Πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών φαίνεται πως υιοθετεί η εφορία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες πολύ σύντομα θα ξεκινήσει να καλεί σταθερά και κινητά τηλέφωνα οφειλετών για να εισπράξει τις οφειλές.

Ο εφοριακός που θα καλεί κάθε φορά τον οφειλέτη θα του ζητάει να μάθει ακριβώς τη μέρα και την ώρα που θα πάει να πληρώσει τα οφειλόμενα. Θα του υπενθυμίζει μάλιστα ότι σε περίπτωση που δεν τακτοποιήσει τις οφειλές του θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμα ή και την επιβολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης.

Μάλιστα μόνο για φέτος οι εφοριακοί ετοιμάζουν τουλάχιστον 100.000 κλήσεις σε… ξεχασιάρηδες οφειλέτες, ώστε να συμμορφωθούν και να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις του προς την εφορία.

Τηλεφωνήματα θα γίνουν ακόμα και σε φορολογούμενους με μικρά χρέη έως 500 ευρώ, ενώ στο στόχαστρο των εφοριακών είναι όσοι δεν έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ, δήλωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών ή δεν έχουν πληρώσει ποσά ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος ή άλλους φόρους.

Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να μην προκύψουν νέα χρέη προς το Δημόσιο μέσα στο έτος που θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις ήδη φουσκωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Ο εφοριακός θα ενημερώνει τον οφειλέτη για την οφειλή, το ποσό και θα τον ρωτά πότε μπορεί να πάει να την πληρώσει. Εάν ο φορολογούμενος πει ότι δεν μπορεί να πληρώσει, ο υπάλληλος της εφορίας θα του υπενθυμίζει ότι μπορεί να μπει στη ρύθμιση των 12 δόσεων.

Αν δεν πληρώσει την οφειλή ή δεν την ρυθμίσει, τότε θα βρεθεί αντιμέτωπος με αναγκαστικά μέτρα, όπως δεσμεύσεις και κατασχέσεις τραπεζικών καταθέσεων και άλλων περιουσιακών στοιχείων.

Εκτός όμως από τα τηλεφωνήματα, η εφορία θα στέλνει και… e-mails. Κάθε μήνα η ΑΑΔΕ θα αποστέλλει εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά μηνύματα, που χωρίζονται στις εξής κατηγορίες:

  • Μηνύματα υπενθύμισης

Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας. Αποστέλλονται σε μηνιαία βάση (Γ’ κατηγορίας) και τέσσερις φορές ετησίως (Β’ κατηγορίας) λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους, με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.

  • Μηνύματα εντοπισμού

Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών. Αφορούν τις εξής θεματικές ενότητες:

α) ΦΠΑ Β’ και Γ’ κατηγορίας: όταν δεν έχει υποβληθεί η περιοδική δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

β) Φόρος Εισοδήματος φυσικών προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

γ) Φόρος Εισοδήματος Νομικών Προσώπων: όταν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου υπόχρεων.

δ) Πρόσφατες Ληξιπρόθεσμες Οφειλές: όταν δεν έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα ή μέχρι την ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου η/οι βεβαιωμένη/ες οφειλή/ές, που έληξε/αν έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

Tags: