Οδηγούμε το νέο Volvo V90 Cross Country 2.0 D5 AWD

Κύρος πολυτέλεια ασφάλεια και τετρακίνηση για περιπέτειες

Οδηγούμε το νέο Volvo  V90 Cross Country 2.0 D5 AWD

Θυμάμαι  ήμουν πιτσιρικάς  όταν ο πατέρας ενός φίλου μου μας μετέφερε  στα τέλη  της δεκαετίας του 70 στο σχολείο μας στην Καλλιθέα με ένα θηριώδες Volvo station. To χαρακτήριζα τανκ κυρίως   λόγω του μεγέθους  αλλά και των μεγάλων Αμερικάνικου τύπου προφυλακτήρες   και αυτό που θυμάμαι είναι το αίσθημα ασφαλείας που είχα κάθε φορά που έμπαινα σε αυτό. Από εκείνη την εποχή μέχρι σήμερα η Σουηδική εταιρείας φρόντισε να διατηρήσει  τον θρύλο με μια σειρά  μοντέλων που κρατούσαν  τα χαρακτηριστικά που σας ανέφερα .

Σήμερα η Volvo με το νέο Volvo V90 Cross Country  μοιάζει να απέχει έτη φωτός από τα προηγούμενα χρόνια στην σχεδίαση. Το κυριότερο  είναι ότι κάθε άλλο παρά αδιάφορο αφήνει το αγοραστικό κοινό ακόμη και στην «δύσκολη» Ελλάδα για την κατηγορία  station wagon. To νέο μοντέλο συνδυάζει   station wagon  αμάξωμα  με crossover προηγμένη τετρακίνηση. Το μεγάλο αμάξωμα εμπνέει μια επιβλητικότητα και κύρος  με σύγχρονα στοιχεία όπως είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led . Η σχεδίαση τους παραπέμπει στο σχήμα  του σφυριού  του Thor των Avengers που έχουν την τιμητική τους στις αίθουσες των κινηματογράφων τις τελευταίες ημέρες. Η μεγάλη νικελένια μάσκα συμπληρώνει  την όμορφη λιτή εικόνα δίνοντας και στοιχεία πολυτέλειας απαραίτητα στην κατηγορία που ανήκει το μοντέλο .

Πίσω είναι εξίσου εντυπωσιακά τα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία led.  Οι διαφορές σε σχέση με τα απλά μοντέλα εντοπίζονται στις ασημί ποδιές που υπάρχουν στους προφυλακτήρες , στα  μαύρα πλαστικά μαρσπιέ ,στους θόλους και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 65 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος (210 χλστ. συνολικά) που σε προϊδεάζει για τις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχει στις χωμάτινες διαδρομές.  Το Volvo  V90 Cross Country «πατάει»  στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), η οποία χρησιμοποιείται σε όλα τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της σειράς 90 και κόστισε αρκετά δισεκατομμύρια  Η τελευταία είναι κατασκευασμένη από κράμα ατσαλιού μεγάλης αντοχής με χρήση αλουμινίου σε ορισμένα τμήματα για να εξοικονομηθεί βάρος .

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του δεν μπορεί παρά να μην κοιτάξεις την μεγάλη τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 9 ιντσών που έχει τοποθετηθεί κάθετα στην κεντρική κονσόλα. Εδώ  χρειάζεσαι μια μικρή εξοικείωση για να χειριστείς την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει το αυτοκίνητο. Μιλάμε για το εξαιρετικό σύστημα  πλοήγησης , τον  αυτόματο κλιματισμό,  την πλήρη συνδεσιμότητα με το έξυπνο κινητό σας τηλέφωνο αλλά και την δυνατότητα  ενεργοποίησης και απενεργοποίησης των συστημάτων ασφαλείας. Εδώ υπάρχει υπερπληθώρα με κάμερα 360° που σας δείχνει μια πανοραμική περιμετρική άποψη . Το  BLIS™ (Blind Spot Information System) σας υποστηρίζει όταν πρέπει να αλλάξετε λωρίδα μέσα στην πυκνή κυκλοφορία, προειδοποιώντας για οχήματα που κινούνται στα τυφλά ενώ  το Park Assist Pilot αναλαμβάνει το τιμόνι και οδηγεί το αυτοκίνητο στη θέση του, είτε παρκάρετε σε παράλληλη είτε κάθετα.

Εντυπωσιακός είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στην μέση των οποίων υπάρχουν πολλές πληροφορίες ενώ προβάλλονται και οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης. Ο οδηγός έχει στην διάθεση του και head up display  με προβολή πληροφοριών στο παρμπρίζ για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.  Η ημι-αυτόνομη οδήγησης Pilot Assist συμπληρώνει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control φροντίζοντας να παραμένει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας με ελαφρές διορθώσεις στο τιμόνι. Η υποστήριξη του Pilot Assist μπορεί να παραμείνει ενεργοποιημένη μέχρι τις ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Αν πάρετε και τα δύο σας χέρια από το τιμόνι, το Pilot Assist απενεργοποιείται αυτόματα. Το Pilot Assist αποτελεί μέρος του IntelliSafe Assist.

Οδηγείτε λοιπόν και είστε ασφαλείς με συγχρονα συστήματα όπως το Lane Keeping Aid (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας του), το Lane Departure Warning (ειδοποίηση αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας του), το Driver Alert Control (που ανιχνεύει την κόπωση στον οδηγό )κ. α. . Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα με αφρώδη πλαστικά και όλα τα καλούδια πολυτέλειας όπως είναι οι δερμάτινες επενδύσεις και μεταλλικές  επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες .  Οι χώροι είναι εξαιρετικοί για τους επιβάτες που απολαμβάνουν τον καθαρό αέρα με την τεχνολογία Clean Zone.

Παράλληλα με τον καθαρό αέρα υπάρχει και ο καθαρός ήχος του εξαιρετικού ηχοσυστήματος με τον διψήφιο αριθμό ηχείων και τις δυνατότητες επιλογής αλλαγής του ήχου ακόμη και στην ακουστικότητα του μεγάρου μουσικής.  Οι  διαστάσεις του επιβλητικού αμαξώματος είναι   Μ/Π/Υ: 4.939/1.879/1.543 mm. Οι χώροι για τις αποσκευές σας είναι στα 560 λίτρα που ανεβαίνουν στα 1526 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Όμως τα καλά νέα συνεχίζονται με το που ξεκινήσαμε για να δούμε τι κάνει στον δρόμο. Γυρίζουμε τον πολυτελή διακόπτη εκκίνησης που βρίσκεται στην βάση της κονσόλας και το Volvo  V90 Cross Country « ζωντανεύει».

Στην «καρδιά» του βρίσκεται  ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας PowerPulse – μια καινοτομία της Volvo η οποία αποθηκεύει αέρα υπό πίεση και τροφοδοτεί με αυτόν το τούρμπο όποτε χρειαστεί, δίνοντας άμεση απόκριση στο γκάζι, Είναι πολιτισμένος με  ευρύ φάσμα λειτουργίας, για πετρελαιοκινητήρας , Αποδίδει  235 ίππους στις 4.000-6.000 σ.α.λ. και υπερεπαρκεί για να κινήσει το βαρύ αμάξωμα που αγγίζει τους 2 τόνους βάρους. Είχαμε δυο πολύτιμους συμπαραστάτες για να κινηθούμε και γρήγορα αλλά και με μεγάλη οικονομία. Ο πρώτος είναι η δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης « DriveModes».

Η επιλογή  Eco σε καθοδηγεί σε μια πιο οικονομική οδήγηση  με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Η επιλογή Comfort  είναι πιο ισορροπημένη και είναι ιδανική για καθημερινή  χρήση . Στην θέση  Dynamic το V90 Cross Country  πετυχαίνει εξαιρετικές επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,5 δευτερόλεπτα και την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει  τα 230 χλμ./ώρα. Εδώ η μέση κατανάλωση έγραψε περίπου 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Για την Off  Road επιλογή θα μιλήσουμε σε λίγο. Για να μην ξεχνιόμαστε ο δεύτερος συμπαραστάτης μας ήταν το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο που διαθέτει εξαιρετική λειτουργία και  ανεπαίσθητες αλλαγές. Η μεγάλη ροπή των 49,0 κιλών στην κλίμακα 1.750-2.200 σ. α. λ. δίνει ελαστικότητα  και δύναμη από χαμηλά.

Το νέο Volvo  V90 Cross Country 2.0 diesel αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες με μεγάλη  σταθερότητα ενώ  «καταπίνει» τις αποστάσεις με τους επιβάτες να διατηρούνται ακμαίοι και ξεκούραστοι ακόμη και μετά από πολλές ώρες ταξίδι.Η ανάρτηση διαθέτει διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω άρθρωση πολλαπλών συνδέσμων με αντιστρεπτική ράβδο.  Το σύστημα  διεύθυνσης είναι άμεσο και έχει το απαιτούμενο βάρος ανάλογα με την ταχύτητα. Το αυξημένο ύψος δίνει σχετικά αυξημένες κλίσεις στις στροφές αλλά το V90 Cross Country δεν είναι φτιαγμένο για. ..αγώνες αλλά για να μεταφέρει τους επιβάτες του ασφαλείς μέσα σε ένα πολυτελές περιβάλλον. Επιπλέον το σύστημα πέδησης   ακινητοποίησε προοδευτικά το βαρύ αμάξωμα ακόμη και σε κατηφορικές διαδρομές με συνεχή επιτηδευμένα φρεναρίσματα.

Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές για να δούμε και την τετρακίνηση του εκμεταλλευόμενοι και το στήσιμο του με την  γωνία εισόδου των 18,9 μοιρών , ράμπας 17,7 μοιρών  και εξόδου 20,7 μοιρών. Η  κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και ανάλογα τις συνθήκες  μεταφέρεται μέρος της ροπής μέσω κεντρικού πολύδισκου συμπλέκτη και στους πίσω τροχούς Με το V90 Cross Country κινηθήκαμε με άνεση στον ομαλό  χωματόδρομο, αλλά και σε πιο απότομες επιφάνειες όπου σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες αντέδρασε  με θόρυβο. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε για την πλούσια βασική έκδοση  62.168 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top