Παραλύει αύριο η Γαλλία: Νεκρώνουν τα πάντα λόγω απεργίας

Συνταξιοδοτικό και μεταρρυθμίσεις αιτία των κινητοποιήσεων

Για μία από τις μεγαλύτερες απεργίες των τελευταίων δεκαετιών ετοιμάζεται αύριο η Γαλλία, αντιδρώντας στις μεταρρυθμίσεις Μακρόν για το συνταξιοδοτικό, αλλά και για την παρατεταμένη λιτότητα που μαστίζει τη χώρα τα τελευταία χρόνια.

Ανήμερα της μεγάλης απεργίας αναμένεται να «νεκρώσουν» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (μετρό, λεωφορεία, τρένα, τραμ), επηρεάζοντας την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών. 

Ήδη πολλά δρομολόγια έχει ανακοινωθεί ότι δε θα πραγματοποιηθούν, ενώ τα υπόλοιπα θα πραγματοποιούνται  με μεγάλες καθυστερήσεις.

Παράλληλα η ευρέως κλίμακας απεργίας θα επηρεάσει τόσο τα τρένα της Eurostar, όσο και τις πτήσεις. Όπως έγινε γνωστό, η Eurostar ακύρωσε όλα τα δρομολόγια προς και από το Παρίσι, από τις 5 έως τις 9 Δεκεμβρίου.

Επίσης αύριο θα ακυρωθεί και το 1/5 των πτήσεων εντός και εκτός Γαλλίας.

Πολλοί φοβούνται πως η μεγάλη απεργία μπορεί να διαρκέσει έως και τα Χριστούγεννα, παραλύοντας τα πάντα στη χώρα εν μέσω των γιορτών.

Γιατί «τα βάζουν» με τον Μακρόν οι Γάλλοι

Όταν ο Εμανουέλ Μακρόν εξελέγη Πρόεδρος της Γαλλίας το 2017, είχε υποσχεθεί να μειώσει τους φόρους και να φέρει μεταρρυθμίσεις στη Γαλλία.

Φαίνεται όμως πως οι Γάλλοι δεν είδαν με καλό μάτι τις προσπάθειες Μακρόν να μεταρρυθμίσει το συνταξιοδοτικό. Στόχος του Γάλλου προέδρου είναι να συγχωνευτούν τα 42 συνταξιοδοτικά συστήματα που υπάρχουν σήμερα, ώστε να δημιουργηθεί ένα καθολικό συνταξιοδοτικό σύστημα. 

Ωστόσο αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα, που όλα αυτά τα χρόνια απολάμβαναν τα προνόμια που τους προσέφερε το ειδικό συνταξιοδοτικό σύστημα στο οποίο ήταν ενταγμένοι και τους αποζημίωνε για τις δύσκολες εργασιακές συνθήκες.

Με το νέο σύστημα θα υπάρχουν «πόντοι», οι οποίοι αποτελούν απειλή τόσο για την ηλικία συνταξιοδότησης, όσο και για τη χρηματική αποζημίωση των εργαζομένων.

Μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα αποζημιώνονταν βάσει του μισθού που έπαιρναν τους τελευταίους έξι μήνες της εργασιακής τους ζωής.

Από εδώ και στο εξής, το νέο σύστημα θα λαμβάνει υπόψη κάθε εργασιακό έτος. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιος εργαζόμενος είχε εργαστεί ως αυτοαπασχολούμενος για κάποιο διάστημα, ή για κάποιον καιρό δεν εργαζόταν καθόλου, τότε θα λάβει χαμηλότερη σύνταξη.

Οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι ο μεγαλύτερος «αντίπαλος» Μακρόν

Oι «Cheminots» όπως αποκαλούνται οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι έχουν ορθώσει το ανάστημά τους απέναντι στον Γάλλο Πρόεδρο. Αν και οι ίδιοι δεν απειλούνται από τις αλλαγές στο συνταξιοδοτικό, δηλώνουν πως θα παλέψουν για τη νέα γενιά των σιδηροδρομικών υπαλλήλων που δε θα έχουν τα ίδια προνόμια με εκείνους.

Για την ιστορία να σημειωθεί πως οι εργαζόμενοι στον σιδηροδρομικό τομέα δεν απολύονται ποτέ από τη «δια βίου» εργασία τους, έχουν τακτικές αυξήσεις μισθών, και εργάζονται λιγότερες ημέρες μέσα στην εβδομάδα. Επίσης συνταξιοδοτούνται νωρίς (μεταξύ 52 και 52 ετών) μία δεκαετία νωρίτερα από όλους τους άλλους εργαζόμενους. Τέλος, έχουν 10% έκπτωση στα εισιτήρια των τρένων τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικογένειές τους (σύζυγοι και παιδιά).

Η μεγαλύτερη απεργία που είχε γίνει στη Γαλλία ήταν το 1995 και είχε διαρκέσει τρεις ολόκληρες εβδομάδες, «παγώνοντας» ολόκληρη τη χώρα.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top