Δοκιμή: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Η επιτυχία συνεχίζεται

Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Το Honda CR-V μαζί με το Civic είναι  μοντέλα που έχουν γράψει χρυσές σελίδες στην ιστορία της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.. Από την πρώτη  ημέρα κυκλοφορίας του, πριν από 24 χρόνια το 1995 σε παγκόσμιο επίπεδο  βρίσκεται  στις τρεις πρώτες θέσεις  των πωλήσεων στην συγκριμένη κατηγορία με 9,5 εκατομμύρια συνολικές ταξινομήσεις. Τώρα στην πέμπτη γενιά του βρίσκεται στα καλύτερα του τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και σε κινητήρα και τεχνολογία. Ίσως το πιο σημαντικό είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που έρχεται αυτούσιος από το Civic  με τον αγαπημένο για την Ελλάδα κυβισμό των 1,5 λίτρων με τα 193άλογα και την προηγμένη τετρακίνηση.  


Εξωτερικά το Honda CR-V είναι πραγματικά εντυπωσιακό από όποια πλευρά και αν το  κοιτάξεις. ,Μπροστά τα επιθετικά φωτιστικά σώματα , η μεγάλη μάσκα με τα μεγάλα φιλέτα  νίκελ και  το μυώδες καπό συνθέτουν ένα σύνολο  που κάθε άλλο παρά αδιάφορο αφήνσει τον οδηγό του μπροστινού αυτοκινήτου πο κοιτάζει από τον μεσαίο καθρέφτη.  Όμως η σχεδίαση δεν είναι «φρου-φρου και αρώματα» καθώς η  αεροδυναμική περιλαμβάνει μια  ενεργή γρίλια για το ψυγείο  η οποία συνεισφέρειι  στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή στο Cd: 0,31.


Στο πίσω μέρος τα στενά φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ ενώνονται με μια φαρδιά νικελένια λωρίδα  δίνοντας μια Αμερικανιά στην σχεδίαση. Το CR-V «πατάει σε νέα πλατφόρμα  η οποία  αν και είναι ελαφρύτερη έχει 25% μεγαλύτερη  στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το  νέο CR-V έχει αυξημένο πλάτος κατά 35 χλστ φτάνοντας στα 1855 χλστ.  Το μήκος είναι μικρότερο κατά 5 χλστ. στα 4.600 χλστ. ενώ  το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 32 χλστ. φτάνοντας στα 2.662 χλστ.. Όμως το νέο μοντέλο ψήλωσε κατά  χλστ. (1.689 χλστ. ενώ αυξημένη είναι και η  απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 35 χλστ φτάνοντας στα 201 χλστ. στην έκδοση  AWD . Αποτέλεσμα είναι οι τεράστιοι χώροι για τους επιβάτες ,ειδικά για τους πίσω που μπορούν να κάθονται ακόμη και… σταυροπόδι καθώς το τούνελ του δαπέδου είναι σχεδόν ανύπαρκτο .


 Ο χώρος αποσκευών είναι  μεγάλος στα 561 λίτρα τιμή που ανεβαίνει στα 1.756 λίτρα  με την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα οποία έχουν  και πλάτες  που ρυθμίζονται σε κλίση . Η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει ακόμη και με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα . Ο χώρος φόρτωσης είναι επίπεδος και διαθέτει δάπεδο δύο θέσεων.. Στα ίδια καλά επίπεδα είναι και η εργονομία εσωτερικά με τις θήκες για τα μικροαντικείμενα να περισσεύουν εδικά στην κεντρική κονσόλα.

Το ταμπλό είναι σύγχρονο σχεδιαστικά με μαλακά πλαστικά και φιλέτα ανοιχτόχρωμου ξύλου ακόμη και στις πόρτες που δίνουν μια νότα πολυτέλειας. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, διαμορφώσιμος, τονίζοντας την hi tech ;εικόνα του αυτοκινήτου.. 
Η τελευταία συμπληρώνεται από την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών  του συστήματος πολυμέσων infotainment Honda Connect.9 DAB radio, Apple CarPlay και Android ) όπου προβάλλονται εκτός των άλλων πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης Garmin και της κάμερας οπισθοπορείας. με πλοηγό Garmin, Στάνταρ είναι πλέον από την βασική έκδοση  το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall. Εντυπωσιακό είναι το σύστημα ασφαλείας Honda SENSING με την κάμερα και το ραντάρ. 


Όμως  βασικός πρωταγωνιστής στο νέο Honda CR-V είναι ο γνώριμος (όπως είπαμε) από το νέο Civic  υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 VTEC,  ειδικά ρυθμισμένο . (2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων με  άμεσο ψεκασμός. Η απόδοση του εντυπωσιάζει τόσο στα  νούμερα  όσο και στην αίσθηση.  Τα  193 άλογα στις  5.600 σ.α.λ.. δίνουν πολύ καλές επιδόσεις στο SUV των 1.520 κιλών με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ./ωρα. Η ελαστικότητα του κινητήρα είναι χαρακτηριστική με τα  24,8 κιλά  ροπής  να μην εντυπωσιάζουν αλλά να προσφέρονται σε ευρύ  κύκλο στροφών από τις  2000-5000 σ.α.λ.

Στην πράξη η αίσθηση της δύναμης που προσφέρει παραπέμπει σε σαφώς μεγαλύτερο κυβισμό  Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενης σχέσης CVT  με τις 7 εικονικές προεπιλεγμένες σχέσεις και με την συμπαράσταση ειδικού συστήματος  που παρέχει και  φρενάρισμα από τον κινητήρα. Επιπλέον έχεις την δυνατότητα αλλαγής και με τα «αυτάκια» πίσω  από  το πολύ-λειτουργικό τιμόνι . Το οδηγικό πρόγραμμα ECON προσφέρει εκτός από την οικονομία και αλλαγές ταχυτήτων που παραπέμπουν όχι σε κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων αλλά σε διπλού συμπλέκτη χωρίς «πατιναρίσματα» .Στην επιλογή προγράμματος Sport, οι στροφές ανεβαίνουν με ταυτόχρονη αύξηση του θορύβου  που μετριάζεται κάπως από  το σύστημα Active Noise Cancellation.

Στον ανοιχτό δρόμο και με «μαλακό» πόδι όλα λειτουργούν υποδειγματικά και αθόρυβα. Κινηθήκαμε σε επαρχιακούς δρόμους όπου το CR-V δεν δείχνει το βάρος του ούτε το μέγεθος του με ανησυχητικές κλίσεις. Με το σύστημα διεύθυνσης να διαθέτει ακρίβεια και καλή πληροφόρηση στους ελιγμούς , χωρίς υποστροφικές τάσεις  και με  το σύστημα ελέγχου ευστάθειας Agile Ηandling Assist που περιλαμβάνει και λειτουργία μεταφοράς ροπής (torque vectoring) το CR-V είναι ένα προβλέψιμο όχημα με ασφαλή οδική συμπεριφορά στην οποία συνεισφέρουν και το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης και το σύστημα  διατήρησης λωρίδας, με το προσαρμοζόμενο cruise control ACC, στοιχεία αυτόνομης οδήγησης. KAS .


Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές σε κομμάτια με πετρώδες έδαφος  αλλά και με μαλακό βαθύ χώμα. Δεν αισθανθήκαμε κάπου ανασφάλεια ότι θα κολλήσουμε καθώς το βελτιωμένο σύστημα  τετρακίνησης  AWD εμπλέκεται πιο άμεσα προσφέροντας έως και το 60% της ροπής στον πίσω άξονα όταν χρειαστεί. Το σύστημα πέδησης αποδείχθηκε αποτελεσματικό ακόμη και όταν το ταλαιπωρήσαμε με συνεχή φρεναρίσματα σε απότομες και κατηφορικές διαδρομές.Όσον αφορά το θέμα της τιμής πριν κρίνετε σε σχέση με τον ανταγωνισμό να έχετε υπόψη και την παροιμιώδη αξιοπιστία της Honda στην πάροδο των ετών . Η βασική έκδοση Comfort ξεκινά από τα €36.550 (με το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Elegance από τα €38.550 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top