Δοκιμή: Το Volvo XC40 D3 Geartronic φτιάχθηκε με γνώμονα την ασφάλεια

.

Volvo XC 40 D3 Geartronic Δοκιμή

Η μάρκα Volvo είναι καθαρά ταυτισμένη με την ασφάλεια εδώ και πολλά χρόνια. Θυμάμαι ο πατέρας ενός φίλου μου είχε ένα Volvo με τους τεράστιους προφυλακτήρες με το οποίο  μας πήγαινε κάθε πρωί στο σχοελίο ."Ήρθε το...τάνκ '" έλεγαν οι συμμαθητές μας ,θέλοντας με αυτό τον τρόπο να δηλώσουν την αξία του αυτοκινήτου στον τομέα της ασφάλειας που προσέφερε στους επιβάτες αλλά και της επιβλητικότητας που έδειχνε. Η αίσθηση της ασφάλειας στο πέρασμα των χρόνων δεν χάθηκε, αντίθετα ενισχύθηκε με νέα πρωτοποριακά συστήματα ενώ την ίδια στιγμή όλα τα μοντέλα απέκτησαν πολύ όμορφη σχεδίαση..Το "άνοιγμα" της εταιρείας στην αγορά των SUV έφερε μια σειρά μοντέλων με τον κωδικό XC μπροστά και τον αρθιθμό στη συνέχεια που υπεδείκνυε τον τύπο του μοντέλου.

Το πιο "μικρό" που είχ;αμε στα χέρια μας για μια εβδομάδα ήταν το XC40 με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων με απόδοση 150 ίππους στις 3750 σ.α.λ. Στην πράξη το κινητήριο σύνολο με τα 32,6 κιλά ροπής στις 1.750-3.000 σ.α.λ. εντυπωσιάζει με την απόδοση του αλλά κυρίως με την πολιτισμένη λειτουργία του στο πάτημα του γκαζιού. Σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση , σε κάνει να νομίζεις ότι στην 'καρδιά" του XC40 D3 υπάρχει ένας καλός βενζινοκινητήρας. Κινηθήκαμε περισσότερο μέσα στην πόλη όπου εκτιμήσαμε τον τρόπο λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις .Το κιβώτιο Geartronic αποδείχθηκε άμεσο  στις αλλαγές ενώ όταν "ανοιχτήκαμε στην εθνική και Αττική οδό, ξεδίπλωσε τις αρετές του. Χωρίς "κρεμάσματα" στις αλλαγές ταχυτήτωνέδωσε ικανοποιητικές; επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα.

Ξεχαστήκαμε και είδαμε ξαφνικά  την βελόνα στο ταχύμετρο να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα και αμέσως πατήσαμε το φρένο για να κατέβουμε από την ταχύτητα του...αυτόφωρου στα ...λογικά επίπεδα των 120 χλμ./ώρα. Την μια ημέρα της δοκιμής σε μια μικρή απόδρασή κινηθήκαμε και σε επαρχιακό δρόμο με κλειστές καμπές .Εκεί"'βγάλαμε" την αυτόματη λειτουργία και χρησιμοποιήσαμε την σειριακή, κάνοντας τις αλλαγές "παιγχνιδάκι"  με τον εύχρηστο μοχλό ταχυτήτων που θυμίζει joystick. H δυνατότητα επιλογής ξεχωριστών προγραμμάτων οδήγησς σου δίνει το αβαντάζ να οδηγείς είτε προσανατολισμένος στην οικονομία νκαυσίμου (Eco),είτε με γνώμονα την άνεση( Comfotτ) είτε με βάση τις επιθυμίες σου, ρυθμίζοντας ξεχωριστά τις  λειτουργίες ( Individual).

Εμείς κινηθήκαμε το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με την επιλογή Dynamic που ορίζει τον σπορ χαρακτήρα του XC40 . Επιπλέον υπάρχει το τελευταίο πρόγραμμα Off Road για κίνηση εκτός δρόμου αλλά δεν το παρακάναμε καθώς η έλλειψη τετρακίνησης δεν σε  βοηθά να κάνεις ...ταρζανιές. Σημαντικός παράγοντας για το κόστος χρήσης αποτελεί και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου  Σε μικτές συνθήκες οδήγησης είδαμε την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα /100χλμ.    

 
Αν και το XC40 είναι στην βάση της γκάμας των SUV της μάρκας, η Volvo δεν έχει κάνει ...εκπτώσεις .Η αίσθηση της στιβαρότητας των μεγαλύτέρων μοντέλων της που οδηγήσαμε υπάρχει και εδώ.Στον ανοιχτό δρόμο δείχνει πόσο ταξιδιάρικο είναι  "καταπίνοντας' χιλιόμετρα με εξαιρετική  ευστάθεια ,ανεπηρέαστο από τους πλευρικούς ανέμους .Tο τιμόνι δείχνει ελαφρύ όμως έχει καλή πληροφόρηση . Στα επαρχιακά 'κομμάτια" που κινηθήκαμε η ρύθμιση της ανάρτησης δίνει μειωμένες κλίσεις στις στροφές, αν σκεφτούμε μάλιστα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αν συναντήσεις κάποια μεγάλη ανωμαλία σε στροφή, τότε να θυμάστε ότι οδηγείτε μια ψηλή και βαριά κατασκευή (Βάρος: 1.620 κιλά).

Για την ασφαλή οδική συμπεριφορά του XC40 "ευθύνεται" η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), η οποία προσφέρει στιβαρότητα και ακαμψία, αποκλειοντας τις όποιες  στρεβλώσεις  Μιλάμε όμως για Volvo, για να μην ξεχάσουμε τα όσα είπαμε στον πρόλογο μας, για τον  τομέα της ασφάλειας

Έτσι η...ομπρέλλα προστασίας  περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το ο Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, με Run-off Road Protection για να αποτρέπει την έξοδο από το δρόμο ή να μετριάσει τις συνέπειες της , το σύστημα Cross Traffic Alert, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, το σύστημα  διατήρησης λωρίδας.  Η ενεργοποίηση των συστημάτων ασφαλείας ς γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης. 


Το εσωτερικό του XC 40, όπως και τα υπόλοιπα μοντέα της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ακολουθεί μια μινιμαλιστική  σχεδίαση με την  ποιότητα κατασκευής να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα..Η hi tech οθόνη αφής των  9 ιντσών είναι κάθετα τοποθετημένη σε στυλ τάμπλετ με ελληνικό μενού, με φουλ πληροφόρηση για όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας. Στα υψηλα στοιχεία τεχνολογίας ανήκει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους  χώρους, με την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ  στα 460 λίτρα  Το τελευταίο διαθέτει διπλό πάτωμα και πρακτικούς γάντζους για να μην μετακινούνται τα μικροπράγματα. Στο Volvo XC40 η  σχεδίαση ακολουθεί την  σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων με απλές και ελιτίστικες γραμμές . Μπροστά ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία led και η τεράστια μάσκα ψυγείου ,με την μεγάλη διαγώνια νεικελένια γραμμή στην μέση της οποίας είναι το σήμα της μάρκας.

Το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικό στοιχείο στο πλάι είναι τα γωνιακά "σηκώματα"  στις πίσω πόρτες ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα στενά φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ.Και όμως αν και οι γραμμές είναι λιτές χωρίς εξτρεμιστικά στοιχία το VolvoXC40 μοιάζει να έχδει έρθει από το μέλλον κάτι που τόνισε κα ο  Ian Kettle, υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό. Όπως τόνισε και ο ίδιος, κατά την διάρκεια της σχεδίασης του αυτοκινήτου ,επηρεάστηκε από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τις σύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές χαρακτηρίζοντας το  Volvo XC40 ένα 'σκληρό μικρό ρομπότ'. 


Το Volvo ΧC40 προσδίδει κύρος στον ιδιοκτήτη  του , προσφέρει  ξεκούραστα ταξίδια και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας  με φωτιοστικά σώματα led , 7ΑΒ, 9άρα οθόνη τύπου τάμπλετ , ψηφιακό πίνακα οργάνων και αυτόματο κλιματισμό. Η τιμή για την βασική έκδοση  με ατο αυτόματο κιβώτιο είναι στα 40834 ευρώ και για την τερακίνητη έκδοση στα 44416 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top