Ο αποδοτικός, συμπαγής και ισχυρός κινητήρας έχει αποσπάσει 10 διακρίσεις ‘International Engine of Year’ από το 2012 που λανσαρίστηκε. Ο κινητήρας βενζίνης 1.0L EcoBoost της Ford ανακηρύχθηκε ο ‘Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω των 1000 κυβικών εκατοστών’ στο θεσμό βραβείων International Engine of the Year 2017, για έκτη συνεχή χρονιά. Ο 1.0L EcoBoost που κυκλοφορεί σε εκδόσεις με απόδοση 100,125 και 140 ίππους, κινεί ένα στα πέντε νέα Ford που πωλούνται στην Ευρώπη, εκ των οποίων δύο στα πέντε Fiesta. Οι βενζινοκινητήρες  EcoBoost κινούν οχήματα Ford σε όλο τον κόσμο, από το νέο Fiesta μέχρι τα Transit van, pick-up truck, και τα μοντέλα Ford Performance όπως το  RS και το  GT supercar.

Η Ford θα προσφέρει τον 1.0L EcoBoost με καινοτόμο τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου για περαιτέρω μειώσεις εκπομπών CO2 και βελτιωμένη απόδοση καύσης από τις αρχές του 2018. Ο χιλιάρης EcoBoost της Ford ψηφίστηκε ‘Ο Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω των 1000 κυβ. εκ. στο πλαίσιο του θεσμού International Engine of the Year 2017 για έκτη συνεχή χρονιά – που σημαίνει ότι ο συμπαγής και ισχυρός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας παραμένει αήττητος στην κατηγορία του από το 2012 που λανσαρίστηκε.

Η κριτική επιτροπή εκθείασε το συνδυασμό επιδόσεων, οικονομικής κατανάλωσης και τεχνολογίας του κινητήρα. Ο χιλιάρης EcoBoost έχει συγκεντρώσει μέχρι τώρα 10 διακρίσεις International Engine of the Year, μεταξύ των οποίων αυτή του νικητή ανεξαρτήτως κατηγορίας επί τρεις φορές (αριθμός ρεκόρ) και του ‘Καλύτερου Νέου Κινητήρα’.

«Ο χιλιάρης κινητήρας μας EcoBoost έχει αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού, και συνιστά πρότυπο για συμπαγείς αποδοτικούς κινητήρες με προηγμένη υπερσυμπίεση EcoBoost, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και τεχνολογίες Twin-Independent Variable Camshaft Timing,» σχολίασε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, της Ford Ευρώπης. «Ακόμα και με 10 βραβεία International Engine of the Year στο παλμαρέ μας, εξακολουθούμε να βρίσκουμε τρόπους εξέλιξης της τεχνολογίας ώστε να προσφέρουμε περισσότερα οφέλη στους πελάτες μας από αυτό το βραβευμένο, μικρό μηχανικό σύνολο.»

Ο οικονομικός, τρικύλινδρος 1.0L EcoBoost αναδείχτηκε ‘Καλύτερος Κινητήρας Κάτω των 1000 κυβικών εκατοστών’ από μία κριτική επιτροπή 58 δημοσιογράφων αυτοκινήτου από 31 χώρες.Ο 1.0L EcoBoost με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου, από τις αρχές του 2018 θα προσφέρει μειωμένο λειτουργικό κόστος απενεργοποιώντας αυτόματα έναν από  τους κυλίνδρους όταν δεν θα είναι απαραίτητος όλος ο κυβισμός του, όπως στο ρολάρισμα ή κατά τη λειτουργία υπό ελαφρύ φορτίο. Παράδειγμα προηγμένης μηχανολογίας που επιτρέπει στη Ford να προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους πελάτες με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης, diesel και ηλεκτροκινητήρες, η τεχνολογία αυτή μπορεί να αποσυνδέει και να συνδέει εκ νέου ένα κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα  του ματιού.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: