Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLA 200 7G-DCT

«Καίει καρδιές»

Οδηγούμε τη νέα Mercedes CLA 200 7G-DCT

Η Mercedes CLA είναι ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον δρόμο. Η Γερμανίδα κυρία εκπέμπει δυναμισμό, διαθέτει εντυπωσιακές καμπύλες , ελκυστικό πίσω μέρος , προσόντα που την κάνουν να «καεί καρδιές»  . Ειδικά μετά την τελευταία αισθητική ανανέωση  με τους νέους  προφυλακτήρες, τις  νέες ζάντες και τις αλουμινένιες  απολήξεις της εξάτμισης,  κρυμμένες  πίσω προφυλακτήρα. Στοιχεία ιδιαίτερα τονισμένα  ειδικά στην έκδοση ΑMG Line που είχαμε στα χέρια μας. Η τεχνολογία κάνει πιο έντονη την εμφάνιση της με τα , LED High Performance φωτιστικά υψηλής απόδοσης,.

Το νέο τετράθυρο coupe της Mercedes-Benz με έντονα lifestyle στοιχεία, δείχνει πολύ πιο ακριβό  και «αποκλειστικό»  με κυβικά που δεν είναι απαγορευτικά στην ν χώρα μας.  Η αλά κουπέ συνταγή στην σχεδίαση δεν κρύβει τη συγγένεια της με την A-Class, άλλωστε «πατάνε» στην ίδια εμπροσθοκίνητη MFA πλατφόρμα. Οι  εντυπωσιακές γραμμές που καμπυλώνουν  όσο ταξιδεύει το βλέμμα σου προς τα πίσω τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της . Τα παράθυρα που  δεν διαθέτουν πλαίσιο δίνουν μια ξεχωριστή νότα.  Στα highlight ανήκει και το  χαρακτηριστικό σχήμα των πίσω φώτων τεχνολογίας  LED.Η CLA στο μπροστινό μέρος τονίζεται ακόμη περισσότερο στην έκδοση AMG Sport ,που διαθέτει «φουσκωμένο» bodykit με πλαϊνά spoilers, διπλές χρωμιομένες απολήξεις εξατμίσεων και τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Με μήκος που αγγίζει τα 4,63 μέτρα , 1,77 μέτρα πλάτος, 1.437 μέτρα ύψος και 2.699 χλστ. μεταξόνιο διαθέτει «χυτές» γραμμές με την οροφή να χαμηλώνει προς τα πίσω και την «ουρά» του αυτοκινήτου να ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση. Αυτό μπορεί να δυσκολεύει λίγο την πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες που πρέπει να «ελιχθούν» κατά κάποιο τρόπο για να μπουν μέσα. Από την άλλη πλευρά όμως αυτό το σχήμα δίνει μια εξαιρετικά νεανική αίσθηση στον παρατηρητή που κάθε άλλο παρά αδιάφορος παραμένει στο πέρασμα της. Στο γύρισμα του βλέμματος συνηγορούν το προτεταμένο ρύγχος με το γνώριμο αστέρι αλλά και τα όμορφα «επιθετικά »φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Προσθέστε σε αυτά και τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή 0,23 Cd τιμή που επιτυγχάνεται καθώς εκτός των άλλων με το πάτωμα να είναι καλυμμένο με πλαστικά, τα οποία βελτιώνουν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος. 

Εσωτερικά υπάρχουν  νέες επενδύσεις και  νέοι  δείκτες στον πίνακα οργάνων με  νέα πλάγια γραμματοσειρά ,στο ηχοσύστημα με την ανανεωμένη και τους διακόπτες στο τιμόνι. Οι μεγάλοι κυκλικοί αλουμινένιοι αεραγωγοί, το κοφτό τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με τον αλουμινένιο σκελετό και το κοφτό κάτω μέρος , τα αναπαυτικά δερμάτινα καθίσματα με τις εντυπωσιακές κόκκινες ραφές.  και η φάσα που χωρίζει το ταμπλό σε  δυο κομμάτια  αποτελούν τα δυνατά σημεία της σχεδίασης .Η ελεύθερη οθόνη πολυμέσων 20.3 cm σε καινοτόμα σχεδίαση smartphone αποτελεί το κεντρικό κομμάτι του πίνακα οργάνων .Σε αυτή προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων η πλοήγηση αλλά και η ευκρινέστατη έγχρωμη κάμερα παρκαρίσματος. Οι μεταλλικοί διακόπτες είναι κατασκευασμένοι με ασημί χρώμιο δίνοντας ακόμη μια πινελιά από την εξαίρετη ποιότητα κατασκευής . Για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων πέρα των άλλων υπάρχει ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κονσόλας που χρειάζεται ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης για τον χειρισμό του. 

