H Volvo παίρνει πρωτοβουλίες ειδικά για την ασφάλεια των γυναικών  

Στόχος ο μηδενισμός  των δυστυχημάτων

Volvo Ασφάλεια Γυναικών 

Η έρευνα της Volvo  αποκαλύπτει το πώς οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν ορισμένους τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης. Για παράδειγμα, διαφορές στην ανατομία και την αντοχή του αυχένα ανάμεσα στο μέσο άνδρα και στη μέση γυναίκα συνεπάγονται ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να υποφέρουν από τραυματισμό του αυχένα τύπου "whiplash" σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.
Με βάση αυτές τις μελέτες και τις δικές της έρευνες ατυχημάτων, η Volvo δημιούργησε ψηφιακά ανδρείκελα για δοκιμές σύγκρουσης, ώστε να κατανοήσει καλύτερα αυτά τα ατυχήματα και να αναπτύξει τεχνολογίες ασφαλείας που βοηθούν στην προστασία τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών με εξίσου αποτελεσματικό τρόπο. Ο πρώτος καρπός αυτής της δράσης ήταν το WHIPS, το σύστημα προστασίας από τραυματισμό τύπου "whiplash", που παρουσιάστηκε το 1998 και συνεισέφερε στη χαρακτηριστική εμφάνιση που έχουν τα καθίσματα και τα προσκέφαλα των αυτοκινήτων της Volvo.

Η Volvo ανακοίνωσε  σημαντικές δράσεις, στην τελική ευθεία για την επίτευξη του οράματός της για την ασφάλεια (Vision 2020) που προβλέπει ότι από το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο Volvo: η σουηδική εταιρεία ανοίγει πρώτη τη συζήτηση για "σημαντικά κενά" στην ασφάλεια που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του οδηγού και ανακοινώνει ότι από το επόμενο έτος θα εφαρμόσει στα αυτοκίνητά της νέα συστήματα για την πρόληψη των ατυχημάτων που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Πρόκειται για αισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά και για το Care Key, με το οποίο ο οδηγός θέτει όριο ανώτατης ταχύτητας στο αυτοκίνητο πριν το δανείσει σε άλλους. Τα νέα συστήματα, μαζί με τη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όλα τα νέα Volvo, καθώς και με τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κατατείνουν συνολικά σε έναν κοινό στόχο: στην ενίσχυση της ασφαλέστερης οδήγησης. 

Πιο πρόσφατα, η έρευνα της Volvo έδειξε ότι υπάρχει πρόβλημα τραυματισμού της οσφυϊκής μοίρας (μέσης) για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από φύλο και μέγεθος. Περαιτέρω ανάλυση και μελέτη οδήγησαν τη Volvo να εστιάσει στους κινδύνους των τραυματισμών που προκύπτουν όταν ένα όχημα εκτρέπεται από το δρόμο. Η σχετική τεχνολογία που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο XC90 και υπάρχει πλέον σε όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα SPA, είναι ένα σύστημα απορρόφησης κρούσης στα καθίσματα, που είναι πολύ πληρέστερο από αυτό που επιβάλλουν οι ισχύοντες κανονισμοί στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.Η Volvo πιστεύει ότι η μέθη και η απόσπαση προσοχής μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων στα οχήματα, που θα παρακολουθούν τις αντιδράσεις του οδηγού και θα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρεμβαίνει στην περίπτωση που ένας οδηγός έχει επηρεαστεί από ουσίες ή δεν δείχνει καθόλου προσοχή στο δρόμο, δεν ανταποκρίνεται σε προειδοποιητικά σήματα και κινδυνεύει να εμπλακεί σε ατύχημα που θα έχει ως αποτέλεσμα σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα, την οποία η Volvo στοχεύει να αντιμετωπίσει θέτοντας ένα ανώτατο όριο, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης και η απόσπαση της προσοχής αποτελούν ακόμη δύο βασικά πεδία που προκαλούν ανησυχία στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Τα τρία αυτά ζητήματα αποτελούν "βασικά κενά" στην πορεία για την επίτευξη του οράματος της Volvo για μηδενικά δυστυχήματα και κινητοποιούν τη σουηδική εταιρεία στο να εστιάσει και σε επιπλέον παράγοντες.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top