Αλήθεια όταν ένα μοντέλο που είναι πετυχημένο , πάει καλά στις πωλήσεις , υπάρχει λόγος να το αλλάξεις;  Φαίνεται ναι. Η  Skoda  ανανέωσε την  Octavia τρίτης γενιάς σε σημεία που αλλάζουν αρκετά το παρουσιαστικό της . Η πρώτη «πινελιά» μπήκε στο «πρόσωπο» .

Μπροστά υπάρχουν πλέον  διπλά φανάρια full-LED που παραπέμπουν  έστω  και λίγο στην Mercedes E της προηγούμενης γενιάς ενώ σε συνδυασμό με την προσθήκη φιλέτων χρωμίου προσδίδουν στο αμάξωμα περισσότερο κύρος. Το πακέτο « φρεσκαρίσματος» περιλαμβάνει φαρδύτερη μάσκα και φαρδύτερους αεραγωγούς.  

Πίσω οι αλλαγές ήταν εντελώς διακριτικές και εντοπίζονται  στην ακμή που ενώνει οπτικά τα φωτιστικά σώματα. Οι προφυλακτήρες είναι επίσης ανασχεδιασμένοι με αποτέλεσμα την αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου κατά 1,1 εκατοστό. Επιπλέον η σημαντική αλλαγή που δεν φαίνεται είναι αύξηση του μήκους του μετατροχίου κατά 1,54 μέτρα.

Η  Skoda Octavia εσωτερικά έχει δεχθεί επίσης διακριτικές «πινελιές» που εντοπίζονται στον διαφορετικό σχεδιασμό των οργάνων στο φινίρισμα σε  piano black των διακοπτών . Το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Έχει μεγαλύτερη οθόνη 9,2 ιντσών(6,5στην βασική έκδοση), με πλήρη συνδεσιμότητα από internet ως hotspot. Επιπλέον υπάρχει και μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων ασφαλείας . Διευρυμένη είναι και η γκάμα των συστημάτων ασφαλείας του αυτοκινήτου. Οι χώροι είναι άνετοι για 5 επιβάτες επιβεβαιώνοντας τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου με τον χώρο αποσκευών να έχει διαθέσιμα 590 λίτρα. (568 με κανονική ρεζέρβα.). Επιπλέον στο χώρο του πορτμπαγκάζ υπάρχουν  άγκιστρα για να μπορείτε να στηρίζετε τα αντικείμενα και να μην παρασύρονται στις στροφές .

Ξεκινάμε την δοκιμή γνωρίζοντας ότι στην «καρδιά» της Octavia υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας diesel  1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, Μιλάμε για την τελευταία  έκδοση του 1,6  TDI που έχει φιλοξενηθεί και σε άλλα μοντέλα της «μαμάς» VW. Στο μοντέλο της δοκιμής μας είχαμε την τύχη το συγκεκριμένο μοτέρ να συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων με την κωδική ονομασία  DSG 7 (πάλι του ομίλου).

Πριν βγούμε στον ανοιχτό δρόμο κινηθήκαμε μέσα στην πόλη  όπου εκτιμήσαμε τον τρόπο που αλλάζει τις σχέσεις. Οι στροφές παραμένουν  χαμηλές στην κάθε  αλλαγή με την ροπή των 25,5 κιλών να εμφανίζεται  στην κλίματα 1.500-3.200 σ.α.λ.γεγονός που προσφέρει τα μέγιστα  στην μειωμένη κατανάλωση. Βγήκαμε και στην Εθνική οδό όπου  με ευκολία αγγίξαμε την τελική ταχύτητα των  200+ χλμ.

Η Octavia «κατά πίνει» με ευκολία τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες γεγονός που προδίδει ακόμη περισσότερους πόντους στον οικογενειακό της χαρακτήρα. Τα 116 άλογα στις  3.250-4.000 σ.α.λ. δεν αποδείχθηκαν «διψασμένα» καθώς η μέση κατανάλωση σε χαλαρούς ρυθμούς  δεν ξεπέρασαν τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Όταν το πιέσαμε παραπάνω (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα)  η μέση κατανάλωση άγγιξε  τα 7,5 λίτρα. Τιμή ικανοποιητική με  βάση και το βάρος του αυτοκινήτου που ξεπερνά με επιβάτες τα 1340 κιλά .

Η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί απόλυτα με την Octavia να είναι σταθερή στον αυτοκινητόδρομο, να «πατάει» καλά στις έντονες στροφές  και να  απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος . Όμως σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες η επιλογή  πίσω του ημιάκαμπτος άξονας ενοχλεί ίσως παραπάνω από ότι πιστεύαμε. Για  την ασφάλεια των επιβατών φροντίζει μια σειρά συστημάτων όπως είναι το  ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας η ανίχνευση οχημάτων σε  «νεκρή»  γωνία , το Trailer Assist για τη ρυμούλκηση, το σύστημα  Front Assist για την «προγνωστική» προστασία των πεζών,  και το αναβαθμισμένο Park Assist για το παρκάρισμα.. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν σε όλες τις περιστάσεις

Κατά την άποψη μας με βάση και την τιμή αποτελεί ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που δικαιολογημένα σε αρκετές αγορές  βρίσκεται στην κορυφή. Για να την αποκτήσετε στην βασική έκδοση AMBITION  χρειάζεστε 21900 ευρώ ενώ για την πλούσια STYLE 25500 ευρώ.

Βαγγέλης  Γκούμας

Tags: