Ας δούμε λοιπόν πόσο σημαντικές είναι και πώς μπορείς εύκολα να τις εντάξεις στη διατροφή σου!

Tι είναι οι φυτικές ίνες

Πρόκειται για μία μορφή  πολυσύνθετων υδατανθράκων που  δεν μπορούν να διασπαστούν  από το ανθρώπινο πεπτικό σύστημα.

Χωρίζονται σε διαλυτές και μη-διαλυτές. Οι διαλυτές φυτικές ίνες βρίσκονται σε όσπρια, φρούτα κλπ, ενώ οι μη-διαλυτές ίνες, βρίσκονται στα δημητριακά, στους σπόρους, στους ξηρούς καρπούς κλπ. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν σημαντικά στην ομαλή λειτουργία του εντέρου.

Μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια  σε φυτικές ίνες έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της όρεξής μας, καθώς δημιουργεί πρόωρο αίσθημα κορεσμού με αποτέλεσμα τον καλύτερο έλεγχο του βάρους, στα πλαίσια ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Επιπλέον παίζoυν σημαντικό ρόλο στη μείωση ή αποφυγή της δυσκοιλιότητας και άλλων παθήσεων του εντέρου (π.χ. σπαστική κολίτιδα) και συμβάλλουν στη μείωση των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης, ενώ παράλληλα διατηρούν σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Τι ποσότητα φυτικών ινών να καταναλώνεις καθημερινά

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών για τους άνδρες έως 50 ετών είναι 30 γρ. (πάνω από 50 ετών – 38 γρ.) και για τις γυναίκες 25 γρ. (21 γρ. για άνω των 50). 

Πώς θα τις βάλεις στη διατροφή σου

Να πώς μπορείς να έχεις μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φυτικές ίνες με μερικές  απλές αλλαγές στις διατροφικές σου συνήθειες:

1. Ξεκίνα τη μέρα σου με ένα μπολ δημητριακών. Προτίμησε δημητριακά ολικής αλέσεως ή μούσλι, δηλαδή νιφάδες βρώμης ανακατεμένες με αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
2. Βάλε φρούτα –φρέσκα ή αποξηραμένα– στο καθημερινό σου διαιτολόγιο.  Προτίμησε να τρως ολόκληρο το φρούτο παρά να πίνεις το χυμό τους, αφού οι χυμοί έχουν λιγότερες φυτικές ίνες.
3. Ετοίμασε νόστιμα και θρεπτικά σνακ πλούσια σε φυτικές ίνες: όπως αφράτα κέικ με φαρίνα ολικής άλεσης ή τραγανά μπισκοτάκια με βρώμη. Για να τα κάνεις ακόμη πιο υγιεινά, χρησιμοποίησε μαύρη ζάχαρη αντί για λευκή, στην παρασκευή τους.
4. Ετοίμασε γεύματα με ζυμαρικά ολικής  άλεσης, ακατέργαστο ρύζι ή πλιγούρι  και συνόδευσέ τα με φρέσκια σαλάτα.
5. Βάλε στη διατροφή σου τα προϊόντα Fytro! Μπορείς να βρεις μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων για κάθε ώρα της ημέρας με φυτικές ίνες, περιορισμένα λιπαρά και θερμίδες. Δοκίμασε Δημητριακά, Ρόφημα Αμυγδάλου και Ρόφημα Σόγιας, Καστανή & Μαύρη ζάχαρη, Φρουκτόζη, Ζυμαρικά, Ρύζι, Πλιγούρι, Κινόα, προϊόντα Σόγιας, Ρυζογκοφρέτες, Μαρμελάδες και Σοκολάτες και απόλαυσε κάθε στιγμή της ημέρας μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Tags: