To πρωί της Δευτέρας (22/5) πραγματοποιήθηκε η πρώτη προβολή της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου «The Killing of a Sacred Deer» (Ο φόνος ενός ιερού ελαφιού), προκαλώντας, αναμενόμενο, ποικίλα σχόλια από όσους την παρακολούθησαν.

Αρκετοί ήταν αυτοί που παρομοίασαν την ταινία με το σινεμά του Μίκαελ Χάνεκε και εκείνο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ενώ ο Έρικ Κον του Indiewire ανέφερε ότι η ταινία κάνει τον «Κυνόδοντα» να μοιάζει «βαρετός».

Ορισμένοι, μάλιστα, δίνουν ως φαβορί την Νικόλ Κίντμαν για βραβείο ερμηνείας στις Κάννες για την παρουσία της σε αυτή την ταινία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίντμαν είναι το πρόσωπο του Φεστιβάλ, με τέσσερις ταινίες στις Κάννες, δύο από τις οποίες προβάλλονται στο Διαγωνιστικό Τμήμα.



Σημειώνεται, πάντως, ότι δεν έλλειψαν και ορισμένες αποδοκιμασίες στην δημοσιογραφική προβολή της ταινίας.

Ειδικότερα, προβολή της ταινίας προκάλεσε χειροκροτήματα αλλά και σφυρίγματα αποδοκιμασίας. Κυρίως άφησε αμήχανους τους περισσότερους θεατές απέναντι σε μια ταινία «τρελή, η οποία φτάνει σε επίπεδα Κιούμπρικ ψυχρότητας και ακρίβειας», όπως γράφει το site The Wrap, ένα από τα πρώτα που ανέβασε κριτική για την ταινία.

«Η ταινία ξεκινάει με ένα γκρο πλαν σε μια εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς και τελειώνει με μια σκηνή φρίκης, η οποία απαιτεί σελοτέηπ, μια καραμπίνα και τρεις μαξιλαροθήκες. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο, υπάρχει πολύ κοινοτοπία και στημένοι διάλογοι σε μια προκλητική και αυστηρή δεξιοτεχνία», αναφέρει το The Wrap.

4 αστεράκια από τον Guardian

«Όπως σε όλες τις καλύτερες δουλειές του, ο Λάνθιμος είναι έξοχος στη δημιουργία ενός ολόκληρου σύμπαντος στο οποίο μας βυθίζει» αναφέρει ο Πίτερ Μπράντσο του Guardian, χαρίζοντας επίσης 4 αστεράκια στην ταινία, ενώ ο Ρόμπι Κόλιν της Telegraph τη χαρακτηρίζει «άγρια άβολη, δηλητηριώδη, αστεία ελληνική τραγωδία».

Η Νικόλ Κίντμαν «στηρίζει τους ανθρώπους με ξεχωριστό κινηματογραφικό στιλ»

Για σταρ πρώτου μεγέθους που, όπως ισχυρίζεται η ίδια, δεν έχει ανάγκη να δουλεύει, η Νικόλ Κίντμαν ήταν ιδιαίτερα πολυάσχολη το τελευταίο διάστημα, ενόψει του 70ού Φεστιβάλ των Καννών: εμφανίζεται σε τρεις ταινίες και σε μια τηλεοπτική σειρά που κάνουν πρεμιέρα στο Φεστιβάλ.

"Δεν χρειάζεται να δουλεύω. Εργάζομαι επειδή παραμένει ακόμη το πάθος μου, είναι το τρόπος με τον οποίο εκφράζομαι" δήλωσε η Κίντμαν στη συνέντευξη Τύπου μετά την προβολή της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου "The Killing of the Sacred Deer". Η νέα δημιουργία του Έλληνα σκηνοθέτη μετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ διακδικώντας τον Χρυσό Φοίνικα.

Η ηθοποιός, που στις Κάννες εμφανίζεται επίσης στην εφηβική ταινία επιστημονικής φαντασίας How to Talk to Girls at Parties, σε ένα επεισόδιο της τηλεοπτικής σειράς Top of the Lake της Τζέιν Κάμπιον και στην ταινία The Beguiled της Σοφίας Κόπολα, είπε ότι επιδιώκει να συμμετέχει σε ασυνήθιστες παραγωγές. "Θέλω να στηρίζω τους ανθρώπους που δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα ή έχουν ένα πολύ, πολύ ξεχωριστό κινηματογραφικό στιλ", είπε.

Στο "Ιερό Ελάφι" του Λάνθιμου, μια ταινία που παραπέμπει σε θρίλερ αν και ο σκηνοθέτης την χαρακτηρίζει κωμωδία, η Κίντμαν παίζει μια μητέρα τα παιδιά της οποίας παραλύουν μυστηριωδώς.

"Λατρεύω να μου ζητούν να συμμετέχω σε τέτοια πράγματα γιατί αυτό ακριβώς είμαι. Είχα ανέκαθεν αυτό το ελαφρώς επαναστατικό πνεύμα: δεν θέλω να συμβιβάζομαι, θέλω να βρίσκω έναν τρόπο να μην συμβιβάζομαι. Και αυτό ακριβώς είμαι", πρόσθεσε.


Το «The Killing of a Sacred Deer» είναι η δεύτερη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, με σταθερό συνεργάτη τον σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου και πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν και Αλίσια Σιλβερστόουν αλλά και μια πλειάδα Ελλήνων συνεργατών.

Tags: