Η αλήθεια είναι μια .Η Volvo τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα σε όλους τους τομείς παρουσιάζοντας εξαιρετικά μοντέλα διεκδικώντας επάξια μια θέση στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Ο …γίγαντας που οδηγήσαμε είναι το Volvo ΧC90 τετρακίνητο SUV που διακρίνεται για την ασφάλεια του, την πολυτέλεια και την αρχοντιά που εκπέμπει στο πέρασμα του. Με γνώμονα ότι η Volvo επικεντρώνεται στην ασφάλεια επιβατών και πεζών θα ξεκινήσουμε την δοκιμή μας παρουσιάζοντας τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Ο γίγαντας της Volvo διαθέτει κλωβό ασφαλείας ο οποίος αποτελείται από ανθεκτικό βοριούχο χάλυβα, με το βάρος να ξεπερνά ελάχιστα τους 2 τόνους. Η επιτυχία του νέου XC90 στις δοκιμές του Euro NCAP αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην υλοποίηση του μεγαλεπήβολου προγράμματος Vision 2020 (Όραμα 2020) σύμφωνα με το οποίο θα έχει εξελίξει όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες ασφάλειας ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε ένα καινούργιο Volvo.
Το νέο Volvo XC90 με στάνταρ το Pilot Assist έκλεψε την παράσταση στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, Έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο το οποίο σημειώνει την απόλυτη επίδοση (100%) στην αναθεωρημένη, αυστηρότερη διαδικασία αξιολόγησης των συστημάτων επείγουσας αυτόνομης πέδησης ή - όπως είναι ευρέως πιο γνωστά – αυτόνομου φρεναρίσματος πανικού. Το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα.
Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ώρα. Παράλληλα, σημείωσε συνολικά μία εξαιρετική επίδοση στις τέσσερις υποκατηγορίες (προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία παιδιών επιβατών, προστασία πεζών και επικουρικά συστήματα ασφάλειας) στις οποίες ο Euro NCAP αξιολογεί τα νέα μοντέλα, κατακτώντας με περίσσεια άνεση τα 5 αστέρια, που αποτελούν την ανώτερη δυνατή διάκριση. Αναλυτικότερα, το νέο Volvo XC90 έλαβε βαθμολογία 97% στην προστασία ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία παιδιών επιβατών, 72% στην προστασία πεζών και 100% στα επικουρικά συστήματα ασφάλειας, στα οποία υπάγεται το City Safety, το σχετικό σύστημα της Volvo.
Το City Safety, το σύστημα της Volvo για αυτόνομη πέδηση για αποφυγή συγκρούσεων με προπορευόμενα οχήματα σε συγκεκριμένο εύρος ταχυτήτων, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων της σουηδικής μάρκας τα τελευταία πέντε χρόνια. Υπενθυμίζεται, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με σχετικά καλή σήμανση των λωρίδων κυκλοφορίας στο οδόστρωμα και για ταχύτητα μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Στο Volvo XC90 το City Safety λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων και όχι μόνο για ταχύτητα μέχρι τα 50 χλμ/ώρα. Επιπρόσθετα, ειδικά στο νέο XC90 το City Safety περιλαμβάνει και ανίχνευση πεζών και ποδηλατών με αυτόματη πέδηση, με λειτουργία σε κάθε συνθήκη φωτισμού, ακόμα και το βράδυ. Είναι δε τέτοια η πρωτοπορία της Volvo στα συστήματα ασφαλείας, που συστήματα όπως το προαναφερθέν δεν έχουν συμπεριληφθεί ακόμα, ως κριτήριο αξιολόγησης, στις δοκιμές του Euro NCAP.
Όμως τα καλά νέα έρχονται και από τον τομέα της σχεδίασης. Το Volvo ΧΨ90 διακρίνεται από το μακρύ επιθετικό ρύγχος με το πρόσωπο του να χαρακτηρίζεται από τα οριζόντια στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που δένουν αρμονικά με την νικελένια μάσκα ψυγείου. Παρά το αυξημένο ύψος το πίσω μέρος θυμίζει έντονα station έκδοση με τα όρθια φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν και τα φτερά. Η πολυτέλεια τονίζεται από τα γυαλιστερά νικελένια φιλέτα που ντύνουν σημεία του αμαξώματος τα οποία μάλιστα α έδειχναν ακόμη πιο εντυπωσιακά σε συνδυασμό με το μαύρο χρώμα του αμαξώματος. Το αμάξωμα δεν ξεπερνά σε μήκος τα 5 μέτρα και παρά τον όγκο του δίνει εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29.Περνάμε στο εσωτερικό το οποίο αποτελεί παράδειγμα ποιότητας και πολυτέλειας.
Το ταμπλό του μοντέλου της δοκιμής μας ήταν ντυμένο με δέρμα υψηλής ποιότητας με ραφές δυο απαλών αποχρώσεων. Το ξύλο άφθονο έντυνε ταμπλό και πόρτες και έδενε αρμονικά με τα ποιοτικά δέρματα σε καθίσματα και πόρτες. Τα hi tech στοιχεία έκαναν την εμφάνιση τους σε πίνακα οργάνων που είχε ηλεκτρονικές ενδείξεις με την δυνατότητα επιλογών και εμφάνισης του χάρτη πλοήγησης. Όμως όλα τα λεφτά ανήκουν στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενούσε ένα τάμπλετ αφής 12,3 ιντσών εύχρηστου σε λειτουργία που θύμιζε σε λειτουργία ένα smartphone.
Αυτό σημαίνει ότι η εξοικείωση μαζί του είναι ιδιαίτερα εύκολη ενώ και η λειτουργία του είναι άμεση σε ανταπόκριση. Στην διάθεση μας είχαμε και το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με ενισχυτή κλάσης D 1.400 W με 19 ηχεία που προσφέρουν ηχητική απόλαυση Μεγάρου Μουσικής με όλη την σημασία των λέξεων καθώς υπάρχει και αυτή ηδυνατότητα επιλογής μέσω της οθόνης., Από αυτή την οθόνη έχεις πρόσβαση σε όλα μα όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου . Οι χώροι είναι τεράστιοι για τους επιβάτες ακόμη και στην επταθέσια διάταξη των καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται ανάλογα φτάνοντας τα 692 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη και 314 λίτρα στην επταθέσια διάταξη των καθισμάτων.
Όμως η αρχοντιά που εκπέμπει γίνεται αντιληπτή με το που γυρίζεις τον πολυτελή περιστροφικό διακόπτη στην βάση της κονσόλας. Οι δυο plus τόνοι «εξαφανίζονται με το πάτημα του γκαζιού. Ο υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας αποδίδει 235 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. τα οποία ξεδιπλώνουν τις αρετές τους στον δρόμο χάρη στο εξαιρετικό σε κλιμάκωση αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις και την αυτόματη ττετρακίνηση. Επιπλέον είχαμε στην διάθεση μας τον διαμαντένιο διακόπτη Drive Mode με τον οποίο επιλέγεις διαφορετικά προγράμματα οδήγησης . Έτσι επιλέγεις δυναμική οδήγηση η οικονομική την ώρα που έχεις την δυνατότητα να αποθηκεύεις και το προφίλ του κάθε οδηγού. Στο πάτημα του γκαζιού το Volvo XC90 ξεχνά όπως είπαμε τα κιλά του και δίνει επιδόσεις που ικανοποιούν και τον πιο ανήσυχο οδηγό. Η επιτάχυνση 0-100έρχεται σε 7,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει με ευκολία τα 220 χλμ./ώρα.
Μας άρεσε ιδιαίτερα η ελαστικότητα του κινητήρα με την ροπή στρέψης να είναι στα 47,9 κιλά στην κλίμακα 1.750-2.500 σ.α.λ. Στον ανοιχτό δρόμο η ναυαρχίδα της Volvo «καταπίνει» με εξαιρετική άνεση τις μεγάλες αποστάσεις με τους επιβάτες να κατεβαίνουν ξεκούραστοι ακόμη και μετά από διαδρομή πολλών χιλιομέτρων. Τα φρένα σταματούν με εντυπωσιακό τρόπο και δείσνουν ακούραστα ακόμη και μετά από συχνή χρήση. Εντυπωσιακή είναι και η οικονομία καυσίμου η οποία μπορεί να μην κατέβηκε ποτέ σ την εργοστασιακή μέση των 5,7 λίτρων ανά 100 χλμ. Καταφέραμε όμως να πιάσουμε τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το Volvo XC90 πατάει στην πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture. Οι νέες αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ενώ τα ελικοειδή ελατήρια αντικαταστάθηκαν από ανορθόδοξη διάταξη εγκάρσιων φύλλων σούστας από ελαφρά υλικά. Υπάρχει βέβαια και η α η επιλογή αεραναρτήσεων με πέντε διαφορετικά προγράμματα όπως είπαμε ανάλογα με τις ανάγκες σας.
Στην πράξη το XC90 διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κύλισης , μειωμένες κλίσεις στις στροφές όπως και μειωμένες ταλαντώσεις όταν ελίσσεσαι σε υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα μεταβλητής υποβοήθησης δίνει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα ανταποκρίνονται άμεσα ακόμη και μετά από σκληρή χρήση. Βγήκαμε και σε κτός δρόμου διαδρομές περάσαμε πάνω από σκληρούς χωματόδρομους ενώ και στα απότομα μονοπάτια το Volovo XC90 πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές μας.
Για να αποκτήσετε το νέο Volovo XC 90 T5 χρειάζεστε ανάλογα την έκδοση τα παρακάτω ποσά XC90 D5 AWD Geartronic 235 hp Momentum 77.952, ευρώ. ΈκδοσηXC90 D5 AWD Geartronic 235 hp Momentum 7θέσιο 158 79.576. Έκδοση XC90 D5 AWD Geartronic 235 hp Inscription 85.909. Έκδοση XC90 D5 AWD Geartronic 235 hp Inscription 7θέσιο 87.533, ευρώ Έκδοση XC90 D5 AWD Geartronic 235 hp R-Design 85.909 ευρώ και για την έκδοση XC90 D5 AWD Geartronic 235 hp R-Design 7θέσιο 87.533 ευρώ.
Βαγγέλης Γκούμας