Kι όμως κάποιοι υδατάνθρακες βοηθούν στο αδυνάτισμα

Είναι σημαντική πηγή ενέργειας

υδατάνθρακες

Όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε δίαιτα, το πρώτο πράγμα που ακούμε συνήθως, είναι να περιορίσουμε τους υδατάνθρακες. Είναι μεν σημαντικό για να χάσουμε κιλά, αλλά αποδεικνύεται ότι τελικά χρειάζονται να υπάρχουν στη διατροφή μας. 

Αγαπάμε τη γυμναστική: Μένουμε σε φόρμα όλο τον χρόνο

Είναι πραγματικά το πιο παρεξηγημένο στοιχείο της διατροφής σου, όταν σκέφτεσαι το αδυνάτισμα. Είναι το πρώτο που αφαιρείς από το μενού σου όταν ξεκινάς δίαιτα. Όμως, υπάρχει τρόπος, να μετατρέψεις τους υδατάνθρακες σε σύμμαχό σου! Η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc., Γεωργία Καπώλη, εξηγεί ότι, οι υδατάνθρακες παρέχουν στον οργανισμό γλυκόζη, που αποτελεί το βασικό καύσιμο για τη λειτουργία των κυττάρων και του μεταβολισμού. Ωστόσο, δεν είναι ίδιοι όλοι οι υδατάνθρακες.

Γαρύφαλλο: Ιδιότητες, οφέλη κι παρενέργειες

Ποιούς υδατάνθρακες να αποφεύγεις;

Εξαιρετικά επιβλαβείς για την υγεία είναι οι επεξεργασμένοι/ραφιναρισμένοι υδατάνθρακες, υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (ανεβάζουν απότομα και γρήγορα το σάκχαρο), με αποτέλεσμα να πεινάς γρηγορότερα. Οι απλοί υδατάνθρακες που θα ήταν καλό να περιορίσεις στη διατροφή σου είναι τα αναψυκτικά, τα γλυκά, τα τεχνητά σιρόπια, η ζάχαρη, το λευκό ρύζι, το λευκό ψωμί και τα λευκά ζυμαρικά, οι πατάτες (που είναι σύνθετος υδατάνθρακας, αλλά το σώμα τον επεξεργάζεται σαν να είναι απλός).  

Ποιούς υδατάνθρακες να προτιμάς;

– Τους σύνθετους, οι οποίοι αποτελούνται από μεγάλες αλυσίδες μορίων σακχάρων και διασπώνται στον οργανισμό με πολύ πιο αργό ρυθμό. Αυτό σημαίνει ότι κρατάνε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και σε κρατούν χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μειώνοντας την πείνα.

– Ανθεκτικό άμυλο: επιταχύνει το μεταβολισμό σου, μιας και κατά τη διάρκεια της πέψης του ανθεκτικού αμύλου, απελευθερώνει λιπαρά οξέα που ενθαρρύνουν την καύση λίπους, ειδικά στην κοιλιά. Αυτά τα λιπαρά οξέα βοηθούν στη διατήρηση της μυϊκής μάζας, έτσι ενισύχεται ο μεταβολισμός, βοηθώντας στο να χαθούν τα κιλά πιο γρήγορα.

Τρόφιμα πλούσια σε «καλούς» υδατάνθρακες:

– Κριθάρι, βρώμη: λειτουργεί ως κατασταλτικό της όρεξης, μιας και περιέχει 6 γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών, που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης και στην αύξηση του κορεσμού, λόγω του ότι σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

– Σπανάκι: ξεχειλίζει από πρωτεΐνες! Είναι ένα θρεπτικό συστατικό που βοηθά στην αποκατάσταση και ανάπτυξη των μυών. Και θυμήσου: Όσο περισσότερη μυϊκή μάζα έχεις, τόσο περισσότερες θερμίδες καις σε ηρεμία! Επιπλέον, το σπανάκι είναι πλούσιο σε θυλακοειδή, μια ένωση που έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά την επιθυμία για φαγητό και προάγει την απώλεια βάρους.

– Λαχανικά, ολικής αλέσεως δημητριακά & ζυμαρικά: η αυξημένη περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες μειώνει την πείνα και την απορρόφηση του λίπους των τροφών. Ταυτόχρονα, τα συγκεκριμένα τρόφιμα περιέχουν μαγνήσιο και κάλιο, όντας ιδιαίτερα σημαντικά για τη μείωση της κατακράτησης υγρών, που συχνά ανεβάζει τον δείκτη της ζυγαριάς.

– Κίτρινη κολοκύθα: ένα φλιτζάνι αυτού του εξαιρετικά θρεπτικού λαχανικού περιέχει 30% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C. Το σώμα χρησιμοποιεί τη βιταμίνη C για να σχηματίσει μυς και αιμοφόρα αγγεία και μπορεί ακόμη και να ενισχύσει τα αποτελέσματα της άσκησης στην καύση λίπους.

– Κινόα, όσπρια, αρακάς: είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών, που ελέγχουν την όρεξη και τη μυϊκή ενδυνάμωση. Είναι επίσης πλούσια σε φυλλικό οξύ, που προκαλεί την ανάπτυξη των μυών και χαλκό, που ενισχύει τους τένοντες.

Είναι σημαντικό να ελέγχεις τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζεις, για να καταλάβεις αν περιέχουν απλούς ή σύνθετους υδατάνθρακες. Αν είναι φτιαγμένα από αλεύρι ολικής άλεσης, τότε είναι πιο πιθανό να περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες. Και αν υπάρχουν φυτικές ίνες, ακόμα καλύτερα.

Επιμέλεια: MylifeTeam

Πηγή:mylife.com.cy 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top