Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Volvo XC40 T2

«Βασικά»...πιάνει κορυφή

Volvo XC40 T2 δοκιμή

Μέσα σε ένα κυκεώνα νέων εξηλεκτρισμένων και ηλεκτρικών μοντέλων η Volvo τόλμησε και παρουσίασε την έκδοση του XC40 T2 με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με τρεις κυλίνδρους  και απόδοσης 129 ίππων. Βασικά θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη βασική έκδοση του premium κόμπακτ SUV κάνει την δική της επανάσταση και με βάση όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου πιάνει την κορυφή.


Το Volvo XC40 στα πλαίσια της προγραμματισμένης ανανέωσης δέχθηκε ένα διακριτικό lifting εξωτερικά αλλά και εσωτερικά με ανααβαθμίσεις στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Η απλότητα διατηρείται όπως μας έχουν συνηθίσει οι Σουηδοί με την διαφορά ότι τα νέα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω τεχνολογίας led με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες έδωσαν μια τονωτική ένεση.

Το αμάξωμα διατηρεί στο ακέραιο την λιτή αλλά όμορφη σχεδιαση του η οποία αντέχει στον χρόνο. Οι διαστάσεις  είναι Μ/Π/Υ: 4.440 x 1.863 x 1.652 mm και το μεταξόνιο στα 2.702 mm.


Περνώντας στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά πλαστικά και την αψεγάδιαστη συναρμογή στο ταμπλό το οποίο κρατά την λιτή σχεδίαση. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ευανάγνωστος όπως και ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,0 ιντσών με τις ξεχωριστές παραμέτρους.

Δεν υπάρχουν διακόπτες και όλα γίνονται μέσω της κεντρικής οθόνης  αφής 9,0 ιντσών,, μέσω της οποίας έχεις πρόσβαση στα συστήματα ασφαλείας ,στις υπηρεσίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλά και στο σύστημα του κλιματισμού.

Ή αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά συστήματα του XC40 εντοπίζεται στο εξαιρετικό σύστημα πολυμέσων το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google ]περιολαμβάνοντας και τις εφαρμογές Google Maps, Google Assistant και Google Play.Υπάχρει η δυνατότητα  φωνητικών εντολών μέσω της προηγμένης λειτουργίας Google Assistant, η οποία ανταποκρίνεται άμεσα στο "Hey Google".  


Η υποστηρικτική τεχνολογία Driver Assistance ανεβάζει στα ύψη τα επίπεδα ασφαλείας και μεταξύ άλλων διαθέτει σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης   απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, προσαρμόζοντας την ταχύτητά σας και διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας.

Το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) προσφέρει ενεργή υποστήριξη και προειδοποίηση κατά την αλλαγή λωρίδων, λειτουργία που μπορεί να σε γλυτώσει από πλευρικές συγκρούσεις λόγω αφηρημάδας ή κακής εκτίμησης

Η κάμερα οπισθοπορείας συμπληγρώνει το πλούσιο πακέτο άνεσης και ασφάλειας.Επιπλέον υπάρχουν και άλλα στοιχεία τα οποία τονίζουν τον premium χαρακτήρα του. Μιλάμε για το νέο σύστημα καθαρισμού του αέρα της καμπίνας,το ηχοσύστημα της Harman Kardon με τον κρυστάλλινο ήχο .

Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 452 λίτρα ,τιμή η οποία ανεβαίνει στα 1.329 λίτρα με την πλήρη ανδίπλωση των πίσω καθισμάτων .Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με την καλή στήριξη, διαθέτουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις και είναι θερμαινόμενα.


Ας αφήσουμε όμως τους χώρους για να δούμε τα ενδότερα του αυτοκινήτου. Πάμε όμως στο σημείο όπου έχει ενδιαφέρον κυρίως για τον κυβισμό και τον χαρακτήρα του κινητήρα. Στην «καρδιά» του ανανεωμένου Volvo XC40 T2 βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας τριών κυλίνδρων 1.477 κ.εκ. με την κωδική ονομασία Τ2 και την πολιτισμένη λειτουργία.

Μπορεί η ονομαστική δύναμη των 129 ίππων στις 5000 σ.α.λ. να μην εντυπωσιάζει, όμως η ροπή των 245 Nm στις 2.700 σ.α.λ. είναι αυτή που κάνει την διαφορά σε συνδυασμό πάντα με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις.που αλλάζουν στο σωστό χρόνο. Για πιο ενεργή συμμετοχή υπάρχει και η σειριακή χειροκίνητη αλλαγή. 

Κατά την διάρκεια της δοκιμής είχαμε στην διάθεση μας και τα 5 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης ,Comfort, Indvidual, Dynamic, Eco, Off Road  που σου επιτρέπουν να αξιοποιιήσεις το μέγιστο δυνατό από τον κινητήρα.

Τα προγράμματα επεμβαίνουν στην παραμετροποίηση της λειτουργίας του μοτέρ είτε προς την πιο οικονομική λειτουργοα είτε δίνοντας επιδόσεις στο πρόγραμμα Dynamic παραμετροποιώντας ανάλογα και τις αλλαγές των σχέσεων στις 8 σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων ποιυ μεταφέρει την κίνηση στους  εμπρός τροχούς.

Ο πολιτισμένος σε λειτουργία κινητήρας στο πάτημα του δεξιού πεντάλ δείχνει ζωηρός με ελστικότητα απο χαμηλά χάρη στην υψηλή τιμή ροπής όπως είπαμε ενώ κινεί σβέλτα  το αμάξωμα των 1580 κιλών. Οι τιμές επιτάχυνσης και τελικής ταχύτητας είναι ικανοποιητικές με τα 10,9 δλ.για τα 0-100 χλμ./ώρα και 180 χλμ./ώρα στο ταχύμετρο. Στον τομέα κατανάλωση καυσίμου, σε μεικτές συνθήκες κίνησης η ρεαλιστική τιμή βρίσκεται μεταξύ 7 και 8 λίτρων βενζίνης πλησιάζοντας στις ιδανικές τιμές  του Σουηδού κατασκευαστή.Εκπομπές CO2: 167 γρμ./χλμ.(WLTP).


Στον αυτοκινητόδρομο κρατάς με άνεση υψηλές ταχύτητες χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, με μεγάλη σταθερότητα και υψηλή ποιότητα κύλισης. Αποδεικνύεται δηλαδή ότι η Σουηδική εταιρεία που σέβεται οδηγό και επιβάτες δεν κάνει εκπτώσεις ακόμη και στην βασική της έκδοση.

Το Volvo XC40 το οποίο πατάει πάνω σε τρχούς 18 ιντσών έχει αναρτήσεις οι οποίες είναι ρυθμισμένες μεταξύ άνεσξης και δυναμικής κίνμησς. Παρά το αυξημένο ύψος οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες με το τιμόνι να εχει καλή πλήροφόρηση. Σε περίπτωση που υπερτιμήσετε τις οδηγικές ικανότητες ή...αφαιρεθείτε, το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων διορθώνει την κατάσταση. Την ίιδια στιγμή ιτα φρένα αποδείοχθηκαν΄άμεσα  και αποτελεσματικά.


Την ίδια στιγμή το δεμένο αμάξωμα και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και με την επιλογή Off Road στα προγράμματα οδήσησης μπορεία να... ξεθαρρέψεις και να κινυηθείς με άνεση εκτός δρόμου.

Το δοκιμάσαμε και κινηθήκαμε σε αρκετά απότομους σε αρκετά καοτράχααλους χωματόδρομους χωρίς προβλήματα ή σε σκληρές αμμώδεις επιφάνειες. Η έλλειψη τετρακίνησης πάντως δεν σου επιτρέπει να υπερβείς τα συνηθισμένα όρια που έχει ένα SUV με σαυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 20,5 εκατοστά.

Πάμε τώρα στο... επίμαχο θέμα της τιμής.Για να αποκτήσεις την βασική αλλά πλούσια έκδοση Core σε εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης χρειάζεσαι 38.947 ευρώ ενώ αν προσθέσεις ακόμη 5.356 παίρνεις την πολυτελή έκδοση Plus.

Οι τιμές αυτές αντιπροσωπεύουν ένα μοντέλο που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με υβριδικές λύσεις, πλην όμως έχει σημαντικά προτερήματα με κυριότερο την παροιμιώδη ασφάλεια που προσφέρει.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top