Δοκιμάζουμε τη νέα Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 Q4

Μια κουκλάρα για τα δύσκολα

Δοκιμάζουμε τη νέα Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 Q4

Κανένας  δεν περίμενε ότι η Alfa  Romeo κάποια  στιγμή θα έβγαζε στην  παραγωγή ένα SUV. Το μόνο σίγουρο ήταν ότι όταν θα  το έβγαζε θα ήταν εντυπωσιακό. Και έτσι είναι. Η νέα Stelvio  είναι μια κουκλάρα με καμπύλες ,εντυπωσιακό πρόσωπο για δύσκολες καταστάσεις όπως είναι η κίνηση σε δύσβατα μονοπάτια.  Μάλιστα με τα 280 άλογα αφήνει πίσω της κάθε άλλη επίδοξη ανταγωνίστρια. Η Stelvio «πατάει» στην ίδια άκαμπτη και ελαφριά  πλατφόρμα με την Giulia (διαστάσεις 4.687 x 1.903 x 1.671 mm) .

Η Ιταλίδα έχει κορμοστασιά που σου τραβάει τα βλέμματα και κάτω από αυτή τεχνολογία αιχμής. Το καπό, οι πόρτες ,ι η πόρτα του χώρου αποσκευών, η ανάρτηση και τα υποπλαίσιά της, είναι κατασκευασμένα από ελαφρύ κράμα (αλουμίνιο). Επιπλέον έχει γίνει επιλογή ανθρακονήματος  στον άξονα μετάδοσης. Αποτέλεσμα η «ανάλαφρή» ζυγίζει 1770 κιλά περίπου δηλαδή καμιά 200αρια κιλά λιγότερα σε σχέση με τον Γερμανικό ανταγωνισμό.

Η Stelvio διαθέτει πανέμορφο πρόσωπο με φωτιστικά σώματα αλά Giulia με προβολείς bi-xenon που δένουν αρμονικά με την μεγάλη τριγωνική μάσκα όπου δεσπόζει ο θυρεός της μάρκας. Οι καμπύλες διατρέχουν όλη την κορμοστασιά της ενώ η σχεδίαση κρύβει  με τον καλύτερο τρόπο την κατηγορία SUV όπου ανήκει καθώς παραπέμπει σε ένα «φουσκωμένο» σύγχρονο χατς μπακ, με εντυπωσιακά … «πόδια» συγνώμη αλουμινένιες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Περνώντας στο εσωτερικό η διάθεση σου φτιάχνει με την μυρωδιά του δέρματος που έχει προσφερθεί απλόχερα για το ντύσιμό των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθισμάτων με μνήμη , των πορτών , του τιμονιού με τα φιλέτα ξύλου ανάλογα την έκδοση. Το ταμπλό είναι σύγχρονο με την έγχρωμη οθόνη τους συστήματος πολυμέσων και συνδεσιμότητας.  Όσο  για τον εξοπλισμό θα τον χαρακτηρίζαμε πληρέστατο με  όλες τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες  μεταξύ των οποίων  και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Τα συστήματα ασφαλείας είναι ένας μεγάλος κατάλογος από ότι σύγχρονο διαθέτει η τεχνολογία όπως είναι Forward Collision Warning (FCW) με Autonomous Emergency Brake (AEB) το  Integrated Brake System (IBS), το Lane Departure Warning (LDW), η αναγνώριση πεζών, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control κ.α. Όσο για τους χώρους κανείς επιβάτης δεν θα διατυπώσει παράπονα με τους πίσω να αισθάνονται πιο… τυχεροί Ο χώρος αποσκευών διακρίνεται για το μάκρος του ενώ διαθέτει  525 λίτρα με το πίσω κάθισμα να είναι διαιρούμενο 40/20/40.

