Ξεκίνησε από σήμερα τις εργασίες της η υπηρεσία εκτίμησης φερεγγυότητας πελατών κινητής τηλεφωνίας “Τηλεγνούς”. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Cosmote, Cyta, Vodafone και Wind Hellas, αναμένεται να αποτελέσει το ανάλογο του τραπεζικού “Τειρεσία” στην κινητή τηλεφωνία. Θα καταγράφει τους συνδρομητές-πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Συγκεκριμένα, στα αρχεία της υπηρεσίας “Τηλεγνούςθα περιλαμβάνονται οι συνδρομητές-πελάτες που οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.

Ουσιαστικά οι τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιχειρούν να ελέγξουν κυρίως τους συστηματικούς κακοπληρωτές που αφήνουν χρέη και στη συνέχεια προχωρούν σε νέες συνδέσεις σε άλλη εταιρεία, μέσω της υπηρεσίας της φορητότητας αριθμού.

Στις περιπτώσεις αυτές, ο πάροχος στον οποίο οφείλει ο πελάτης δεν μπορεί να τον εμποδίσει να μεταπηδήσει σε έναν άλλο πάροχο. Ωστόσο, η καταγραφή της συμπεριφοράς του καταναλωτή μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους συστηματικούς κακοπληρωτές.

Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών θα συμβουλεύονται την “Τηλεγνούς” πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου.

 

Tags: