Στο τιμόνι του νέου Peugeot 2008 1,6 BlueHDi

Οικονομικό με εκλεπτυσμένο στιλ

Στο τιμόνι του νέου Peugeot 2008 1,6 BlueHDi

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση έχει κάνει τους υποψήφιους αγοραστές να ψάχνουν αυτοκίνητα που να συνδυάζουν πολλά στοιχεία. Με μαζεμένες διαστάσεις αλλά με άνετους χώρους, με όμορφη εμφάνιση , με πλούσιο εξοπλισμό και οικονομικούς κινητήρες .Ένα τέτοιο μοντέλο είναι και το νέο  Peugeot 2008 το οποίο όχι απλά έχει όλα τα παραπάνω αλλά σου προσφέρει και τη δυνατότητα να κινηθείς σε εκτός δρόμου διαδρομές χωρίς τετρακίνηση αλλά χάρη στο προηγμένο σύστημα Grip Control . Το γαλλικό μοντέλο κατατάσσεται στη κατηγορία των μικρομεσαίων compact crossover και διαθέτει μοντέρνα εμφάνιση με εκλεπτυσμένο στιλ. 

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση δεν μπορούμε να μην σταθούμε στο πραγματικά εντυπωσιακό «πρόσωπο» του αυτοκινήτου με τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα ,το «φουσκωμένο»  καπό  και τις ελκυστικές καμπύλες που του χαρίσουν μια εντυπωσιακή «κορμοστασιά». Οι προστατευτικές «ποδιές» προδίδουν και τις δυνατότητες κίνησης σε χωμάτινες επιφάνειες  ενώ οι νικελένιες λεπτομέρειες τονίζουν και τον πολυτελή χαρακτήρα του .Επιπλέον οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δίνουν σε οδηγό και επιβάτες  καλύτερη θέα. Μπαίνουμε στο εσωτερικό και καθόμαστε στα μπάκετ δερμάτινα καθίσματα. Το ταμπλό  λιτό αλλά με στοιχεία που από ότι φαίνεται θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές στο μέλλον. 

Ο όμορφος πίνακας οργάνων περιβάλλεται από έναν δακτύλιο που φωτίζεται με μια μπλε LED απόχρωση ενώ υπάρχουν και φωτιζόμενες όμορφες γραμμές και στον ουρανό του αυτοκινήτου., Ανάμεσα τους υπάρχει μια οθόνη υγρών κρυστάλλων όπου προβάλλονται οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού.ενώ  το hi tech στοιχείο είναι  το i-Cockpit, με το οποίο ουσιαστικά καταργούνται οι διακόπτες. Όλα γίνονται μέσω της οθόνης αφής των 7΄από την οποία ο oδηγός έχει πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου με την συνδεσιμότητα να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Η λειτουργία Mirror Screen επιτρέπει την απεικόνιση συγκεκριμένων εφαρμογών από το smartphone στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου. Χρήσιμες είναι άλλες εφαρμογές, όπως το Start MyPeugeot, η ψηφιακή «βιβλιοθήκη» του αυτοκινήτου, το iCoyote, οι πληροφορίες για το κυκλοφοριακό και τις επείγουσες καταστάσεις, ή το Parkopedia που βοηθά στην εξεύρεση θέσης στάθμευσης. Μπορεί κάποιους να ξενίσει το κομψό τιμόνι με την μικρή διάμετρο η οποία είναι δυσανάλογη με το ταμπλό όμως στη συνέχει βλέπεις ότι οι ελιγμοί με αυτό γίνονται ευκολότεροι .

Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής αυτή βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα με συνδυασμό μαλακών και  σκληρών πλαστικών. Οι χώροι είναι άνετοι για τους επιβάτες οι οποίο έχουν στην διάθεση τους αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα και 350 λίτρα για τις αποσκευές τους , τιμή που με τη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.194 λίτρα. .

Ξεκινάμε και από τα πρώτα χιλιόμετρα εκτιμάμε τις δυνατότητες του νέου κινητήρα  αποτελεί  έναν από τους πιο αξιόλογους στην κατηγορία του. Με την ροπή να βρίσκεται πλέον στα 30,6 κιλά στις 1.750 στροφές  ο 1.600άρης BlueHDi κινητήρας diesel της PSA διακρίνεται για την ελαστικότητα του στις χαμηλές στροφές . Τα 120 άλογα στις 3500 σ.α.λ. δίνουν σβέλτες επιταχύνσεις στον 2008 με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται  σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα . Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια σε αστικές περιοχές, το 2008 εξοπλίζεται με το σύστημα Active City Brake, που φρενάρει αυτόματα όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης .

Βγήκαμε στον ανοιχτό δρόμο και είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να φτάνει με ευκολία στα 190+ χλμ./ώρα . Όλα αυτά με την συνεργασία του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τ ις 6 σχέσεις που έχουν μακριά  κλιμάκωση προς όφελος της οικονομίας καυσίμου. Με αμυντική οδήγηση μπορείς να κατεβάσεις την μέση κατανάλωση στα 5 λίτρα ανά 100 χλμ. Αν σταματήσεις να σκέφτεσαι την οικονομία και κινηθείς αρκετά επιθετικά η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6 με 6, 6 λίτρα ανά 100 χλμ.Το μοτέρ ενσωματώνει το σύστημα SCR (selective catalytic reduction) και το φίλτρο μικροσωματιδίων FAP, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές ΝΟx (οξείδια του αζώτου) και τις εκπομπές CO2. 96 γρμ./χλμ. .(Στάνταρ το σύστημα start&stop ). 

Το Peugeot 2008 1,6 BlueHDi είναι προσανατολισμένο προς την άνεση ,χωρίς όμως να δημιουργεί ανασφάλεια στις κλειστές στροφές παρά το αυξημένο ύψος. Εδώ σε σχέση με τον ανταγωνισμό ο εκλεπτυσμένος Γάλλος δεν φοβάται να πατήσει στο χώμα..Προσόν του είναι, το μοναδικό σύστημα  Grip Control το οποίο  βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε κάθε είδος εδάφους, και τροποποιεί την  συμπεριφορά των εμπρός κινητήριων τροχών  με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του συστήματος ESP.Ο οδηγός έχει σην διάθεση του 5 προγράμματα οδήγησης τα  οποία επιλέγει με ευκολία μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην βάση της κονσόλας Μιλάμε για τα προγράμματα με τους κωδικούς : Standard, Snow, All Terrain, Sand και ESP off.

Η κίνηση με την ανάλογη επιλογή  γίνεται πιο εύκολη σε εκτός δρόμου διαδρομές όπου ο συνδυασμός με το αυξημένο ύψος σε βοηθά να περνάς με ευκολία χωμάτινες διαδρομές με αρκετές λακκούβες που «φιλτράρονται» με επιτυχία  χάρη στην  ρύθμιση όπως είπαμε των αναρτήσεων. Επιπλέον η στάνταρ επιλογή των ελαστικών Mud and Snow, προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση στο χώμα, λάσπη. Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρή χρήση. Μετά το τέλος της δοκιμής θα λέγαμε ότι το νέο Peugeot 2008 1,6 BlueHDi καλύπτει τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη που θέλει τεχνολογία, ασφάλεια οικονομία αλλά και  το κάτι παραπάνω στην κίνηση του σε όλες τις συνθήκες. Η τιμή του με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση είναι στα 21000 ευρώ για την πρώτη έκδοση η οποία έχει πλούσιο εξοπλισμό . Η πολυτελής Allure είναι στα 22.000 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top