαν ομαλά καθώς είχαν οργανωθεί καλά».

Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είναι «ήρεμος και αποφασισμένος να φέρει σε πέρας τη μεταρρύθμιση αυτή, ακούγοντας και διαβουλευόμενος» ανακοίνωσε χθες το Ελυζέ, διευκρινίζοντας πως ο πρωθυπουργός «θα μιλήσει προς τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδες για τη γενική αρχιτεκτονική της μεταρρύθμισης».

Γιατί «τα βάζουν» με τον Μακρόν οι Γάλλοι

Όταν ο Εμανουέλ Μακρόν εξελέγη Πρόεδρος της Γαλλίας το 2017, είχε υποσχεθεί να μειώσει τους φόρους και να φέρει μεταρρυθμίσεις στη Γαλλία.

Φαίνεται όμως πως οι Γάλλοι δεν είδαν με καλό μάτι τις προσπάθειες Μακρόν να μεταρρυθμίσει το συνταξιοδοτικό. Στόχος του Γάλλου προέδρου είναι να συγχωνευτούν τα 42 συνταξιοδοτικά συστήματα που υπάρχουν σήμερα, ώστε να δημιουργηθεί ένα καθολικό συνταξιοδοτικό σύστημα. 

Ωστόσο αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα, που όλα αυτά τα χρόνια απολάμβαναν τα προνόμια που τους προσέφερε το ειδικό συνταξιοδοτικό σύστημα στο οποίο ήταν ενταγμένοι και τους αποζημίωνε για τις δύσκολες εργασιακές συνθήκες.

Με το νέο σύστημα θα υπάρχουν «πόντοι», οι οποίοι αποτελούν απειλή τόσο για την ηλικία συνταξιοδότησης, όσο και για τη χρηματική αποζημίωση των εργαζομένων.

Μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα αποζημιώνονταν βάσει του μισθού που έπαιρναν τους τελευταίους έξι μήνες της εργασιακής τους ζωής.

Από εδώ και στο εξής, το νέο σύστημα θα λαμβάνει υπόψη κάθε εργασιακό έτος. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος εργαζόμενος είχε εργαστεί ως αυτοαπασχολούμενος για κάποιο διάστημα, ή για κάποιον καιρό δεν εργαζόταν καθόλου, τότε θα λάβει χαμηλότερη σύνταξη.

Οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι ο μεγαλύτερος «αντίπαλος» Μακρόν

Oι «Cheminots» όπως αποκαλούνται οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι έχουν ορθώσει το ανάστημά τους απέναντι στον Γάλλο Πρόεδρο. Αν και οι ίδιοι δεν απειλούνται από τις αλλαγές στο συνταξιοδοτικό, δηλώνουν πως θα παλέψουν για τη νέα γενιά των σιδηροδρομικών υπαλλήλων που δε θα έχουν τα ίδια προνόμια με εκείνους.

Για την ιστορία να σημειωθεί πως οι εργαζόμενοι στον σιδηροδρομικό τομέα δεν απολύονται ποτέ από τη «δια βίου» εργασία τους, έχουν τακτικές αυξήσεις μισθών, και εργάζονται λιγότερες ημέρες μέσα στην εβδομάδα. Επίσης συνταξιοδοτούνται νωρίς (μεταξύ 52 και 52 ετών) μία δεκαετία νωρίτερα από όλους τους άλλους εργαζόμενους. Τέλος, έχουν 10% έκπτωση στα εισιτήρια των τρένων τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικογένειές τους (σύζυγοι και παιδιά).

Η μεγαλύτερη απεργία που είχε γίνει στη Γαλλία ήταν το 1995 και είχε διαρκέσει τρεις ολόκληρες εβδομάδες, «παγώνοντας» ολόκληρη τη χώρα.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top