Τον βηματισμό του οκτώ χρόνια μετά την είσοδο της χώρας σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής ψάχνει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
Στην αρχή της κρίσης, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ σημαδεύθηκε από την πτώχευση της αλυσίδας «Ατλάντικ» και την αποχώρηση της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας «Aldi».
Ακολούθησαν η εξαγορά των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων της «Βερόπουλος» από τη «METRO AΕΒΕ» (συμφερόντων Παντελιάδη), αλλά και η κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» (κορυφαίας μέχρι τότε αλυσίδας σούπερ μάρκετ) και η μεταβίβασή της στη «Σκλαβενίτης».
Στο παρασκήνιο όλα αυτά τα χρόνια έκλειναν ή άλλαζαν χέρια δεκάδες μικρές και μεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ειδικής έκδοσης «Πανόραμα των ελληνικών σούπερ μάρκετ», ενώ το 2008 υπήρχαν στην ελληνική επικράτεια 96 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το 2016 ο αριθμός τους είχε υποχωρήσει σε 55, έχουν «εξαφανιστεί» δηλαδή από τον χάρτη του λιανεμπορίου σχεδόν οι μισές.
Η αυξανόμενη τάση συγκέντρωσης της αγοράς τα τελευταία χρόνια αποτυπώνεται και στα ακόλουθα στοιχεία της Nielsen: το 2009, όταν ο τζίρος του κλάδου των σούπερ μάρκετ ήταν 13,15 δισ. ευρώ, οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες συγκέντρωναν το 68,6% αυτού. Το 2016, με τον τζίρο της αγοράς να έχει υποχωρήσει στα 10,82 δισ. ευρώ, το μερίδιο των δέκα μεγαλύτερων αλυσίδων είχε αυξηθεί στο 78%.
Άλλαξε τον χάρτη η κατάρρευση της «Μαρινόπουλος»
Η κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» και η ξαφνική γιγάντωση της «Σκλαβενίτης» ήταν, επίσης, αυτή που πυροδότησε σειρά επενδυτικών κινήσεων στον κλάδο.
Η επαναδραστηριοποίηση της «SPAR» στην Ελλάδα, η απόφαση της «ΑΒ Βασιλόπουλος» να αναπτύξει περαιτέρω τα «καταστήματα γειτονιάς», απόφαση την οποία έχει λάβει και η «ΜΕΤRO», καθώς και η μετουσίωση σε πράξη των γνωστών από το παρελθόν προθέσεων της «Μασούτης» για είσοδο στην αγορά της Αττικής (με την εξαγορά της Προμηθευτικής) αποτελούν μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα των κινήσεων που κάνουν οι ανταγωνιστές της «Σκλαβενίτης».