Βάζουμε στην ζωή την «ψυχωμένη « καρδιά της Alfa μας  πατώντας τον αγωνιστικού διακόπτη που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι Από αυτή την επιλογή και μόνο αντιλαμβάνεσαι ότι η Stelvio είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα. Το μοτέρ είναι ένας 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος  βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με ήχο που ακούγεται σαν μελωδία στα αυτιά μας όταν πατάμε βαθιά το γκάζι. Στην διάθεση μας είχαμε το οδηγικό πρόγραμμα οδήγησης dna  Με την θέση στο «d(ynamic)», στον περιστροφικό διακόπτη το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Με γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία διαθέτει δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών με την ροπή των 41,8 kgm να εμφανίζεται στις 2.250 σ.α.λ. .

Στο πάτημα του γκαζιού  με την βοήθεια του γρήγορου σε αλλαγές αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων της ZF  οι βελόνες σε ταχύμετρο και στροφόμετρο ανεβαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς. Η Stelvio ξεχύνεται στον δρόμο αφήνοντας  τους διπλανούς οδηγούς να την κοιτούν με θαυμασμό αλλά και ζήλια γιατί δεν είναι και η πιο συνηθισμένη εικόνα να βλέπεις μιας κούκλα να τρέχει  Τα 280 άλογα  καλπάζουν στις  5.250 σ.α.λ. και δίνουν εξαιρετικές επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,7 δευτερόλεπτα. Η τελική είναι για αυτόφωρο καθώς χωρίς να το καταλάβεις πιάνεις τα 230 χιλιόμετρα ανά ώρα. Ακόμη πιο ελκυστική είναι η οδήγηση με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι όπου οι αλλαγές γίνονται με χειροκίνητο τρόπο και μπορείς να «κοκκινίζεις» το στροφόμετρο όποτε θέλεις.

Τα καλά νέα συνεχίζονται με την οδική συμπεριφορά. Ξεκινάμε από το τιμόνι που έχει την αμεσότητα ενός σούπερ αυτοκινήτου. Κινείσαι με διψήφια νούμερα ταχύτητας ακόμη και σε κλειστές  καμπές σε επαρχιακό δρόμο και ξέρεις που... πατάς.. Το  σύστημα διεύθυνσης με 2,1 στροφές απ’ άκρη σε άκρη δίνει συνέχεια πληροφόρηση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες  Η  ακαμψία του αμαξώματος είναι κορυφαία. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μηδαμινές. Η Stelvio σε προσκαλεί να δοκιμάσεις τα όρια της αλλά και τα δικά σου όρια. Κατά κανόνα η Ιταλίδα μας έχει κίνηση στους πίσω τροχούς 

Όμως σε χρόνο dt  ενεργοποιείται ο κεντρικός συμπλέκτης της τετρακίνησης  Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4, ενώ εξοπλίζεται προαιρετικά με πίσω διαφορικό που διαθέτει διάταξη μηχανικού κλειδώματος.  H πρόσφυση είναι  εξαιρετική. Η Stelvio “σιδερώνει» τους χωματόδρομους , σε βγάζει ασπροπρόσωπο στις λάσπες  Η ανάρτηση, είναι δανεισμένη από την Giulia, με διπλά ψαλίδια για τους εμπρός τροχούς και πολλαπλούς συνδέσμους για τους πίσω. Τα φρένα ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις  ενός αυτοκινήτου με 280 άλογα. Όσο για την μέση κατανάλωση με… βαρύ το δεξί πόδι κυμάνθηκε στα 11  λίτρα ανά 100 χλμ. Σε τελική ανάλυση το πρώτο πείραμα της Alfa Romeo να φτιάξει SUV στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Τόσο σχεδιαστικά όσο και από πλευράς επιδόσεων. Η τιμή για να αποκτήσετε την Alfa Romeo Stelvio 2.0  με τα 280 άλογα  στην βασική της έκδοση  είναι  62800 ευρώ ενώ για την special έκδοση χρειάζεστε 70300 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top