Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 D3 Geartronic

Ιδανική επιλογή για συγκεκριμένους λόγους 

Volvo XC40 D3 Geartronic

Όταν ξεκινάς να αγοράσεις ένα  αυτοκίνητο και έχεις στο μυαλό σου ως πρώτη προϋπόθεση την ασφάλεια τότεείναι απολύτως  λογικό να στραφείς στην Volvo. Ποιο Volvo όμως; Η απάντηση είναι ότι η Σουηδική εταιρεία δεν κάνει εκπτώσεις στην ασφάλεια και στον εξοπλισμό σε κανένα από τα μοντέλα της, Οι επιταγές της εποχής ορίζουν κατηγορία SUV. Έτσι ο συνδυασμός αυτών των δυο, μαζί με την επιθυμία των υποψηφίων αγοραστών να αποκτήσουν αυτοκίνητο με …συμμαζεμένες διαστάσεις οδηγούν στο Volvo Xc40. To μοντέλο της δοκιμής μας είχε στο πίσω μέρος το ταμπελάκι με τον κωδικό D3 που καθορίζει τον κινητήρα που «φορά». Ας ξεκινήσουμε την δοκιμή του  Volvo XC40 με τον δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα  diesel  με ένα τούρμπο, που αποδίδει 150 άλογα που μοιάζει ιδανική επιλογή με βάση τα παραπάνω..


Εξωτερικά ακολουθείται η γνωστή σχεδιαστική αυτότητα των υπολοίπων μοντέλων της σειράς XC. Χωρίς καμία  extreme σχεδίαση με απλές και ελιτίστικες γραμμές  και   συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Η μεγάλη  μάσκα μπροστά «φωνάζει» ότι είναι Volvo  με το διακριτικό σήμα και την μεγάλη διαγώνια νικελένια  γραμμή, ενώ τα καθαρά φωτιστικά σώματα ακολουθούν την λιτή σχεδιαστική ταυτότητα. του μοντέλου.

Στο πλάι την διαφορά κάνουν τα γωνιακά «σηκώματα» στις πίσω πόρτες, τα οποία όμως δεν περιορίζουν αισθητά την θέα των επιβατών. Ο Ian Kettle, υπεύθυνος εξωτερικού σχεδιασμού, είπε ότι κατά την διάρκεια της σχεδίασης του αυτοκινήτου επηρεάστηκε από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τις σύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές. Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά: “Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ισχυρό χαρακτήρα. Από την πρώτη ημέρα, το αποκαλούσα ένα 'σκληρό μικρό ρομπότ'. Οφείλεται στο παρουσιαστικό του, τις επιφάνειές του και την παιχνιδιάρικη διάθεσή του.”


Περνώντας στο εσωτερικό παρατηρείς την εξίσου απλή σχεδιαστική γραμμή του ταμπλό το οποίο είναι κατασκευασμένο από μαλακά πλαστικά . Στην μέση του ξεχωρίζει η Hi tech οθόνη αφής των  9 ιντσών κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη που διαθέτει ε ελληνικό μενού και φουλ πληροφόρηση για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας. Η λειτουργία του είναι απλή για κάποιον που γνωρίζει τον χειρισμό ενός τάμπλετ  αλλά καλό θα είναι να διαθέσετε -με σταματημένο το όχημα- ένα μικρό χρονικό διάστημα  για να εξοικειωθείτε μαζί της. Στα Hi tech στοιχεία ανήκει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι  Η αίσθηση ευρυχωρίας ενισχύεται και  από την μεγάλη γυάλινη πανοραμική οροφή. Οι τελευταίοι  έχουν στην διάθεση τους και πολλούς χώρους για τα μικροαντικείμενα τους.  Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στα 460 λίτρα και διαθέτει διπλό πάτωμα και πρακτικούς γάντζους για να μην μετακινούνται τα μικροπράγματα. Η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει και κλεινει ηλεκτρικά, κάτι που διευκολύνει την ζωή του… φορτωτή.


Καθόμαστε στην θέση του οδηγού με την πολύ καλή πλευρική  στήριξη και της μέσης και ξεκινάμε πατώντας το στρογγυλό μπουτόν  εκκίνησης. .Στην «καρδιά» του XC40  της δοκιμής υπάρχει ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 3.750 σ.α.λ και τα   32,6 κιλά ροπής στις 1.750-3.000 σ.α.λ. Στην αχρή όταν πατάς το γκάζι ακούς ένα… γουργουρητό που εκδηλώνει τον χαρακτήρα του μοτέρ αλλά από εκίνη την στιγμή και μετά όλα ησυχάζουν. Ο πετρελαιοκινητήρας εντυπωσιάζει με την απόδοση τους αλλά και με την πολιτισμένη λειτουργίας του που παραπέμπει σε βενζινοκινητήρα .

Μπορεί να μην έχεις τα 190 άλογα του μεγαλύτερου »αδελφού» του όμως δεν έχεις κανένα παράπονο από ον τρόπο που αποδίδει την δύναμη τους σε όλη την κλίμακα στροφών. Απόλυτος συμπαραστάτης το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κιβώτιο Geartronic με τις 8 σχέσεις . Επιπλέον έχεις την δυνατότητα μέσω του κοντού και εύχρηστου μοχλού ταχυτήτων- τύπου joystick- που κινείται χωρίς το πάτημα κάποιου πλήκτρου-  να αλλάζεις σειριακά τις σχέσεις.. Το κιβώτιο ταχυτήτων στο πάτημα του γαζιού κρατά χαμηλά τις  στροφές αλλά όταν επιθυμήσεις να αναπτύξεις ταχύτητα κατεβάζει τις σχέσεις και τις ανεβάζει δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα  έρχονται σε 9,6 δευτερόλεπτα ενώ μνε άνεση βλέπεις την βελόνα του ταχύμετρου να σκαρφαλώνει στα 200 plus χιλιόμετρα. Υπάρχουν οι επιλογές προγραμμάτων οδήγησης επιλέγεις αν θέλεις να κινηθείς με βάση την οικονομία καυσίμου, η την άνεση κίνησης ή επιλέγοντας την σπορ ή ακόμη το πρόγραμμα για   την κίνηση εκτός  δρόμου. Comfort, Individual, Dynamic, Eco και Off Road). Σε μικτές συνθήκες οδήγησης είδαμε την κατανάλωση στα 7,5 λίτρα /100χλμ.


Στον δρόμο τώρα μας άρεσε η αίσθηση της στιβαρότητας που δίνει το XC40. ;Άνετο και ταξιδιάρικο  με εξαιρετική  ευστάθεια τον ανοιχτό δρόμο και ανεπηρέαστο από τους πλευρικούς ανέμους «καταπίνει» τις μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας το  γνώριμο  στους οπαδούς της Σουηδικής μάρκας αίσθημα .Το τιμόνι είναι ελαφρύ και προσφέρει καλή πληροφόρηση οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες με βάση και την απόσταση από το έδαφος. Βέβαια υπάρχει και η πληθώρα των συστημάτων ασφάλειας όπως το σύστημα   αποφυγής σύγκρουσης ,της διατήρησης λωρίδας και πολλά άλλα  που μας έχει συνηθίσει  η Volvo. Η ενεργοποίηση τους γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης.Η κίνης εκτός δρόμου είναι εύκολη σε σχετικά  χωματόδρομους αλλά δεν πρέπει να ξεχαστείς και να  χωθείς σε τίποτα βαθιές λάσπες  γιατί ί εκεί θα τα βρεις… μπαστούνια λόγω έλλειψη τετρακίνησης..


Σε τελική ανάλυση το Volvo ΧC40 αν και βρίσκεται στην βάση της γκάμας XC αποτελεί ένα όχημα που προσδίδει  κύρος στον ιδιοκτήτη  του , εμπνέει ασφάλεια και λόγω  ονόματος αλλά και … οπτικής και προσφέρει άνετα και ξεκούραστα ταξίδια. .Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας  από την βασική έκδοση με φώτα led ,7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα ,  διατήρηση λωρίδας, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με 9άρα οθόνη τύπου τάμπλετ ,με ψηφιακό πίνακα οργάνων και αυτόματο κλιματισμό. Η τιμή για την βασική έκδοση με πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας είναι στα  37600 ευρώ. 

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top