Οδηγούμε τη νέα Skoda Octavia 1,2 TSI

Βήματα μεγάλης προόδου

Οδηγούμε τη νέα Skoda Octavia 1,2 TSI

​Η νέα Skoda Octavia βρίσκεται στα καλύτερα της. Μεγαλύτερη, ομορφότερη, πιο σύγχρονη με πλούσιο εξοπλισμό και γερμανική ποιότητα κατασκευής αποτελεί μια ιδανική επιλογή για αυτούς που θέλουν ένα αυτοκίνητο που να αξίζει τα λεφτά του.

Στα δυνατά σημεία του και ο υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων που αποδίδει 105 «ολοζώντανα «άλογα. Τα βήματα προόδου που έχει κάνει η Skoda στο νέο της μοντέλο οφείλονται φυσικά στην «μαμά» VW που δεν βλέπει ως …αποπαίδι την θυγατρική της εταιρεία.

Σχεδιαστικά η νέα Octavia ακολουθεί το μοτίβο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που θέλει μια επιτυχημένη συνταγή να μην αλλάζει. Έτσι το νέο μοντέλο διατηρεί την «κορμοστασιά» του προηγούμενου με σαφώς πιο εκσυγχρονισμένες γραμμές, κρατώντας όμως το σοβαρό οικογενειακό ύφος που είχε πάντα. Άλλωστε η Octavia καλύπτει το Ελληνικό σύνδρομο της …κούρσας και έγινε αγαπητή σε οικογενειάρχες , ταξιτζήδες αλλά διαπρέπει και ως συνοδευτικό όχημα επισήμων.

new _skoda_octavia_ 3.jpg
Η κωδική ονομασία Modularer που σημαίνει «προσαρμόσιμη» αφ��ρά τη νέα πλατφόρμα MQB του VW Group όπου πατάει η νέα Octavia και αποτελεί ήδη τη βάση των τελευταίων VW Golf, Seat Leon, Audi. Το νέο μοντέλο της Skoda είναι κατά 10,8 πόντους πιο μακρύ από τον προγονό του αλλά έχει και μικρότερο βάρος.

Η αύξηση των διαστάσεων οδηγεί αναπόφευκτα και στους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες ,με τους πίσω να διαθέτουν πε��ισσότερο «αέρα» για τα γόνατα τους. Από τη θέση του οδηγού είδαμε ότι είχαμε να κάνουμε με ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, μεγάλα ευανάγνωστα όργανα και πλούσιο εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται και σύγχρονα συστήματα με αποκορύφωμα το σύστημα κόπωσης του οδηγού.

Εντυπωσιακή στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, του υπολογιστή ταξιδιού και του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το καλό είναι ότι στην βασική έκδοση Active, έχεις επτά αερό��ακους ,σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC με Multi-Collision Brake για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων και Brake Prefill προετοιμασίας κυκλώματος φρένων), ηλεκτρονικό «διαφορικό» EDL, το σύστημα stop&start, υπολογιστή ταξιδιού , ηχοσύστημα CD/MP3 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα.

skoda-octavia 1,2 tsi.jpg
Τα χειριστήρια και οι διακόπτες βρίσκονται στην σωστή θέση, γεγονός που δίνει πόντους στον τομέα της εργονομίας. Αυτό που μας δυσκόλεψε στην οδήγηση ή για να ακριβολ��γούμε στο παρκάρισμα, ήταν το ψηλό πίσω μέρος που «κόβει» αρκετά την ορατότητα κάτι που κάνει απαραίτητο το ραντάρ για το πάρκινγκ. Ο αυξημένος όγκος πίσω έχει και τα καλά του καθώς τα 590 λίτρα αποθηκευτικού χώρου φτάνουν με την κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.580 λίτρα που είναι από τις υψηλότερες τιμές της κατηγορίας. Ξεκινώντας την δοκιμή αρχίσαμε από τα πρώτα κιόλας μέτρα να εκτιμάμε τις δυνατότητες του ριζικά ανανεωμένου υπερτροφοδοτούμενου 1,2 TSI βενζινοκινητήρα που… μηδένισε τις πρώτες αμφιβολίες που είχαμε για το αν τόσα λίγα κυβικά θα έφταναν για το μεγάλο αμάξωμα. Με την ισχύ στους 105 ίππους και την ροπή των 175 Nm να εμφανίζεται στο ευρύ φάσμα στροφών, από τις 1.400 μέχρι και τις 4.000 σ.α. λ. βλέπεις ότι με την βοήθεια του πολύ καλού σε αίσθηση κ��ι κλιμάκωση μηχανικού κιβωτίου με τις 6 σχέσεις πετυχαίνεις ικανοποιητικότατες επιδόσεις Η επιτάχυνση έρχεται γραμμικά μετά τις 1400 σ.α.λ. και δίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα στα 196 χλμ./ώρα.

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι οι τιμές αυτές πετυχαίνονται με ένα αμάξωμα που ζυγίζει 1230 κιλά. Από την άλλη πλευρά αν κινείσαι σβέλτα καταναλώνεις περίπου 6,5 με 7 λίτρα ενώ αν το προσπαθήσεις η εργοστασιακή τιμή των 4, 9 λίτρων μοιάζει εφικτή. Με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει ικανοποιητική ακρίβεια στον χειρισμό του η Octavia «πατάει» καλά στις στροφές ενώ η «σφιχτή» ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) δεν επιτρέπει «βουτήματα» στα απότομα φρεναρίσματα ή πλεύσεις στις στροφές που θα δημιουργήσουν αίσθημα ανασφάλειας στους επιβάτες. Τα φρένα ανταποκρίνονται με …ευλάβεια ακόμη και σε συνεχή σταματήματα σε κατηφορικές διαδρομές Και φτάνουμε στο ζητούμενο της τιμής. Η νέα Octavia κοστίζει στην βασική της έκδοση με την προσφορά στα 15790 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top