Η επόμενη “τάση” στα κοσμήματα που υιοθέτησε η Gen Z

Από την προστασία στη διακόσμηση

Η Gen Z υιοθέτησε την επόμενη τάση στα κοσμήματα
Ακούστε το άρθρο --:-- λεπτά

Η Gen Z λένε ότι ξοδεύει έως και 60 ευρώ σε ωτοασπίδες με γνώμονα το design, καθώς η προστασία της ακοής γίνεται μια «μικρή πολυτέλεια» που υποδηλώνει cool στυλ. Είναι σαφώς μια ευκαιρία για τον συνιδρυτή της Loop, Maarten Bodewes, ο οποίος λέει ότι η μάρκα προχωρά σε συνεργασίες στον τομέα της μόδας.

Η μόδα έχει τη δύναμη να μετατρέπει αντικείμενα καθημερινής χρήσης σε σύμβολα στυλ και ταυτότητας. Από τις ζώνες ασφαλείας που έγιναν τσάντες μέχρι τα αθλητικά παπούτσια που απέκτησαν πολυτελή χαρακτήρα, η βιομηχανία του design γνωρίζει καλά πώς να αναβαθμίζει τα πρακτικά σε πολυπόθητα. Στο πλαίσιο αυτό, ένα νέο ερώτημα αναδύεται: «θα μπορούσαν οι ωτοασπίδες, το κατεξοχήν εργαλείο ησυχίας και απομόνωσης, να εξελιχθούν σε επόμενη τάση στα κοσμήματα;».

Αν έχεις πάει σε κάποια συναυλία αυτό το καλοκαίρι, ίσως να έχεις παρατηρήσει ότι περισσότεροι νέοι φορούν ωτοασπίδες. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε σοβαρές βελτιώσεις στον σχεδιασμό και τις τεχνολογίες προστασίας της ακοής των συσκευών που φοριούνται μέσα στο αυτί. Και αν έχεις λογαριασμό στο Instagram και είσαι μεταξύ 25 και 35 ετών, υπάρχει μια μάρκα της οποίας οι διαφημίσεις πιθανότατα σε έχουν πετύχει, η Loop, μια startup με έδρα το Βέλγιο, της οποίας οι ωτοασπίδες μοιάζουν με κοσμήματα πωλούνται σε τιμές λιανικής από 25 έως 60 δολάρια.

Από την προστασία στη διακόσμηση

Οι ωτοασπίδες χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για την προστασία από τον θόρυβο: σε χώρους εργασίας, σε συναυλίες ή ακόμη και στον ύπνο. Είναι προϊόν που συνδέεται περισσότερο με την υγεία και την πρακτικότητα παρά με την αισθητική. Ωστόσο, η σύγχρονη κουλτούρα ευεξίας έχει αρχίσει να δίνει νέο νόημα σε τέτοια αξεσουάρ. Όπως τα γυαλιά ηλίου κάποτε ήταν απλά ένα μέσο προστασίας των ματιών, έτσι και οι ωτοασπίδες ενδέχεται να διεκδικήσουν μια νέα θέση ως αντικείμενα μόδας.

Αποδεικνύεται ότι αυτό είναι ένα τίμημα που η Gen Z και οι νέοι millennials είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να προστατεύσουν τα αυτιά τους, αρκεί να δείχνουν κουλ ενώ το κάνουν. «Οι νέοι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της βλάβης στην ακοή και θέλουν να προστατεύσουν τον εαυτό τους με ωτοασπίδες με γνώμονα το design. Τα κομψά σχέδια κάνουν πλέον τις ωτοασπίδες να μοιάζουν με δεύτερο σκουλαρίκι, κάτι που εξαλείφει το στίγμα και ενισχύει την ελκυστικότητα», λέει η Carol Aquino, επικεφαλής τεχνολογίας καταναλωτών στην εταιρεία προβλέψεων τάσεων WGSN. «Είναι δείκτες του αισθήματος του ανήκειν — είσαι μέρος του πλήθους των τακτικών πελατών που ξόδεψαν χρήματα σε κάτι σχετικά «ακριβό», επειδή βρίσκεσαι συνεχώς σε φεστιβάλ και κλαμπ».

Η αισθητική της σιωπής

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από υπερπληθώρα ερεθισμάτων. Θόρυβος, ειδοποιήσεις, συνεχής κίνηση: όλα οδηγούν σε μια ανάγκη για στιγμές ηρεμίας. Οι ωτοασπίδες, ως αντικείμενο, φέρουν μια συμβολική δύναμη – εκπροσωπούν το δικαίωμα στην αποσύνδεση και στην προσωπική γαλήνη. Αν αυτή η αξία συνδυαστεί με υψηλή αισθητική, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι συναρπαστικό: ωτοασπίδες-κοσμήματα που εκφράζουν όχι μόνο γούστο αλλά και στάση ζωής.

Η βιομηχανία κοσμήματος σε διαρκή αναζήτηση

Τα τελευταία χρόνια, οι σχεδιαστές κοσμημάτων πειραματίζονται με υλικά και φόρμες που ξεφεύγουν από τα παραδοσιακά. Από κοσμήματα-μανιφέστα με έντονα κοινωνικά μηνύματα μέχρι κομμάτια που μιμούνται τεχνολογικά εξαρτήματα, η τάση είναι ξεκάθαρη: το κόσμημα δεν είναι απλώς στολίδι, αλλά μέσο έκφρασης ταυτότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ωτοασπίδες θα μπορούσαν να μετατραπούν σε «τέχνη που τη φοράς»,  φτιαγμένες από μέταλλο, διακοσμημένες με πολύτιμους λίθους ή ακόμη και σε minimal σχεδιασμό από διαφανή ακρυλικά.

Η επιρροή της ποπ κουλτούρας

Η μουσική βιομηχανία έχει ήδη δώσει δείγματα. DJs και καλλιτέχνες που ζουν μέσα στον ήχο χρησιμοποιούν συχνά εξειδικευμένα earplugs. Αν αυτά αποκτήσουν ένα αισθητικό «twist», είναι πιθανό να δούμε πρώτα σε συναυλίες και φεστιβάλ την εμφάνιση τέτοιων κοσμημάτων. Η εικόνα ενός μουσικού με λαμπερές, περίτεχνες ωτοασπίδες θα μπορούσε να γίνει viral, ανοίγοντας τον δρόμο για την εμπορική διάδοση της ιδέας.

Λειτουργικότητα και μόδα: ένας επιτυχημένος συνδυασμός

Η επιτυχία πολλών σύγχρονων trends βασίστηκε στον συνδυασμό πρακτικότητας και αισθητικής. Τα έξυπνα ρολόγια, για παράδειγμα, εξελίχθηκαν από εργαλείο παρακολούθησης της υγείας σε statement accessory. Αντίστοιχα, οι ωτοασπίδες που μπλοκάρουν τον θόρυβο αλλά ταυτόχρονα λειτουργούν ως κόσμημα, θα μπορούσαν να καλύψουν δύο ανάγκες: την προστασία της ακοής και την έκφραση προσωπικού στυλ.

Προκλήσεις και προοπτικές

Η μεγάλη πρόκληση για τους σχεδιαστές θα είναι η ισορροπία ανάμεσα στη λειτουργικότητα και την άνεση. Οι ωτοασπίδες πρέπει να εφαρμόζουν σωστά για να προσφέρουν πραγματική προστασία, αλλά και να είναι ελαφριές και εργονομικές. Αν τα τεχνικά αυτά εμπόδια ξεπεραστούν, η αγορά μπορεί να αγκαλιάσει εύκολα το νέο trend, ιδίως αν συνδεθεί με τη ραγδαία άνοδο του wellness lifestyle και της ανάγκης για προσωπικό χώρο μέσα στον χαοτικό ρυθμό της πόλης.

Το ερώτημα «είναι οι ωτοασπίδες η επόμενη τάση στα κοσμήματα;» δεν είναι τόσο παράδοξο όσο ακούγεται αρχικά. Σε έναν κόσμο όπου η μόδα μετατρέπει τα πιο απλά αντικείμενα σε εκφράσεις ταυτότητας και πολιτισμού, οι ωτοασπίδες έχουν το υπόβαθρο να αναδειχθούν σε statement αξεσουάρ. Αν οι σχεδιαστές καταφέρουν να συνδυάσουν την προστασία με την πολυτέλεια, τη σιωπή με τη λάμψη, τότε ναι – οι ωτοασπίδες μπορεί κάλλιστα να γίνουν η επόμενη μεγάλη τάση στα κοσμήματα.

Συντάκτης: Λίνα Γριβογιάννη

Πηγή: www.allyou.gr
 

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top