Οδηγούμε το νέο SsangYong Tivoli 1,6 diesel

Έντιμη πρόταση με Ευρωπαϊκό προσανατολισμό

Οδηγούμε το νέο SsangYong Tivoli 1,6 diesel

H SsangYong  είχε καιρό να παρουσιάσει  ένα πραγματικά ενδιαφέρον μοντέλο και το έκανε τώρα με το νέο Tivoli το οποίο αν μη τι άλλο δείχνει ότι έχει κατανοήσει τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών.  Το νέο μοντέλο έχει να αντιπαρατάξει απέναντι στους  ανταγωνιστές του, τεχνολογία ,εμφάνιση , προσεγμένη ποιότητα κατασκευής  , οικονομικό κινητήρα και το κυριότερο μια τιμή που το καθιστά μια έντιμη λύση για τους οικογενειάρχες που επιζητούν αυτά τα  προσόντα. Το Tivoli διαθέτει ένα όμορφο αμάξωμα  με Ευρωπαϊκές γραμμές  χωρίς εξαλλοσύνες στις οποίες κατέφευγαν  οι φίλοι μας από την Κορέα  για να εντυπωσιάσουν το κοινό. 

Μπροστά ξεχωρίζουν τα επιθετικά φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με την όμορφη μάσκα , τα έντονα φουσκώματα σε «ώμους» και στους  θόλους ενώ μεγάλο ενδιαφέρον σχεδιαστικά φέρει το πίσω μέρος  με τα φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν τα πλευρά του αμαξώματος . Με μήκος στα 4,2 μέτρα με  μεταξόνιο 2.6 μέτρων το Tivoli αν μη τι άλλο σε προϊδεάζει ότι οι επιβάτες θα έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους. 

Περνώντας ς στο εσωτερικό βλέπεις ότι οι σχεδιαστές έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν ένα φιλικό περιβάλλον με το ταμπλό να ακολουθεί στο πάνω μέρος μια τοξοειδή γραμμή και να αποτελείται από σκληρά πλαστικά που υπολείπονται άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων.Όμως η συναρμογή τους είναι ιδιαίτερα προσεγμένη ενώ την παράσταση ‘κλέβει» η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του . Σε αυτή προβάλλονται όλες οι πληροφορίες για τα συστήματα του αυτοκινήτου μεταξύ τρων οποίων και η κάμερα οπισθοπορείας που εκμηδενίζει τις όποιες δυσκολίες λόγω των φαρδιών πίσω κολώνων. Το συνολικό αποτέλεσμα μαζί με τα 423 διαθέσιμα λίτρα στον χώρο αποσκευών με το διπλό πάτωμα ικανοποιεί και με το παραπάνω  ακόμη και σε αυτούς που εκ του προοιμίου είναι  … «εχθρικοί» σε κάθε τι μη Ευρωπαϊκό.

 

Άλλωστε όπως είπαμε και στην αρχή ο σκοπός τω υπευθύνων  της SsangYong  ήταν το Tivoli να κατασκευαστεί με βάση τις ανάγκες των οδηγών της Γηραιάς Ηπείρου. Ο εξοπλισμός του επίσης ακολουθεί και με το παραπάνω θα λέγαμε τον εξοπλισμό πολύ ακριβότερων  αυτοκινήτων της κατηγορίας και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας,  το σύστημα Προειδοποίησης και αποφυγής με αυτόματο φρενάρισμα σε επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση και ,το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, όμως σημασία έχει και το τι κάνει στον δρόμο  

Ξεκινάμε γνωρίζοντας ότι το Tivoli έχει στην «καρδιά» του  έναν  υπερτροοφοδoτούμενο  πετρελαιοκινητήρα 1, 6 λίτρων e-XDi160, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας E-VGT 5ης γενιάς . Εδώ έρχεται ακόμη μια ευχάριστη έκπληξη καθώς το μοτέρ με τα 115 άλογα στις  3400 -4000 σ.α.λ. αποδεικνύεται ιδιαίτερα ροπάτο με γραμμική λειτουργία και το κυριότερο αναπτύσσει ταχύτητα χωρίς ξεσπάσματα. Η συνεργασία του με το 6άρο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων αποδεικνύεται ιδανική  και είναι προσανατολισμένη κυρίως προς την οικονομία. Η μέση κατανάλωση των 5-6 λίτρων ανά 100 χλμ. -με το βαρύ δεξί ποδαράκι μας- αποτελεί ένα ακόμη ατού για το Κορεάτικο μοντέλο. Στάνταρ το  σύστημα ISG (Idle Stop & Go).  Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ροπή των 300Nm στις 3400-4400 σ.α.λ. σε βοηθά να κινείσαι με άνεση εντός και εκτός των συνόρων της πόλης . Οι εκπομπές CO2  φτάνουν τα 109 γρ./χλμ. Στον δρόμο από τα πρώτα χιλιόμετρα βλέπεις ότι το Tivoli είναι προσανατολισμένο περισσότερο προς την άνεση των επιβατών .

Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μαλακή ρύθμιση  οι οποίες όμως δεν …στοιχίζουν σε υπερβολική κλίσης στις στροφές.  Κινηθήκαμε σε γρήγορους ρυθμούς τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δευτερόλπετα με τεική τα 180 χλμ./ώρα και είδαμε ότι σύστημα διεύθυνσης  δίνει πολύ καλή πληροφόρηση έχει το σωστό βάρος  ενώ και στις κλειστές καμπές του δρόμου το αυτοκίνητο παρά το αυξημένο ύψος πατάει καλά.

Το αυξημένο  ύψος σε βοηθά να κινηθείς σε κακοτράχαλους δρόμους  εκεί όπου άλλα δικίνητα οχήματα σταματούν ενώ και οι μαλακές αναρτήσεις  αποτελούν σε αυτή την περίπτωση προσόν καθώς απορροφούν τις ανωμαλίες. Το πρόγραμμα με τις τρεις  χαρτογραφήσεις για το τιμόνι  comfort, normal, sport αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο για τον οδηγό που στο τέλος της διαδρομής εκτιμά ότι το Tivoli προσφέρει πολλά πράγματα μεταξύ των οποίων ξεκούραστο ταξίδι για τον ίδιο και για την οικογένεια του ή τους φίλους του μετά από  πολλές  ώρες.

Και πάμε στο θέμα της τιμής. ΟΙ τιμές ξεκινούν από τα 19140 ευρώ για την βασική έκδοση με προηγμένο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας  και με 5 χρόνια δωρεάν service, 5χρόνια εγγύηση  , 5 χρόνια οδική βοήθεια και εγγυημένη τιμή επαναγοράς μετά από 55 μήνες. Είπαμε είναι μια έντιμη πρόταση.

Βαγγέλης Γκούμας 

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top