Οι χώροι είναι το λιγότερο ικανοποιητικοί για τους επιβάτες με τον χώρο αποσκευών που μένει χωροταξικά ανεπηρέαστος από το σχήμα του αυτοκινήτου να διαθέτει 470 εκμεταλλεύσιμα λίτρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και πανοραμική οροφή. Με κινητήρα που δεν έχει «απαγορευμένα» κυβικά… καθώς είναι μόλις 1600 κ.έκ..(για Mercedes) η εμφάνιση AMG συμπληρώνεται από την ιπποδύναμη των 156 ίππων στις 5.300 σ.α.λ με 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με άμεσο ψεκασμό, πιεζοηλεκτρικά μπεκ, διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής Camtronic είναι πολιτισμένος στη λειτουργία και ελαστικός από χαμηλά, καθώς βλέπεις ότι ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και ανεβάζει χωρίς πρόβλημα στροφές μέχρι τον κόφτη κινώντας με χαρακτηριστική ευκολία τα 1.430 κιλά της δικίνητης CLA. Τα 0-100 χλμ./ώρα, επτά με την συνεργασία του αυτόματου σειριακού κιβωτίου 7 σχέσεων (ο επιλογέας είναι σε μοχλό δίπλα στο τιμόνι ) έρχονται σε 8,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Υπάρχει βέβαια και η επιλογή της αλλαγής των σχέσεων  με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι.

Για την επίτευξη αυτών των επιδόσεων ή  εξοικονόμησης καυσίμου υπάρχει το σύστημα Dynamic Select με ε 4 προγράμματα: Eco, Comfort, Sport, + και Individual. Mε την Mercedes να δίνει επίσημα νούμερο μικτής κατανάλωσης 5,4-λίτρα/100 χλμ. βλέπεις ότι με «αμυντική» οδήγηση και με το «χάιδεμα» του γκαζιού πλησιάζεις τα εργοστασιακά νούμερα.Σε αυτό βοηθά και το στάνταρ σύστημα start&stop.  Όταν όμως ξυπνήσουν οι …άγριες διαθέσεις σου τότε μαζί με τις επιδόσεις η κατανάλωση ανεβαίνει αισθητά χωρίς όμως να σε «τρομοκρατεί» η βελόνα της βενζίνης. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 6 με άμεσο σε λειτουργία σύστημα Start/Stop με τις εκπομπές CO2, να είναι στα 126 γρ/χλμ, Τα καλά νέα συνεχίζονται στο… δρόμο. Η έκδοση AMG διαθέτει πιο σκληρή ρύθμιση στα ελατήρια τα οποία μειώνουν και την απόσταση από το έδαφος 15 χλστ. μπροστά και 10 χλστ. πίσω. Σε συνδυασμό με τις 18άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ προσφέρει μεγάλη πρόσφυση και ασφαλή «πατήματα» στις στροφές με μειωμένες κλίσεις ικανοποιώντας τις όποιες αγωνιστικές διαθέσεις μας.

Στον αυτοκινητόδρομο εκτιμάς την άριστη κατευθυντικότητα του και την εξαιρετική iποιότητα κύλισης. Από την άλλη πλευρά οι σκληρές ρυθμίσεις των αναρτήσεων( γόνατα MacPherson μπροστά και νέο πίσω άξονα με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) επηρεάζουν την άνεση των επιβατών όμως «μπρος στα κάλλη τι είναι ο …πόνος» που λέει και η λαϊκή ρήση. Το σύστημα διεύθυνσης με το Direct Steer σου επιτρέπει να χαράζεις με ακρίβεια την πορεία σου ενώ και το σύστημα πέδησης με τα τέσσερα δισκόφρενα ακολουθεί την πολύ καλή εικόνα της οδικής συμπεριφοράς.

Σε τελική ανάλυση το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων (ESP με δυνατότητα Extended Traction Control,) διορθώνουν άμεσα τις όποιες υπερβολές και κακές εκτιμήσεις που θα κάνεις. Η Mercedes CLA 200 μας χάρισε όμορφες στιγμές  και ικανοποίησε με το παραπάνω  τις όποιες αγωνιστικές μας διαθέσεις  ενώ το αίσθημα της ασφάλειας ήταν έντονο τόσο  σε εμάς όσο και στους συνεπιβάτες μας που για μια ακόμη φορά  τόνισαν την αξία που έχει το «αστέρι»  σε όλες τις εκδόσεις.  Η τιμές ξεκινούν από τα  34.135 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top