Συγκοινωνιολόγοι: Λύσεις για ποδήλατα και πεζούς μετά την καραντίνα

Τι προτείνουν μιας που άλλαξαν οι συνήθειες των πολιτών

βόλτα με ποδήλατα στον Φλοίσβο

Με ανοιχτή επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, συγκοινωνιολόγοι προτείνουν μια σειρά μέτρων και λύσεων για ποδήλατα και πεζούς, μιας που οι πολίτες άλλαξαν τις συνήθειες, λόγω των περιοριστικών μέτρων εξαιτίας του κορωνοϊού. 

Έρευνα: Πώς ζουν οι Έλληνες στην πανδημία του κορωνοϊού

Το περπάτημα, το τρέξιμο και το ποδήλατο μπήκε πιο δυναμικά στη ζωή μας, το τελευταίο δίμηνο, μιας που ήταν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους άσκησης σε εξωτερικό χώρο, την περίοδο της καραντίνας. 

Έρευνα: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες σχεδιάζουν να κάνουν καλοκαιρινές διακοπές

Έτσι λοιπόν για να μη διαφοροποιηθούν και να συνεχίσουν αυτοί οι τρόποι άθλησης, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν:

-Μείωση του ορίου ταχύτητας στο αστικό οδικό δίκτυο από 50 χλμ/ώρα σε 30 χλμ/ώρα.
- Προσωρινή μετατροπή τμημάτων του τοπικού ή συλλεκτήριου οδικού δικτύου σε οδούς αποκλειστικής χρήσης πεζών και ποδηλάτων. 
- Εποχική ή εκ περιτροπής απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων σε κεντρικές οδούς (ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές).
- Αποτροπή μηχανοκίνητης διαμπερούς κυκλοφορίας στο τοπικό οδικό δίκτυο σε περιοχές κατοικίας 
- Άμεση δημιουργία διαδρομών ποδηλάτου ή επέκτασης πεζοδρομίων με χρήση υλικών διαχωρισμού (από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία) όπως πλαστικά κολωνάκια ή ζαρντινιέρες. 
- Απελευθέρωση του ελεύθερου χώρου των πεζοδρόμιων από εμπόδια.
- Δημιουργία μικρών πάρκων στον δρόμο (Parklets) με κατάργηση 2–3 θέσεων στάθμευσης στα πρότυπα επιτυχημένων εφαρμογών σε πόλεις του εξωτερικού.

Οι συγκοινωνιολόγοι ζητούν από τα συναρμόδια Υπουργεία να θεσμοθετήσουν για την επίσπευση των διαδικασιών ανάθεσης, έγκρισης και εφαρμογής των εν λόγω κυκλοφοριακών μελετών έκτακτου χαρακτήρα και να δοθεί επαρκής χρηματοδότηση για την υλοποίηση των παραπάνω μέτρων.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top