Συμφωνία Καραμανλή - Ιταλών: Για 15 χρόνια στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι άγονες γραμμές

Eπενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ – Πότε έρχεται το «Ασημένιο Βέλος»

Καραμανλής ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μνημόνιο ανανέωσης της συνεργασίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκτέλεση της δημόσιας σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των άγονων γραμμών για 10 συν 5 χρόνια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας Φίλιππο Τσαλίδη παρουσία  του Ιταλού διευθυντή των θυγατρικών του ιταλικού ομίλου Trainitalia (στον οποίο ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ΅), Μαουρίτσιο Καποτότο, αλλά και του πρέσβη της Ιταλίας στην Αθήνα. 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να επιχορηγείται με τα 5Ο εκατομμύρια το χρόνο, συνολικά 750 εκατομμύρια, για τις άγονες γραμμές με τη δέσμευση να προχωρήσει σε  επενδύσεις 2,2 - 2,5 δισ. ευρώ  στα πρώτα 9 χρόνια.

Οι επενδύσεις  αφορούν τροχαίο υλικό και εκσυγχρονισμό του, περισσότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των τεχνικών εγκαταστάσεων της σημερινής ΕΕΣΣΤΥ που ενσωματώνεται μέχρι τέλη του έτους στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αξιοποίηση κτιρίων κ.α.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης δήλωσε ότι τα πρώτα πέντε υπερσύγχρονα τρένα τύπου "Ασημένιο Βέλος" θα έλθουν στην Ελλάδα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020,  ενώ το 2022-2023 θα έλθουν τα υβριδικά τρένα που αποτελούν την τελευταία τεχνολογία και θα μπορούν να κινούνται ταυτόχρονα και σε ηλεκτροδοτούμενες και σε συμβατικές γραμμές. Το πρώτο υβριδικό τρένο στον κόσμο άρχισε να κατασκευάζεται τον περασμένο Ιούλιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφερε επίσης ότι πηγαίνει πολύ καλά η νέα γρήγορη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη που λειτουργεί από τον περασμένο Μάιο, ενώ ο κ. Μαουρίτσιο Καποτότο δήλωσε  ότι η δέσμευση της Ιταλικής Μητρικής Εταιρείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πολύ ισχυρή. «Δεσμευόμαστε για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα» τόνισε,   

Για την επέκταση του Προαστιακού από το Κιάτο στο Αίγιο, ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος δήλωσε ότι γίνεται αγώνας δρόμου να μπουν τα τρένα αρχές του νέου έτους, τα οποία θα είναι όμως ντιζελοκίνητα μετά το Κιάτο, καθώς η ηλεκτροδοτούμενη γραμμή αναμένεται να κατασκευαστεί σε δύο - τρία χρόνια.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ  ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ 

«Μας προσφέρει, αυτή η πρώτη συμφωνία, ταυτόχρονα δύο πολύ σημαντικά οφέλη: Από τη μία πλευρά εξασφαλίζουμε την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων και κυρίως των «άγονων» για τα επόμενα 15 χρόνια. Με το ίδιο αντίτιμο που προβλεπόταν και στην προηγουμένη σύμβαση, που είχε συμφωνηθεί και από το 2018, συνολικού ύψους 750 εκ. ευρώ –δηλαδή 50 εκ. ευρώ ετησίως» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.   

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Κι από την άλλη, στη νέα δική μας σύμβαση, το συνολικό όφελος για την Ελληνική οικονομία, σε επενδύσεις και μισθοδοσίες, μέσα στα επόμενα 9 χρόνια, θα ανέλθει σχεδόν στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Χωρίς συνυπολογισμό των φορολογικών εσόδων που η συμφωνία θα αποφέρει παράλληλα στο Δημόσιο». 

Η ΑΙΧΜΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΠΙΡΤΖΗ: ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΓΚΑΙΝΙΑΖΟΥΜΕ ΜΟΥΣΑΜΑΔΕΣ

«Έχω ξαναπεί ότι εμείς δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες» δήλωσε ακόμη ο  κ. Καραμανλής, σε μια αιχμή προς τον προκάτοχό του Χρήστο Σπίρτζη, διευκρινίζοντας ότι η γρήγορη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε 3,5 ώρες το 2021 και όχι τέλη του '19 όπως είχε ανακοινώσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Επισήμανε μάλιστα ότ σε κάποιες περιπτώσεις σήμερα τα τρένα κινούνται μόνο με ταχύτητα 10 χιλιομέτρων την ώρα, λόγω προβλημάτων στο δίκτυο.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top