Οι καινοτομίες της Ducati που άλλαξαν τις μοτοσυκλέτες

Δείτε με ποιές καινοτομίες της Ducati ήταν παγκόσμιες πρωτιές

Οι καινοτομίες της Ducati που άλλαξαν τις μοτοσυκλέτες

Οι ηλεκτρονικές λύσεις καθιστούν δυνατό το ραφινάρισμα του χαρακτήρα κάθε μοτοσυκλέτας σύμφωνα με την χρήση για την οποία προορίζεται: είτε για να εξασφαλίσει την καλύτερη απόδοση στην πίστα με την Panigale V4, είτε για να προσφέρει το πιο άνετο και συναρπαστικό ταξίδι με τη Multistrada V4.Χάρη σε αυτή τη φιλοσοφία, στο πέρασμα των χρόνων η Ducati παρουσίασε πολλές από τις λύσεις που αργότερα έγιναν μέρος του βασικού εξοπλισμού σε μοτοσυκλέτες διάφορων κατηγοριών.

Οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati

Το 2008, με την 1098R, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το Traction Control σε μια μοτοσυκλέτα, ανεβάζοντας τον πήχυ όσον αφορά στην απόδοση και την ασφάλεια των super sport μοτοσυκλετών.

Μόλις ένα χρόνο αργότερα, ο προβολέας LED που παρουσιάστηκε στη Streetfighter 1100 αποτέλεσε μια ακόμα παγκόσμια πρώτη για τη Ducati.

Το 2010, η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που «άλλαζε χαρακτήρα» χάρη στην παρουσία των Riding Modes: τη Multistrada 1200 S.

Άλλες ηλεκτρονικές καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati περιλαμβάνουν τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων TFT στη Diavel, το 2011, ακόμα ένα παράδειγμα μιας τεχνικής λύσης που έχει γίνει πλέον στάνταρ για μοτοσυκλέτες σε κάθε κατηγορία.

Το 2012, η 1199 Panigale, η οποία έλαβε το βραβείο σχεδιασμού Compasso d'Oro, σηματοδότησε την εισαγωγή στο χώρο της μοτοσυκλέτας των Full-LED φωτιστικών σωμάτων και της ηλεκτρονικής διαχείρισης πέδησης από τον κινητήρα.

Δεδομένου ότι η ασφάλεια αποτελεί μια πολύ σημαντική αξία για τη Ducati, το 2014 ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale, από κοινού με την Dainese, παρουσίασαν την πρώτη μοτοσυκλέτα με ενσωματωμένο σύστημα που επικοινωνούσε με τον αερόσακο στο μπουφάν του αναβάτη: τη Multistrada 1200 Touring D|Air. Εκείνη την εποχή, τα συστήματα αερόσακων δεν εξασφάλιζαν τα σημερινά πρότυπα ασφαλείας, την ίδια στιγμή που το εξελιγμένο σύστημα της Multistrada 1200 Touring D|Air έστελνε το σήμα ενεργοποίησης σε μόλις 20 ms σε περίπτωση σύγκρουσης ή ολίσθησης.

Οι καινοτομίες της Ducati.

Το 2018 η Ducati παρουσίασε το σύστημα Slide By Brake που επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση ισχύος κατά την πέδηση στην Panigale V4, ενώ το 2020, με τη Multistrada V4, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το ραντάρ στον κόσμο των δύο τροχών, κάτι που επέτρεψε την εφαρμογή των συστημάτων Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection.

Το 2023 ακολούθησε η εκτεταμένη απενεργοποίηση κυλίνδρων στη Multistrada V4 Rally, ένα εξελιγμένο σύστημα που, σβήνοντας τους δύο πίσω κυλίνδρους του κινητήρα, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τη θερμότητα. Αυτές είναι οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati στον κόσμο των δύο τροχών, πολλές από τις οποίες είναι πλέον στάνταρ σε μοτοσυκλέτες «άνω των 500 κ.εκ.». (link).

Οι καινοτομίες της Ducati.

Εκτός από τη συνεχή έρευνα για εισαγωγή νέων τεχνικών λύσεων στην αγορά, το τμήμα R&D της Ducati εργάζεται καθημερινά για να εξελίσσει, να τελειοποιεί και να βελτιώνει τις υπάρχουσες μοτοσυκλέτες, χρόνο με τον χρόνο. Αυτό συνέβη, για παράδειγμα, με τους κατόχους Multistrada V4, οι οποίοι έλαβαν δωρεάν, μέσω αναβάθμισης του λογισμικού τα συστήματα Minimum Preload και Easy Lift όταν εισήχθησαν σε μεταγενέστερα μοντέλα, αλλά και αναβαθμίσεις του συστήματος πλοήγησης. Αντίστοιχα οι κάτοχοι Panigale V4 έχουν επωφεληθεί από όλες τις αναβαθμίσεις που έχει υποστεί η Panigale V4 από το 2018 μέχρι σήμερα.

Η Ducati προσφέρει σήμερα μια γκάμα στην οποία κάθε μοντέλο αντιπροσωπεύει ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία του στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και της ασφάλειας, δεδομένου ότι όλες οι Ducati είναι στάνταρ εξοπλισμένες με Cornering ABS και Traction Control.

Το συνεχές έργο ανάπτυξης και βελτίωσης των τεχνικών και τεχνολογικών λύσεων έχει εισαγάγει μια πολύ ευρεία γκάμα λειτουργιών και αυτόνομων συστημάτων σε ολόκληρη τη γκάμα, η οποία σήμερα ποικίλλει από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που διατίθεται στις Panigale V4 και Multistrada V4, έως τα συστήματα όπως τα Ride-by-wire, Traction Control, Quickshift, Riding Mode, Cornering ABS και τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων TFT και σε πιο προσιτά μοντέλα, όπως η Scrambler (link).

Οι καινοτομίες της Ducati.

Μεταξύ των δοκιμών που πραγματοποιούνται από το εξειδικευμένο προσωπικό στο εργαστήριο ηλεκτρικών & ηλεκτρονικών δοκιμών, υπάρχουν εκείνες για την επαλήθευση της λειτουργίας των εξαρτημάτων σε ακραίες θερμικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.Επιπλέον, μέσα στο εργαστήριο, φτάνουν στον έλεγχο κάθε μεμονωμένου ηλεκτρονικού στοιχείου (chip), ακόμη και με το να το αναλύσουν στο μικροσκόπιο και να επαληθεύσουν την ακριβή σύσταση και τη σταθερότητά τους όσον αφορά τις προδιαγραφές ανάπτυξης.

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top