Τα μυστικά για να χάσεις κιλά

Δε θέλει μόνο κόπο, θέλει και τρόπο

Χάσιμο Κιλών

Οι πλείστες γυναίκες που θέλουν να χάσουν κιλά, καταφεύγουν σε τάχα μαγικές δίαιτες, που όλες έχουν ένα κοινό, αποκλείουν συγκεκριμένα είδη τροφών και στο τέλος όσα κιλά χάσεις, αργά ή γρήγορα τα ξαναπαίρνεις.

Άρα, έχει σημασία το πώς χειρίζεσαι τη διαδικασία της δίαιτας, αν θες να έχεις μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Τι κάνεις λοιπόν; 

Καταρχάς, κάνεις ένα βήμα κάθε φορά. Δε θα χάσεις πέντε κιλά σε μια βδομάδα, ούτε εκεί που έτρωγες κάθε μέρα γλυκό, θα τα κόψεις διά ροπάλου. Διότι ο οργανισμός σου θα αντιδράσει και με μαθητική ακρίβεια θα ενδώσεις πιο γρήγορα στον όποιο πειρασμό. Άρα, αρχίζεις τις απαγορεύσεις σταδιακά. Αν για παράδειγμα, παραγγέλνεις συχνά απ' έξω, κόβεις πρώτα το delivery και αρχίζεις το μαγειρευτό φαγητό. Είναι σημαντικό να ξέρεις τι τρως. Επίσης, αν έμενες για ώρες νηστική και μετά καταβρόχθιζες ό,τι έβρισκες στο πέρασμα σου, αρχίζεις τα μικρά τακτικά γεύματα, κάθε 3 με 4 ώρες. Αν καταναλώνεις πολλά αναψυκτικά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αρχίζεις να τα μειώνεις σταδιακά μέχρι να τα κόψεις εντελώς και επιδιώκεις να πίνεις πολύ νερό, ειδικά τώρα το καλοκαίρι. Αν είσαι γλυκατζού, κάνεις το ίδιο με τα αναψυκτικά. Μειώνεις σταδιακά την κατανάλωσή τους και χρησιμοποιείς τα επιδόρπια σαν ένα είδος επιβράβευσης στον εαυτό σου. Δηλαδή, αν κατακτάς τους στόχους σου, τρως ένα μικρό γλυκό στο τέλος της βδομάδας. 

Δε χρειάζονται στερήσεις, ούτε υπερβολές. Σε όλα στη ζωή, όπως και στη διατροφή, χρειάζεται μέτρο. Θέσε ρεαλιστικούς στόχους. Δεν γίνεται να χάσεις 10 κιλά μέσα σε έναν μήνα. Επίσης, μπορεί να μη χρειάζεται καν να χάσεις δέκα κιλά. Καμιά φορά, εμείς οι ίδιοι δεν έχουν την πραγματική εικόνα του σώματός μας. Γι΄αυτό είναι σημαντικό να μην κάνεις μόνη σου πειράματα, αλλά σε αυτή τη διαδρομή να έχεις δίπλα σου έναν διατροφολόγο/διαιτολόγο. 

Κάθε σωματότυπος άλλωστε είναι διαφορετικός. Γι΄αυτό, είναι σημαντικό να ακολουθείς ένα διατροφολόγιο βάσει του δικού σου σωματότυπου και βάσει των δικών σου θερμιδικών αναγκών. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που θα λάβει υπόψη του ένας ειδικός, όπως το φύλο, την ηλικία και τις θερμίδες που καις καθημερινά. Το ξέρεις άλλωστε εκ πείρας. Αλλιώς ήταν ο μεταβολισμός στα 20 κάτι σου και αλλιώς στα 30 κάτι σου. Δεν μπορείς να έχεις τις ίδιες απαιτήσεις από τον εαυτό σου. Είναι καίριας σημασίας να μην είσαι επικριτκή με τον εαυτό σου. Οι προσδοκίες, αλλά και οι απαιτήσεις σου να είναι ρεαλιστικές. 

Δεν πρέπει να μπαίνεις στο τριπάκι να χάσεις κιλά λίγο πριν το καλοκαίρι. Πρέπει η ισορροπημένη διατροφή να σου γίνει τρόπος ζωής. Σίγουρα, θα υπάρχουν περίοδοι που θα το παρακάνεις ίσως λίγο περισσότερο, αλλά αν ακολουθείς μια σωστή διατροφή, θα σου είναι πιο εύκολο να επανέλθεις και δε θα βάλεις κιλά τόσο εύκολα σε σχέση με το παρελθόν. Πέρα από τη διατροφή όμως, πρέπει να εντάξεις στην καθημερινότητά σου και την άσκηση. Μπορεί να είναι από περπάτημα και ποδηλασία, μέχρι να γραφτείς σε γυμναστήριο. Απλώς να θυμάσαι πως ένεκα της πανδημίας, πρέπει πρώτα να κλείνεις ραντεβού. 

Πηγή: mylife.com.cy

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top