Τέμπη: Πόσοι ήταν οι νεκροί σε κάθε βαγόνι του Intercity

Η ανακοίνωση των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών

Νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη / Βίντεο αρχείου από το δελτίο του Star

Δύο μήνες έχουν περάσει από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και οι συγγενείς των 57 θυμάτων ακόμα ψάχνουν απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας. 

Τέμπη: Kαταγγελία για τον διευθυντή του ΟΣΕ που σκοτώθηκε σε τροχαίο

Η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της χαρτογράφησης των θανάσιμων τραυματισμών και προέβη σε ανακοινώσεις σχετικά με το πόσοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους σε κάθε βαγόνι του Intercity. Σκοπός ήταν να εκτιμηθεί με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια ο μηχανισμός και οι ιδιαίτερες συνθήκες που οδήγησαν σε τραυματισμούς και θανάτους σε κάθε βαγόνι του συρμού.

Τέμπη: Ολοκληρώθηκε η έρευνα της ΡΑΣ για την τραγωδία

Τέμπη: Ακόμα ψάχνουν απαντήσεις οι οικογένειες των 57 θυμάτων

Ακόμα ψάχνουν απαντήσεις οι οικογένειες των 57 θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών / Φωτογραφία αρχείου Eurokinissi (Λεωνίδας Τζέκας)

Τέμπη: Πόσοι ήταν οι νεκροί σε κάθε βαγόνι του Intercity

Όπως αναφέρει η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Τεχνικών Συμβούλων Οικογενειών, η εκτίμηση με τα μέχρι τώρα δεδομένα, συνδυάζοντας στοιχεία από τις κρατήσεις εισιτηρίων, ευρήματα από την αυτοψία των συντριμμίων και μαρτυρίες διασωθέντων και διασωστών, είναι η καλύτερη δυνατή δεδομένης και κάποιας αβεβαιότητας που προκαλεί η ύπαρξη αριθμού ανώνυμων εισιτηρίων, καθώς και η αδυναμία πλήρους διασταύρωσης μέσω μαρτυριών για τα βαγόνια Α1 και Κυλικείου.

Τέμπη: Πόσοι ήταν οι νεκροί σε κάθε βαγόνι

Η παραπάνω εκτίμηση περιέχει μια μικρή αβεβαιότητα (ενδεχομένως της τάξης των 2-3 ατόμων μεταξύ Α1, Κ και Β2) λόγω όρθιων στο κυλικείο ή ατόμων σε διαδρόμους και τουαλέτες.

  • Στο βαγόνι Α1 της Α' θέσης δε διαπιστώθηκαν επιζώντες, ούτε και εκτιμάται ότι υπήρχε δυνατότητα επιβίωσης, λόγω της σφοδρότητας της αρχικής σύγκρουσης.
  • Από το βαγόνι του Κυλικείου (μέγιστης χωρητικότητας 42 ατόμων + 2 εργαζόμενοι) έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα τουλάχιστον 6 διασωθέντες.
  • Στο βαγόνι Β2 (μέγιστης χωρητικότητας 66 θέσεων, χωρισμένο σε 11 κουπέ) εκτιμάται ότι υπήρξαν 9 θύματα, 7 από το εμπρός μέρος του βαγονιού και 2 από το πίσω μέρος. Επιπλέον, τουλάχιστον 4 άτομα από τις εμπρός θέσεις πετάχτηκαν έξω από το βαγόνι στη φάση του εκτροχιασμού και σώθηκαν με σοβαρά τραύματα. Τουλάχιστον 26 επιβάτες (ενδεχομένως περισσότεροι) από τα κουπέ 4 έως 10 πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το βαγόνι εγκαίρως πριν μεταδοθεί η φωτιά σε ολόκληρο το βαγόνι.
  • Στο βαγόνι Β3 (μέγιστης χωρητικότητας 80 θέσεων) υπήρξαν 2 θύματα, ως συνέπεια του εκτροχιασμού και της βίαιης επαφής του Β3 με την μηχανή της αμαξοστοιχίας και με το βαγόνι Β2. Το βαγόνι Β3 δεν αντιμετώπισε κίνδυνο πυρκαγιάς, όμως κατακλύστηκε από καπνό που προκάλεσε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα στους επιβάτες.

Η διερεύνηση συνεχίζεται, με επόμενο ζητούμενο την διερεύνηση του μηχανισμού έναρξης και μετάδοσης της φωτιάς στα βαγόνια του Κυλικείου και Β2. Δεν έχει εντοπιστεί ακόμα η καύσιμη ύλη, η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξη της φωτιάς.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top