ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ που διαπρέπουν στο Κατάρ: οι αφανείς ήρωες της ραγδαίας ανάπτυξης του εμιράτου

Παίρνουν μαζί και τις οικογένειές τους

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ που διαπρέπουν στο Κατάρ: οι αφανείς ήρωες της ραγδαίας ανάπτυξης του εμιράτου

Μπορεί όταν ακούμε Κατάρ να σκεφτόμαστε τους Εμίρηδες και την χλιδή, όμως εκεί ζουν και Έλληνες, οι οποίοι διαπρέπουν!

Ποιος όμως γνωρίζει ότι είναι οι αφανείς ήρωες της ραγδαίας ανάπτυξης του εμιράτου;

Στο Κατάρ ζουν περίπου 3.000 Έλληνες, καθιστώντας την ελληνική κοινότητα υπολογίσιμη, αλλά και εξαιρετικά δημοφιλή χάρη στο δυνατό brand name της Ελλάδας στον αραβικό κόσμο.

Πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, χημικοί μηχανικοί, πιλότοι, αεροσυνοδοί, ξενοδοχοϋπάλληλοι, προπονητές, φυσικοθεραπευτές, υπεύθυνοι διοργάνωσης αθλητικών αγώνων πραγματοποιούν «απόβαση» στο Κατάρ, όπου οι προετοιμασίες για την υποδοχή του Μουντιάλ το 2022 είναι πυρετώδεις.

Υπό εξέλιξη είναι η δημιουργία του μετρό της Ντόχα, αλλά και σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το εμιράτο με το Ομάν, το Μπαχρέιν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και το Κουβέιτ.

Υπό κατασκευή βρίσκονται στάδια και αθλητικές εγκαταστάσεις, επέκταση του δικτύου ύδρευσης και ηλεκτροδότησης, οδικές αρτηρίες και συγκροτήματα κατοικιών.

Ήδη στην περιοχή δραστηριοποιούνται τέσσερις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και την Κύπρο, που λειτουργούν ως «γέφυρα» για τη μετάβαση Ελλήνων μηχανικών στο εμιράτο.

«Το σκηνικό θυμίζει λίγο την Ελλάδα πριν από τους Ολυμπιακούς», σημειώνει στην εφημερίδα ο 62χρονος μηχανικός Ματθαίος Λύγκιαρης, που μετακόμισε στο Κατάρ από το Ντουμπάι τον Δεκέμβριο του 2011.

Ο κοσμοπολίτης μηχανικός, Αιγυπτιώτης στην καταγωγή, έχει εργαστεί σε όλο τον κόσμο. Αποφασιστικής σημασίας υπήρξε, ωστόσο, η εμπειρία του από την κατασκευή του μετρό στην Αττική, την οποία αξιοποίησε στη δημιουργία του δικτύου μετρό στο Ντουμπάι και σήμερα στην Ντόχα.

Στη σημερινή του εταιρεία, όπως μας εξηγεί, δεν είναι μόνος, περίπου 30 Έλληνες μηχανικοί μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους, προκειμένου το Κατάρ, που πάσχει σήμερα από την απουσία δημόσιας συγκοινωνίας, να αποκτήσει μετρό.

«Πρόκειται για μια win - win σχέση, η Ελλάδα διψά για Καταρινούς επενδυτές και το Κατάρ χρειάζεται την τεχνογνωσία των Ελλήνων επιστημόνων, αλλά και την εμπειρία όσων εργάστηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες», αναφέρει ο κ. Λύγκιαρης.

Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι διευθύνων σύμβουλος της οργανωτικής επιτροπής για τη διοργάνωση του Μουντιάλ 2022 είναι Ελληνας. Φαίνεται ότι το Κατάρ επιδιώκει να συνδέσει το όνομά του ευρύτερα με τον αθλητισμό. Υποδειγματική είναι η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων, που του έχουν μείνει «προίκα» από τους Πανασιατικούς Αγώνες του 2006.

«Σχεδόν κάθε βδομάδα υλοποιούνται αθλητικά δρώμενα, από ιππικούς αγώνες έως αγώνες κρις κραφτ».

Παράλληλα, όμως, η βασιλική οικογένεια του Κατάρ οραματίζεται το εμιράτο να μετατραπεί σε βάθος χρόνου και σε Μέκκα του πολιτισμού. Αν το «στοίχημα», που έχει αναλάβει εν πολλοίς η φιλότεχνη κόρη της οικογένειας, πετύχει, μπορεί να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και σε άλλους τομείς.

Μάλιστα όσοι εργάζονται εκεί παίρνουν μαζί και τις οικογένειές τους

Όσοι Έλληνες εργαζόμενοι έχουν οικογένεια, την παίρνουν μαζί τους!

«Παλαιότερα οι Ελληνίδες σύζυγοι δίσταζαν να ακολουθήσουν σε ένα αραβικό κράτος», σημειώνει η κ. Τζ. Δ., πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του προγράμματος ελληνομάθειας, στο οποίο φέτος φοιτούν 100 μαθητές, κυρίως παιδιά Δημοτικού.

Μαμάδες, 35 με 45 ετών, με πτυχία και καριέρα στην Ελλάδα, διασχίζουν τώρα με το αυτοκίνητο την αμμώδη Ντόχα για να πηγαινοφέρουν τα παιδιά σε δραστηριότητες και να καλύψουν τις ανάγκες όλης της οικογένειας, καθώς τα ωράρια των ανδρών είναι απαιτητικά.

«Μετακομίζουμε με την αγωνία πώς τα παιδιά θα προσαρμοστούν στα ξενόγλωσσα σχολεία», αναφέρει η ίδια.

«Βέβαια, συνήθως η νέα γενιά διαψεύδει πανηγυρικά τους φόβους μας».

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top