H νέα γενιά του Citroen  C3 απέχει …έτη φωτός σε σχέση  με το προηγούμενο μοντέλο  τόσο από πλευράς  σχεδίασης όσο και  από πλευράς  κινητήρων, αποκτώντας το τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2017» .Η  Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία  έδωσε έμφαση στην αίσθηση που δίνει οπτικά τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Η δυνατότητα μάλιστα εξατομίκευσης  έτσι ώστε  να φτιάξετε αποκλειστικά τα δικό σας μοντέλο. Η Citroen προσφέροντας για το αμάξωμα εννέα επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα και τρεις επιλογές οροφής (λευκή, μαύρη, κόκκινη)  με συνολικά 36 πιθανούς συνδυασμούς  και για το εσωτερικό και  4 επιλογές πακέτων χρωματισμού και υλικών.

Η φυσιογνωμία  του ,βασίζεται στο αντισυμβατικό C4 Cactus δημιουργώντας ένα σούπερ μίνι με «πρόσωπο» που διαθέτει  λεπτά φώτα ημέρας μπροστά και μεγαλύτερους προβολείς ομίχλης ακριβώς από κάτω. Στο πλάι ξεχωρίζουν τα εξτρά airbumps που είναι χαμηλά στις πόρτες δίνοντας τον «αέρα» ενός crossover σε συνδυασμό με τους ογκώδεις προφυλακτήρες. Όλα αυτά δημιουργούν ένα σύνολο που σαν και αυτό δεν υπάρχει άλλο στην κατηγορία. Το πίσω μέρος είναι εμπνευσμένο από το DS3.

Το πεντάθυρο αμάξωμα του C3 έχει διαστάσεις ΜxΠxΥ :3.996×1.749×1.474 χιλ. και προσφέρει  άνετους χώρους για τους επιβάτες και ένα πρακτικότατο χώρο αποσκευών που αγγίζει 300 λίτρα έως τα 922 λίτρα με τετράγωνο σχήμα που εξυπηρετεί απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Όμως οι επιβάτες δεν θα ασχοληθούν τόσο με τους χώρους όσο με το πολύ όμορφο και ξεχωριστό εξωτερικό με την διχρωμία να ανεβάζει ακόμη περισσότερο την διάθεση.

Εντάξει τα πλαστικά είναι σκληρά στο τετραγωνισμένο ταμπλό, διαθέτουν όμως ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμολόγηση και μια δερμάτινη φάσα από την πλευρά του συνοδηγού με κόκκινες ραφές που ανεβάζει την διάθεση. Την μέση του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής  όπου εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες των ηλεκτρονικών συστημάτων  του αυτοκινήτου. Υπάρχει  σύστημα πλοήγησης Citroen Connect Nav on 7" Touch Drive (με λειτουργία αφής ή φωνητικές εντολές) Το νέο C3 λανσάρει την τεχνολογία Mirror Screen με εμφάνιση των smartphone εφαρμογών στην οθόνη.

Εδώ συναντάμε καινοτομίες  όπως την κάμερα  Citroen ConnectedCam, που βρίσκεται στον εσωτερικό καθρέπτη και σου επιτρέπει να τραβήξεις  φωτογραφίες του δρόμου ή να κινηματογραφήσεις σε στάση για 20 δευτερόλεπτα και σε αληθινό χρόνο να καταχωρίσει το βιντεοσκοπημένο  υλικό στο διαδίκτυο. Η κάμερα, καταγράφει τα πάντα που συμβαίνουν μπροστά από το καινούργιο σε γωνία 120 μοιρών. Ακόμη καταγράφει αυτόματα video μέχρι και 1,5 λεπτού σε περίπτωση ατυχήματος.

Ο εξοπλισμός ακόμη και στην βασική έκδοση είναι πλουσιοπάροχος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων  6 αερόσακους  ABS με EBD, Brake Assist, ESP με λειτουργιά αντιολίσθησης και Hill Assist, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (AFIL), σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information), έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του ρυθμιστή ταχύτητας (Intelligent Speed Adaption) και Σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού (Coffee Brake Alert) ράδιο με 4 ηχεία, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack.

Ξεκινάμε και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο που το μικρό τρικύλιδρο μοτέρ των 1,2 λίτρων βγάζει την δύναμη του στον δρόμο. Τα 110 άλογα που εμφανίζονται στις 5500 σ.α.λ. κυριολεκτικά  καλπάζουν με τον γνώριμο θόρυβο τη τρικύλινδρης διάταξης να φιλτράρεται σε ικανοποιητικότατο βαθμό από την καλή ηχομόνωση. Η ροπή των 205 Nm/ 1.500 σ.α.λ. προσφέρει ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές  Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 9, 3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά ακόμη και τα 190 χλμ../ώρα.  Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 ,5 λίτρα αν και ήμασταν …βίαιοι στο πάτημα του δεξιού πεντάλ με το σύστημα start&stop  να μπαίνει σε λειτουργία  πάντα στον σωστό χρόνο. Το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι σαφέστατο στις αλλαγές ,άλλο ένα βήμα προόδου στα μηχανικά μέρη. 

 Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά  είνα9 περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση χωρίς βέβαια να χάνεται το αίσθημα της ασφάλειας ακόμη και στην οριακή οδήγηση. Η  ρύθμιση της ανάρτησης με γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω απορροφά σαν μαγικό χαλί τις ανωμαλίες κρατώντας τον χαρακτήρα των Γαλλικών μοντέλων .Μέσα στην πόλη εκτιμήσαμε το δυνατό σύστημα πέδησης την ευελιξία στην πόλη με το γρήγορο και καλό σε πληροφόρηση τιμόνι με (κύκλο στροφής 10,6 m), αλλά και την ησυχία στο ταξίδι, Η τιμή είναι στα 14605 ευρώ για ένα μοντέλο που «ερωτεύεσαι» πριν καν το οδηγήσεις.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: