Την ώρα που η Ελλάδα είναι ακόμη συγκλονισμένη  από το δυστύχημα  στην Εθνική Οδό , την ώρα  που  μέσα σε διάστημα 6  ημερών έχασαν την ζωή τους 9 συνάνθρωποί μας, και  μόνο τον Φεβρουάριο στην Αττική  13 σκοτώθηκαν σε τροχαία και 500 τραυματίστηκαν, η κυβέρνηση  εξετάζει την μείωση των προστίμων  για  πολλές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας!

Χαρακτηριστικό είναι ότι στον «πόλεμο» της ασφάλτου είχαμε πρόσφατα:  

-9 νεκρούς τις πρώτες  6 μέρες του Μαρτίου

-13 νεκρούς τον Φεβρουάριο μόνο στην Αττική

- 500 τραυματίες.  

«Αντί να σκεφτόμαστε την αύξηση των προστίμων όταν πρόκειται για ερυθρό σηματοδότη ή  την μέθη, το πρόστιμο  των 150 ή 200 ευρώ είναι γελοίο  όταν παραβιάζουμε το όριο ταχύτητας και οι συνέπειες είναι σαν το περιστατικό που είχαμε πριν από λίγες ημέρες στην Εθνική οδό»  δηλώνει στο ρεπορτάζ του Star o Βασίλης Σαρημπαλίδης, δημοσιογράφος Ειδικού Τύπου.

Κατά της μείωσης του προστίμου είναι και οδηγοί, οι οποίοι δηλώνουν στην κάμερα του Star: «Μόνο έτσι καταλαβαίνουμε οι Έλληνες».

Οι αλλαγές, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη, έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια για την οδική ασφάλεια διακομματική επιτροπή της Βουλής.  Η κυβέρνηση πάει αντίθετα στο ρεύμα σημειώνει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών: «Η μείωση των προστίμων στέλνει  εντελώς λάθος μήνυμα. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση  να αναθεωρήσει την απόφασή της».

Τι θα  προβλέπουν τα νέα μέτρα; Μείωση ως και 50% σε σειρά παραβάσεων του Κώδικα, αλλά και  εισαγωγή κοινωνικών κριτηρίων.  Οι παραβάτες οδηγοί  δηλαδή  θα πρέπει να έχουν  διαθέσιμο  και το εκκαθαριστικό της εφορίας  ώστε ανάλογα με το εισόδημά τους,   θα επιβάλλεται και το πρόστιμο

Δηλαδή για την χρήση κινητού το πρόστιμο είναι 100 ευρώ. Αν μειωθεί στο μισό, τότε με την ευνοϊκή ρύθμιση της πληρωμής εντός 10 ημερών φτάνει στα  25 ευρώ.  

Επίσης  θα θεσπιστεί και  η κοινωνική εργασία ως  πρόστιμο, κάτι όμως που δεν έχει διευκρινιστεί πως ακριβώς θα  εφαρμοστεί. Τι γίνεται στα προηγμένα κράτη; Ο Στέλλιος Ευσταθιάδης, συγκοινωνιολόγος στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Π. Μυλωνάς, δηλώνει στο ρεπορτάζ του Star: «Την πρώτη φορά που γίνεσαι παραβάτη, αντί να πληρώσεις πρόστιμο, παρακολουθείς σεμινάρια στα οπο9ία ενημερώνεσαι για τις επιπτώσεις της ταχύτητας τι σημαίνει κράνος ή ζώνη ασφαλείας».

Να σημειωθεί ότι σε παραβάσεις όπως το κόκκινο ή η παραβίαση Stop, δεν αλλάζουν τα  πρόστιμα, ακόμη και αν ο παραβάτης είναι άνεργος.

 

Tags: