Δοκιμάζουμε το αυτόματο Fiat 500X 1.6 Multijet που κάνει την ζωή εύκολη

Ανανέωση με ουσία 

Fiat 500X 1.6  Multijet  DCT Δοκιμή

Οι Ιταλοί είναι γνωστοί για τα φινετσάτα αυτοκίνητα τους. Απο συτόν τον κανόνα δεν ξέφυγε και το Fiat 500X το οποίο εκτός από την τελυταία αισθητική ανανέωση, τώρα μπορεί να περηφανεύεται ότι δεν είναι μόνο πιο δυνατό αλλά και πιο...καθαρό. Το τελευταίο οφείλεται στην  αναβάθμιση του δέχθηκε ο ήδη αποδοτικός diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 120 άλογα και καλύπτει τις σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων. Το 500Χ από το όνομα και μόνο καταλαβαίνει ο καθένας, ότι φέρει τα γονίδια του μικρού 500 αλλά και την χάρη του τελευταίου. Χωρίς να έχει κραυγαλέα σχεδιαστικά στοιχεία ενός εκτός δρόμου οχήματος , με την πρωτη ματιά καταλαβαίνεις ότι έλκει την καταγωγή του από το μικρό 500 ,στο πιο ψηλό και στο πιο...φουσκωμένο .

Μάλιστα στην έκδοση Cross διαθέτει και όλα τα στοιχεία που του δίνουν την εμφάνιση ενός οχήματος που είναι σχεδιασμένο να κινείται και στον χωματόδρομο. Μιλάμε για τις πλαστικές  προστατευτικές ποδιές και τις ράγες οροφής που "αγριεύουν' την εμφάνιση του τόσο...όσο πρέπει. Το 500Χ από την άλλη πλευρά αντίθετα με αλλά παρόμοια οχήμνατα όπως έιναι το ξαδελφάκι του Jeep Renegade, δεν είχει σκληρή σχεδίαση αλλα΄ακολουθεί πιο ..ομαλή με καμπύλες νέους στρογγυλούς προβολείς τεχνολογίας led , νέους  προφυλακτήρες και πίσω επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Το αποτέλεσμα είναι ελκυστικό και πιο ...ήπιο σε σχέση με άλλα εκτός δρόμου χοήματα.  


Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με το πριν την ανανέωση μοντέλο. Υπάρχει συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών στην μέση του ταμπλό τα οποία είναι  βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος.  Οι αλλαγές όμως είναι πολλές και δεν είναι ορατές. Στα...φανερά είναι η μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη 7 ντσών στο κέντρο του ταμπλό που πλέον  διαθέτει και περισσότερες λειτουργίες.

Υπάρχει και μια δεύετρη για επιμέρους λειτουργίες ανάμεσα στα δυο αναλογικά όργανα. Το σύστημα infotainment  με την κάμερα  οπισθοπορείας έχει μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας U Connect με λειτουργία mirror link για Apple CarPlay και Android Auto.Στα συν είναι και τα νέα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας και προειδοποίησης για επερχόμενων από τα πλάγια οχήματα .

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι .Το πορτ μπαγκάζ έχει διαθέσιμα 350 λίτρα ,ενώ δεν λείπουν στο εσωτερικό και οι πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα.


Τα καλά νέα συνεχίζονται στην απόδοση του κινητήρα. Μιλάμε για τον αναβαθμισμένο 16βάλβιδο diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων Multijet ο οποίος είναι και ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας  της γκάμας.  Αποδίδει 120 άλογα στις 3700 σ.α.λ. και  δείχνει να ταιριάζει "γάντι" στο 500Χ ενώ διαθέτει πλέον το σύστημα εξουδετέρωσης AdBlue  που το αναβαθμίζει καλύπτοντας τις αυστηρές προδιαγραφές της κατηγορία Euro 6 d Temp(122 g/km.) Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις. Η λειτουργία του είναι τραχιά  στο ξεκίνησμα αλλά και όταν πιεστεί, θυμίζοντας ότι είναι πτερελαιοκινητήρας. Όμως  στη συνέχεια όλα ...ησυχάζουν .Η συνεργασία του με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις DCT με μετάδοση στους εμπρός τροχούς  ,αποδείχθηκε καλή  με την ροπή να εμφανίζεται από μόλις 1750 σ.α.λ.

 Στην πράξη δηαλδή έχεις δύναμη από χαμηλά ακόμη και με 5 άτομα. Ηελαστικότητα του μοτέρ  μεταφράζεται και σε μειωμένη μνέση κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπέρασε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ.Την  ίδια στιγμή και οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές με τα 0-100 να καλύπτονται σε 10,7 δευτερόλπετα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 186 χλμ./ώρα.
Το Fiat 500X διαθέτει ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά παρά το  αυξημένο ύψος από το έδαφος

Η ανάρτηση είναι σκληρή με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η σφιχτή ρύθμιση επιτρέπει στο 500Χ να περνά με αποτελεσματικό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες σε χωματόδρομους καθώς και τα δεσίματα του μαξάωματος δεν αφήνει ενοχλητικούς τριγμούς να ...ενοχλήσουν τους επιβάτες. Η ρύθμιση αυτή δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει ενοχλητικές κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο όπως είπαμε ύψος.Όμως μην μπερδεύεστε. Δεν μιλάμε για αύτοκίνητο..."κούτσουρο". Το αντίθετο καθώς και οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και η άνεση δεν λέιπει. Το 500Χ καλύπτει μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Σε τελική ανάλυση το Fiat 500X είναι ένα στυλάτο αυτοκίνητο ,με καθαρό οκονομικό κινητήρα με πλούσιο εξοπλισμό και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που κάνει ξεκούραστη του οδηγού ειδκά μέσα στην  πόλη όπου οι αλλαγές στις σχέσεις είναι συνεχείς. Η τιμή του με πλούσιο εξοπλισμό είναι στα 22000 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top