Η τεχνολογία και ο τουριστικός χαρακτήρας, τυπικά χαρακτηριστικά της οικογένειας Vespa GTS, συναντούν την ιστορία και την πιο αυθεντική σπορ παράδοση της Vespa. Έτσι γεννήθηκε η Vespa Sei Giorni, ένα ειδικό μοντέλο που παράγεται σε αριθμημένη έκδοση και αποτελεί τον διάδοχο της αυθεντικής Vespa Sport «Sei Giorni». Πρόκειται για ένα μοντέλο που έμεινε στην ιστορία και διαμορφώθηκε ειδικά για τον απαιτητικό αγώνα Regularity «Sei Giorni Internazionale di Varese» του 1951, στον οποίο υπήρξε αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής με 9 χρυσά μετάλλια.

Εξοπλίζεται με τον πιο ισχυρό κινητήρα στην ιστορία του πιο διάσημου και αγαπημένου σκούτερ στον κόσμο. Πρόκειται για έναν σύγχρονο, τεχνολογικά προηγμένο μονοκύλινδρο, 4-χρονο, 4-βάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα 300 Euro 4, με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, που μπορεί να αποδώσει ισχύ 15,6 kW (21,2 CV) στις 7.750 στροφές και μέγιστη ροπή 22 Nm σε μόλις 5.000 στροφές. Αυτές οι τιμές εξασφαλίζουν εξαιρετικά γρήγορη απόκριση επιτάχυνσης και συνολικά άριστες επιδόσεις.

Η θύρα USB, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, βρίσκεται στο ντουλαπάκι της ποδιάς, ενώ στα μπροστινά φλας έχουν προστεθεί φώτα LED που λειτουργούν ως φώτα πορείας ημέρας. Σε επίπεδο ασφάλειας, διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS).

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και τεχνολογικά εξελιγμένα αξεσουάρ της Vespa, είναι η πλατφόρμα πολυμέσων της Vespa, που σας επιτρέπει να συνδέετε το smartphone σας με τη Vespa και να χρησιμοποιείτε τον εξαιρετικά προηγμένο υπολογιστή πολλαπλών λειτουργιών του οχήματός σας, με δυνατότητα ταυτόχρονης προβολής πληροφοριών που περιλαμβάνουν το ταχύμετρο, το στροφόμετρο, καθώς και τη στιγμιαία ισχύ και ροπή του κινητήρα, την επιτάχυνση, τη στιγμιαία και τη μέση κατανάλωση καυσίμου, τη μέση ταχύτητα και την τάση της μπαταρίας, πληροφορίες για τη διαδρομή και πολλά ακόμα.

Εκτός από τα αξεσουάρ οχήματος, διατίθενται και ρούχα που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για αυτή την επιβλητική Vespa περιορισμένης έκδοσης, όπως το κράνος jet με γείσο, στο ίδιο στυλ και χρώμα με το όχημα και ενισχυμένο με τα λογότυπα «Sei Giorni», φινίρισμα με δερματίνη και αντιαλλεργική εσωτερική επένδυση. Μαζί με το μπλουζάκι, το καπέλο και τη βαμβακερή τσάντα, αυτά τα αξεσουάρ συνοδεύουν τον αναβάτη της Vespa σε κάθε ταξίδι με το αδιαμφισβήτητο στυλ της «Sei Giorni».

Η ιστορία της  Vespa Sei Giorni: η αφετηρία ενός μύθου

Το 1951, η Piaggio Squadra Corse άφησε άφωνο τον αγωνιστικό κόσμο, θριαμβεύοντας απέναντι σε πραγματικές off rad μοτοσικλέτες σε έναν από τους πιο σκληρούς και υψηλού κύρους αγώνες. Στη μεταπολεμική περίοδο, οι αγώνες Regularity βρέθηκαν στο απόγειο της δόξας τους: επρόκειτο για απαιτητικές δοκιμασίες σε δύσκολες διαδρομές εκατοντάδων χιλιομέτρων. Ήταν μια εξαιρετική δοκιμασία τόσο για τον αναβάτη όσο και για τα οχήματα.

Ο αγώνας με το υψηλότερο κύρος ήταν ο «Sei Giorni Internazionale», ο οποίος στην 26η διοργάνωσή του πραγματοποιήθηκε στο Βαρέζε.Η υποδοχή του κόσμου στις δέκα Vespa στην αφετηρία της κούρσας ήταν κατά βάση επιφυλακτική: τι έλπιζαν να πετύχουν ενάντια σε αληθινές μοτοσικλέτες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτούς τους αγώνες; Όμως η Vespa κυριάρχησε με τη έκδοση Sport του μοντέλου που είχε σχεδιαστεί ειδικά για εκείνο τον αγώνα και κατόρθωσε να κερδίσει 9 χρυσά ατομικά μετάλλια. Ήταν μια θριαμβευτική κυριαρχία που επιτεύχθηκε σε αδιάβατες διαδρομές ανώμαλου δρόμου και με μια αμιγή δοκιμασία ταχύτητας στην πίστα της Μόντσα που χάρισε στην Piaggio και το Χρυσό Μετάλλιο των Κατασκευαστών, καθώς ήταν η μοναδική ιταλική ομάδα που κατάφερε να κερδίσει.

Βαγγέλης Γκούμας

Tags: