Στα ΤΥΦΛΑ πετούσε το μοιραίο ελικόπτερο στο Σαραντάπορο – Το νέο σενάριο που εξετάζεται

Πρώτα προσέκρουσε στο έδαφος και μετά έπεσε πάνω στα καλώδια

Βασανιστικά είναι τα ερωτήματα για το τι έφταιξε και συνετρίβη το μοιραίο Χιούι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωής του τέσσερα κορυφαία στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και να τραυματιστεί άλλο ένα.

Το τελευταίο σενάριο που εξετάζουν με μεγάλη προσοχή τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων είναι αυτό της πρόσκρουσης του ελικοπτέρου στο έδαφος και όχι στα καλώδια της ΔΕΗ.

Όπως μετέδωσε στην εκπομπή Live U, ο στρατιωτικός συντάκτης του Star, Κ. Συμεωνίδης εξετάζεται το ενδεχόμενο το ελικόπτερο να ακολουθούσε την άσφαλτο, καθώς ο κυβερνήτης δεν είχε ορατότητα λόγω της πυκνής ομίχλης που επικρατούσε στην περιοχή.

Σύμφωνα με το σενάριο αυτό ο πιλότος έχασε κάποια στιγμή την άσφαλτο με αποτέλεσμα το δεξί κάτω κομμάτι του ελικοπτέρου να χτυπήσει στο έδαφος και από την πρόσκρουση να σπάσει και να αποκολληθεί η ουρά του.

Σε αυτή τη φάση, η αρχιλοχίας Β. Πλεξίδα πετάχτηκε έξω από το ελικόπτερο μαζί με το κάθισμα, καθώς καθόταν πίσω δεξιά.

Το μπροστινό κομμάτι, όπου κάθονταν οι υπόλοιποι τέσσερις αξιωματικοί έφυγε με δύναμη και χτύπησε στο λόφο με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους.

Τα καλώδια φέρεται σύμφωνα με το σενάριο αυτό να τα παρέσυρε το μπροστινό μέρος του ελικοπτέρου.

Μάλιστα όπως έγινε γνωστό, το Χιούι θα προσγειωνόταν πρώτα στο Άργος Ορεστικό, θα έπαιρνε τον ταξίαρχο της 9ης Ταξιαρχίας και από εκεί θα συνέχιζε το δρομολόγιό του στα φυλάκια.

Την ίδια ώρα διατάχθηκε προανάκριση από την 1η Στρατιά για να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες όσων διέταξαν τη συγκεκριμένη πτήση επιτήρησης, υπό τις συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες.

Το βασικό ερώτημα είναι αν υπήρχε κάποια πίεση στο πλήρωμα για να γίνει η συγκεκριμένη πτήση και μάλιστα νωρίς το πρωί, όταν είναι γνωστό ότι τις ώρες εκείνες η ομίχλη είναι πιο πυκνή.

Επιπλέον θα ερευνηθεί μήπως η παρουσία του υποστράτηγου και υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς, Ι. Τζανιδάκη δημιούργησε πρόσθετη πίεση στο πλήρωμα του ελικοπτέρου.

Επίσης έρευνα θα διεξαχθεί και για το αν υπήρξε σωστή ενημέρωση των χειριστών για τις μετεωρολογικές συνθήκες της αποστολής. Το σίγουρο είναι ότι υπήρχε χαμηλή νέφωση, πολύ περιορισμένη ορατότητα και ισχυρές ριπές ανέμων.

Σε τέτοιες συνθήκες οι πάγιες διαταγές ασφαλείας πτήσεων για αεροσκάφη και ελικόπτερα σε όλο τον κόσμο είναι σαφείς και ξεκάθαρες: «Γυρίστε πίσω, ματαιώστε την αποστολή, στροφή 180 μοιρών». Μια στροφή δυστυχώς που δεν έγινε ποτέ. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top